Ga naar inhoud


Blindscan bij de DM900 of DM920


putemmer

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuwe satelliet ontvanger. Een van de geschikte ontvangers zouden de DM900 of de DM920 kunnen zijn.

 

Wie heeft er een en kan de onderstaande vragen beantwoorden (eventueel dan zelf getest?)

 

1) Is er een blindscan optie bij de DM900 of (bij voorkeur) de DM920?

 

2) Is deze optie dan alleen mogelijk met de originele Image van Dreambox of kan dat ook met een van de alternatieve software's? Zo ja, welke dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blindscan is een tuner-optie. Het maakt daarbij niets uit welk image je gebruikt. Persoonlijk vind ik blindscan vreselijk 'overrated'. Met een goede satellites.xml haal je ook alles binnen. En dan miet je met een blindscan flink geduld hebben.. IMHO is blindscan alleen interessant voor mensen die actief willen zoeken naar incidentele of afwijkende feeds. Voor normaal TV kijken helemaal niet interessant.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik op mijn 920 met 2 sat tuners regelmatig de Blindscan optie in combinatie met mijn Laminas 1.20 mtr.

Dit is al 20 jaar een hobby van mij maar moet toegeven dat van alle Blindscan ontvangers die ik heb gehad, de Dreambox 900/920 dit uitstekend doet.

Ook met de gevoeligheid is niets mis.

 

Al met al, ik ben dik tevreden!

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de blindscan van de dm 920 is een stuk sneller dan z'n voorgangers.

En je heb hem wel echt nodig omdat er haast geen frequenties in zitten.

Alleen van de astra 19 en de 16

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah Ha .., dus een DM920 heeft een blindscan die fysiek ook echt werkt. Dat is mooi :-)

Dat zou weleens een geschikte ontvanger voor me kunnen zijn.

 

1) Blind scan instelbaar frequentie gebied.

 

2) Welke Image gebruiken jullie en kan daar ook OSCAM op?

 

3) weten welke alternatieve Image op een DM920 kan draaien ? (OpenATV, DreamElite, de originele software-OE2.5? met Gemini plugin, NewInigma2, OpenPLi of ander die ik niet ken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er DreamOS 2.5 op draaien en daar draait OScam prima op! Met de tool userscripts van Gutemine is de installatie ervan een eitje. Ik heb zelfs als pure test de CI+ plugins getest en daarmee werkt ook de CI+ van Ziggo op de DM920.

 

Persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan dat Gemini gebeuren, spuuglelijke GUI en vreet zich overal in... Maar als gezegd puur persoonlijk...

 

@EBOR

Ik genereer gewoon een satellites.xml voor mijn satellieten en plaats deze in /etc/enigma2 en /etc/tuxbox

Vind dan echt alles met een automatische scan.. Geen centje pijn.

aangepast door Mimisiku
Extra info

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

Bedankt voor je adviezen om via satellites.xml te scannen.

Maar mij is het juist de bedoeling om een gedegen blindscan uit te kunnen voeren. Ik hoop dat juist mensen die een blinscan met DM920 uitvoeren mij kunnen adviseren en antwoorden op de vragen hebben. Ik hoop dat deze reageren :-)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat is volgens jou eigenlijk de meerwaarde van een blindscan?

Over welke satelliet positie hebben we het?

 

Kijk anders eens hier.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/331684-blindscannen-met-pc-kaart-en-easyblindscan-pro/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meerwaarde is dat ik dat graag wil (hobby) en dat graag met een standallone sat-ontvanger en niet met een satelliet kaart in de PC. Iedereen is net weer anders :-)

 

Wil kan kan me helpen bij de beantwoording van de bovenstaande vragen? (@Duitsland, @EBOR of andere?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei putemmer:

Ah Ha .., dus een DM920 heeft een blindscan die fysiek ook echt werkt. Dat is mooi :-)

Dat zou weleens een geschikte ontvanger voor me kunnen zijn.

 

1) Blind scan instelbaar frequentie gebied. Tussen 10.700 en 12.750 Ghz. Oftewel C band, KU band, KA band.

 

2) Welke Image gebruiken jullie en kan daar ook OSCAM op? Ik gebruik met Barry Allen 6 versxhillende images en alle werken goed.

mijn voorkeur is Merlin. En ja, je kunt cccam of Oscam gewoon gebruiken.

 

3) weten welke alternatieve Image op een DM920 kan draaien ? (OpenATV, DreamElite, de originele software-OE2.5? met Gemini plugin, NewInigma2, OpenPLi of ander die ik niet ken? Ja er is een Openpli versie die je op de pli site kan vinden en die werkt aardig.

alleen de drivers voor de nieuwste plugin tuners werken nog niet lekker. De orginele OE 2.5 test ik alleen als er weer een update is.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie. Ik kom zo al een heel eind verder :)

Ik heb momenteel  een ET9500 welke draait onder OpenPLi 6.2 en heb een draaibare schotel van 90cm en een kleine schotel met vijf Quad LNB’s waarvan er drie uitgangen worden gebruikt via een 8/1 DiSEqC schakelaar. Verder wil ik een tuner voor DVB-C.

 

Ik wil dus bovenstaande kunnen ontvangen en een DVB-C. Daarbij een Image waarop ik OSCAM kan installeren en dat ik binnen die Images de Blindscan optie kan gebruiken.

 

 Ik ben aardig bekend met het installeren en gebruiken van OpenPli . Met de andere Images heb ik totaal geen ervaring en ook niet met Multibootloader zoals Barry Allen. Dus is er nog aardig wat te leren voor me :)

 

Ik wil dus de DM920 kopen die er naar mijn idee het beste er als volgt uit moet zien:
Dreambox DM920 UHD 4K met Triple MultiStream S2X Tuner E2 Linux PVR Receiver) voor ca. €410,- en een losse Tuner ca. 140,-  Euro (Dreambox Triple MultiStream Tuner 2 x DVB-S2X-MS en 1 x DVB-C/T2). Samen dus ca. €550,-
Vraag 1: heb ik de juiste Tuners geselecteerd?

 

‘Duitsland’ schrijft:
Ik gebruik met Barry Allen 6 verschillende images en alle werken goed. mijn voorkeur is Merlin”.
Vraag 2: Welke Images gebruik je dan? Kan je bij allemaal de Blindscan gebruiken? Dan kan ik die ook gebruiken
:)

 

‘Duitsland’ schrijft:
En ja, je kunt cccam of Oscam gewoon gebruiken.”.
Vraag 3: Weet iemand toevallig een instructie te staan hoe je OSCAM kan installeren op die Images? (bij de mij bekende OpenPli kan je deze namelijk via de Applicatie binnenhalen en dat gaat bij andere Images niet begrijp ik.

 

‘Duitsland’ schrijft:
Ja er is een Openpli versie die je op de pli site kan vinden en die werkt aardig”.
Ik heb op de officiële site van OpenPli gekeken maar daar staat geen Image voor de DM920. Zie
https://openpli.org/download/dreambox/
Vraag 4: Heb jij soms een alternatieve OpenPli Images die geschikt gemaakt is voor de DM920?
Zo ja, kan je me dan een link daar naar toe geven?

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Newnigma, je kan oscam gewoon via het menu installeren. CCCam werkt niet meer  op een DM920

blindscan.png

oscam.png

aangepast door EBOR

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...