Ga naar inhoud


Na de 1803 update krijg ik Windows.old niet weg


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Nadat de Update naar Windows 10-1803 vlekkeloos verlopen was heb ik een Disk Cleanup gedraaid en o.a. De vorige Windows (Windows.old dus) verwijderd met Disk Cleanup.

Wanneer ik nu op mijn C-disk kijk staat de Windows.old folder nog steeds te pronken.

In die folder zitten nog een aantal sub en subsub folders.

De hele handel is in totaal 0 bytes.

En wanneer ik de hele troep wil verwijderen krijg ik het bericht dat dit niet kan omdat de folder niet bestaat.

Ook wanneer ik neerdaal tot de laatste subsubsub folde en die probeer te verwijderen krijg ik dezelfde foutmelding.

 

Weet iemand hoe ik dit koppig ding kan nekken (en waarom het halsstarrig in de File Explorere blijft staan terwijl het zogezegd niet meer bestaat) 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei Jan007:

Toch simpel: "Disk cleanup" en dan "Clean up system files" en Windows old is weg.

 

Inderdaad simpel, heel simpel zelfs ....

Maar wat indien het daarna nog steeds daar is en ik het met geen middelen weg krijg zoals ik hierboven beschreef ? Heb je mijn hele post gelezen ?

Ik heb dit bericht niet zomaar gepost hoor.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei boudeman:

Ik heb ooit ook zoiets gehad. Was hardnekkig. Ik heb toen een Linux opstartschijf gebrand. Na opstarten Linux is verwijdering een fluitje van een cent.

 

Dat moet ik dan ook eens doen.

Help mij effe op weg om zo'n opstart disk te maken please, want van Linux heb ik dus echt geen kaas gegeten.

Bij voorbaat dank.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook een Clean install doen ;)

 

Opstarten vanaf installatie-usb/dvd

Systeem-partitie verwijderen plus de 3 hulp-partities.

Dan gewoon installatie starten, dan worden de system-partitie en de 3 (bij UEFI) hulp-partities opnieuw gemaakt.

Of eerst een nieuwe partitie maken met de gewenste grootte, waarbij ook de 3 (bij UEFI) hulp-partities worden gemaakt.

Dan installeren op de beoogde partitie en de frisse installatie is een feit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows.old wordt na enige tijd toch vanzelf verwijderd?

Dus, niet te veel aan liggen knutselen in de toekomst...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Melchiorskystar:

Je kunt ook een Clean install doen ;)

 

Opstarten vanaf installatie-usb/dvd🙂

Systeem-partitie verwijderen plus de 3 hulp-partities.

Dan gewoon installatie starten, dan worden de system-partitie en de 3 (bij UEFI) hulp-partities opnieuw gemaakt.

Of eerst een nieuwe partitie maken met de gewenste grootte, waarbij ook de 3 (bij UEFI) hulp-partities worden gemaakt.

Dan installeren op de beoogde partitie en de frisse installatie is een feit ;)

 

Ik zal die zichtbare maar onbestaande folder dan maar laten voor wat hij is vrees ik 🙂

2 minuten geleden zei De_Perre:

Windows.old wordt na enige tijd toch vanzelf verwijderd?

Dus, niet te veel aan liggen knutselen in de toekomst...

 

Knutselen ??

Ik heb gewoon Disk Cleanup (van Microsoft gedraaid)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei De_Perre:

Windows.old wordt na enige tijd toch vanzelf verwijderd?

Dus, niet te veel aan liggen knutselen in de toekomst...

Windows haalt windows.old gewoon weg na 10 dagen dus inderdaad niet knutselen maar gewoon zelf laten doen en anders via schijf opruiming van windows als je sneller de ruimte terug wilt hebben.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pluizebol schrijft toch dat hij de disk cleanup al heeft uitgevoerd en dat die windows.old folder er nog steeds staat?

Als die folder leeg is kan je met rechts klikken op die folder, en dan in de security tab kijken of je er rechten hebt. Zo niet dan eerst owner worden van die folder en jezelf dan toevoegen en kijken of je hem dan wel kan weg gooien.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Pluizebol:

 

Dat moet ik dan ook eens doen.

Help mij effe op weg om zo'n opstart disk te maken please, want van Linux heb ik dus echt geen kaas gegeten.

Bij voorbaat dank.

Ik heb inderdaad wel eens zo'n lege mappenstructuur gehad die niet weg te krijgen viel.

Verwijdering is relatief makkelijk als je een DVD kunt branden en via een DVD kunt opstarten.

Download de iso van Linux Mint. Brand de iso via Windows op een DVD. Start PC met deze DVD op (duurt relatief lang).

Voor deze handeling: verwijderen van mappen werkt Linux Mint net zo als Windows. Je kunt alles dan doen met de muis en je hoeft geen Linux codes in te typen. Wijst zich vanzelf. Voor extra zekerheid zou je van te voren een image van je systeem kunnen maken (Macrium Reflect).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
28 minuten geleden zei wiz:

Pluizebol schrijft toch dat hij de disk cleanup al heeft uitgevoerd en dat die windows.old folder er nog steeds staat?

Als die folder leeg is kan je met rechts klikken op die folder, en dan in de security tab kijken of je er rechten hebt. Zo niet dan eerst owner worden van die folder en jezelf dan toevoegen en kijken of je hem dan wel kan weg gooien.

 

Wat ik ook probeer, ik krijg steeds dit te zien

2018-05-06_082615.jpg

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.ghacks.net/2017/07/12/remove-the-windows-old-folder-manually/

 

Remove the Windows.old folder manually

You need to run the following commands remove the Windows.old folder manually.

  1. Open an elevated command prompt. EAsiest way to do so is to tap on Windows, type cmd.exe, hold down the Shift-key and the Ctrl-key, and launch the elevated command prompt with a tap on the Enter-key.
  2. takeown /F c:\Windows.old\* /R /A /D Y
  3. cacls c:\Windows.old\*.* /T /grant administrators:F
  4. rmdir /S /Q c:\Windows.old

Lets take a closer look at the commands to better understand what they do:

takeown /f c:\Windows.old\* /r /a /d y

Takeown can be used to make the administrators group the owner of a file or directory.

  • /f c:\Windows.old\* -- This specifies the location and files that the operation will be run on.
  • -r -- performs a recursive operation on all files (means all files are included that are in the Windows.old folder).
  • -a -- gives ownership to the Administrators group.
  • -d Y -- surpresses the confirmation prompt when the current user does not have the "List Folder" permission.

cacls c:\Windows.old\*.* /t /grant administrators:f

This command displays or modifies DACL (discretionary access control list) files.

  • c:\Windows.old\*.* -- The files you want the operation to run on.
  • /t -- This changes the DACL of the files in the selected directory and all subdirectories.
  • /grant administrators:f -- This grants full access rights to the administrators group (The F stands for full)

rmdir /s /q c:\Windows.old

The command removes a directory.

  • /s -- this parameter makes the command remove the directory that is specified, and all of its subdirectories and files.
  • /q -- runs the program in quiet mode without confirmation prompts.
  • c:\Windows.old -- specifies the directory the operation should be run on.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...