Ga naar inhoud


Dreambox 8000 : onvolledige opnames


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Weet er iemand wat hiervoor de reden is?

De laatste tijd kom ik het regelmatig tegen dat opnames onvolledig zijn.

Zo neem ik iedere dag het TV nieuws op van de kabel, en dat staat manueel ingesteld van 18:59 tot 19:59, dat zou dus moeten 1 uur lang zijn.

Vandaag zag ik dat mijn opname slechts 55 minuten lang is, en als ik ze afspeel begint ze niet van bij 18:59, dus ik heb het begin van het nieuws niet.

Ik heb het niet alleen op DVB-C maar ook regelmatig op DVB-S2.

Zo heb ik ook een opname van Radio Nacional de España die dagelijks dient te gebeuren, opnieuw met een herhalende timer die met exact begin- en einduur ingesteld staat, en ook daar gebeurt het regelmatig dat de opname te laat begint, of onvolledig is.

Met versleuteling lijkt het mij niet te maken te hebben, vermits Radio Nacional de España niet versleuteld is.

Voor de radio zou het kunnen met slechte ontvangst te maken hebben, die transponder waar de RNE opzit is precies wat zwakker, en ik heb daar precies storingen op.

Maar voor de kabel begrijp ik het niet.

Ik heb ook eens die log bekeken voor vandaag, en dan lijkt het dat hij van 18:58 tot 19:03 gewoon op iets wacht, maar waarop dan?

Gebruikt hij de gegevens uit de EPG om zijn opnametijd aan te passen?

Ik vraag nochtans in de timer expliciet om van 18:59 tot 19:59 op te nemen.

 

Is het mogelijk dat de ouderdom van een Dreambox voor onnauwkeurige opnames zorgt (de klok erin om precies te zijn), of is dit iets softwarematigs, of is er iets anders aan de hand?

Ik draai dus openPLi 4.

opnamelog_journaal.png

system info.jpg

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk niet dat een dreambox gebruik maakt van de netfrequentie om zijn klok juist te laten lopen.

Trouwens de klok van mijn dm8000 staat nog steeds goed en dat kan niet gezegd worden van de wekkerradio.

 

In het menu kan je instellen hoeveel vroeger een opname moet starten, of hoeveel langer hij moet opnemen.

Misschien staat daar wat verkeetd.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Dreambox haalt de tijd uit de DVB stream. Geen idee waar de content aanbieder de tijd vandaan haalt en 'injecteert'. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De tijd komt meestal van DCF77.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Tripleboy:

Volg je het nieuws dan niet, ondanks opnemen.

 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180304_03390179

 

 

Toch eens logisch redeneren, zie die screenshots, daar zie je toch dat hij om 18:58 zich klaarhoudt om op te nemen, maar pas om 19:03 neemt hij op.

Dat terwijl de timer expliciet staat om van 18:59 tot 19:59 op te nemen.

Ik neem dus niet het Journaal op of zo, ik neem op van 18:59 tot 19:59, vandaar dat ik het vreemd vind dat hij daar dan zelf 4 minuten bijdoet vooraleer te starten met opnemen

En zoals anderen reeds opmerkten, het klokje van mijn Dreambox loopt wel correct, en dat was gisteren ook al zo.

Vandaar dat ik mij afvraag : ondanks dat ik expliciet specifieer dat hij van 18:59 tot 19:59 moet opnemen, of dat hij misschien toch afgaat op de EPG, of de programmanaam?

 

Mocht het gewoon een probleem zijn dat mijn Dreambox zelf verkeerd rekent qua tijd, dan zou hij om 18:59 opnemen (wat hij denkt dat 18:59 is), en zijn klokje zou achterlopen, maar dat is dus niet het geval.


Vandaag is de opname overigens goed, terwijl het klokje van de microgolf nog altijd 5 minuten achterloopt, en dat van de Dreambox nog altijd juist staat.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Er gebeuren toch vreemde dingen.

Ik heb de indruk dat de Dreambox 8000 toch altijd problemen ondervindt kort na de omschakeling van zomertijd naar wintertijd en omgekeerd.

Zo heb ik 2 herhalende timers lopen op de Spaanse radio.

Eentje neemt "Emissão em português" op op Radio Exterior, de andere "Las Mañanas de Radio Nacional de España".

Nu heb ik al een paar dagen dat hij wel begint aan de opname, maar ze niet meer stopt.

Zo vroeg ik mij daarstraks af, wat mijn box nu toch op dat uur aan het opnemen was.

Bleek nog altijd "Emissão em português" te zijn, het radioprogramma van deze nacht.

Niet alleen dat, in plaats van de normale 19.2°E staat er 19.4°E.

Ik heb de timer eventjes opnieuw bewaard, en nu staat er weer 19.2°E.

Bij de nadere opname stat echter nog altijd 19.4° E.

Ik heb de indruk dat ik altijd van die problemen heb op het moment dat de omschakeling is van winter- naar zomeruur en omgekeerd.

 

unknown sat position.png

recording.png

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zal zeker onzichtbare André geweest zijn 

die het veranderd heeft :)

maar goed dat alles weer werkt 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei smetje limb.BE:

het zal zeker onzichtbare André geweest zijn 

die het veranderd heeft :)

maar goed dat alles weer werkt 

Je kunt ermee lachen, maar ik verander die instellingen echt niet.

En toch stond het plots op 19.4°E, en dat was vlak na het omschakelen van de zomertijd.

Ik heb in het verleden ook al rare fenomenen gehad in die zin, maar dan was het "gewoon" de opname die maar altijd verder liep.

Dan was het voldoende een kleinigheidje te veranderen aan de timers, en ik was weer goed tot minstens de volgende omschakeling naar zomer/wintertijd.

Maar ik ben blij dat het niet aan de hardware ligt, ik kon maar switchen tussen 2 transponders, dan denk je dat er iets aan je LNB's ligt of zo.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk was het een grapje 

maar je kan ook eens een andere software erop zetten ..indien dit nog eens gebeurt:)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei smetje limb.BE:

Tuurlijk was het een grapje 

maar je kan ook eens een andere software erop zetten ..indien dit nog eens gebeurt:)

Hmm, ja, 

maar ik ben die OpenPLi ondertussen wel goed gewoon.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed een bug in openpli,  ik heb ook vaak  dat als ik een handmatige zoekactie wil doen op tuner B waar mijn astra 19/23 op zit dat die ineens aangeeft  Eutelsat 9 oost en Eutelsat 10 oost en je kunt geen andere satelliet kiezen.  Ga je dan bij tuner kijken staat er gewoon disecq A/B  Astra 19/23.    Na een reboot van de box of enigma2 is het weer goed.  Het vreemde is dat dit fenomeen alleen opduikt bij het zoeken.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx 

ik denk dat je ook eens een volledige nieuwe zenderlijst moet plaatsen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...