Ga naar inhoud


Bij timer springt hij niet naar goede kanaal....


robbie58

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een  DM900.. Werkt prima maar ik moet aleen aan openatv wennen.

1 ding wat ik niet begrijp is dat als ik een timer instel,  hij niet automatisch naar die zender springt als het zover is. Gevolg een lege opname.

Ik heb cccam2.3.1 , gebruik maar 1 cam dus,  en openatv6.1.

Moet vast 1 of andere instelling zijn maar ik kan het het niet vinden. Op mijn DM800se met openpli heb ik hier nooit last van gehad trouwens....

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rare implementatie van OpenATV dan. Ik kies via dezelfde manier een timer en dan neemt ie echt op van het goede kanaal. Onzin dat je eerst naar dat kanaal moet zappen, je timer geeft immers het kanaal aan waarvan je wil opnemen?

Geen idee wat voor tuner er in de DM900 woont. Als het nog een single tuner is dan zou die lege opname nog kunnen, maar dat is anno 2018 bijna niet meer.. Tenzij je heel bewust een single tuner koopt (in mijn geval alle logeerkamer ontvangers)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox en vu zijn qua firmwarewerking haast hetzelfde. Bij een single tuner model, gaat die altijd naar het juist kanaal.

zelfs als die op opnemen staat.

open atv ken ik niet, maar of er veel verschil is met pli en vti vermoed ik niet, maar in de instellingen kan je ingeven of een opname al of niet voorang geeft. Daar al eens gekeken? Indien een opname niet in voorang staat, deze op voorang zetten, en opnieuw proberen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-5-2018 om 21:46 zei boomer22:

Interssant. Zie nu ook voor het eerst( terwijl al 10 tot  15 jaar een Dreambox heb)snap nog niet helemaal 

wat is het verschil als je voor opnemen of voor zap opnames kiest?

Als je voor opname kiest en je hebt 2 tuners zal die ongemerkt opnemen.

bij zap en opnemen, zal die naar het kanaal zappen en daarna beginnen opnemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft toch niks te maken met de timer.

De DM900 heeft een Twin DVB-S2 tuner aan boord.

Het is dan ook niet meer dan normaal als tuner 1 bezet is, dat er overgeschakeld wordt naar tuner 2 als de gevraagde zender zich op een andere transponder bevind.

Maar daarvoor moet tuner 2 wel zijn eigen kabel naar de schotel hebben.

Dat zappen voor een opname doet de box automatisch als er al 2 andere transponders aangesproken zijn.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...