Ga naar inhoud


Internet, welke drager is de toekomst?


Con

Aanbevolen berichten

4G LTE was het enige dat ik kon krijgen in Dresden op een easybox router

natuurlijk doe je dat dan ook, ondanks de DATAlimiet van 30GigaByte / maand

de snelheid was updown heel acceptabel met 50Mbit/sec

 

maar het spreekt voor zich dat is mijn huidige snelheid ook prachtig vindt in oud koperland met 90 down 11 up

 

voor de toekomst is 4G en 5G gewoon de drager dat schreef ik in 2015 en ook nu nog

met bitstreams die ook door betere compressie technieken the internet of things zal revolutioneren 

mits we een veiliger internet krijgen

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De toekomst met draadloos heb ik geen vertrouwen in er komen steeds meer apparaten op dezelfde frequencies waardoor alles door elkaar heen gaat storen. Hier in mijn omgeving stoort alles al zo opelkaar dat het gewoon niet leuk meer is.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanochtend de 200 Mb. aansluiting aangesloten, ik hoef niet meer te verhuizen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Penthe:

De toekomst met draadloos heb ik geen vertrouwen in er komen steeds meer apparaten op dezelfde frequencies waardoor alles door elkaar heen gaat storen. Hier in mijn omgeving stoort alles al zo opelkaar dat het gewoon niet leuk meer is.

Je hebt het dan waarschijnlijk niet over 4G(+) of 5G maar over wifi.

 

Daarnaast heb ik het ook nog over het zeer dunbevolkte buitengebied

waar relatief zéér weinig afnemers zijn en dus weinig signaalstromen.

 

Bij mij in de gemeente (Nederbetuwe) wordt binnenkort aangevangen

met gratis glasvezel qua aanleg en aansluitkosten. Ze moeten hier

kilometers kabel leggen voor een tiental afnemers. In de gemeente

Loenen wordt dat aangeboden door de kabelmaatschappij zelf.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier in deze omgeving is een snelle internet aansluiting inderdaad een argument, omdat standaard bedroevend laag is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Con:

Je hebt het dan waarschijnlijk niet over 4G(+) of 5G maar over wifi.

 

Daarnaast heb ik het ook nog over het zeer dunbevolkte buitengebied

waar relatief zéér weinig afnemers zijn en dus weinig signaalstromen.

 

Bij mij in de gemeente (Nederbetuwe) wordt binnenkort aangevangen

met gratis glasvezel qua aanleg en aansluitkosten. Ze moeten hier

kilometers kabel leggen voor een tiental afnemers. In de gemeente

Loenen wordt dat aangeboden door de kabelmaatschappij zelf.

Huh ik heb het wel over 4G wat bedroevend is, hoe meer mensen 4G gebruiken hoe minder het wordt net zoals ADSL het zelfde euvel heeft. Ik zweer bij glasvezel aangezien dit altijd 100% snelheid geeft up en down. Bedraad zal altijd beter blijven dan draadloos aangezien draadloos storings gevoelig is en de bandbreedte ook een limiet kent.

 

Als je eenmaal glasvezel hebt wil je niet anders meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als 4g en FTTH gebruiken kan ik mij hier slechts bij aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oeps.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat het gegeven Penthe schreef

Op ‎28‎-‎5‎-‎2018 om 21:49 zei Penthe:

hoe meer mensen 4G gebruiken hoe minder het wordt net zoals ADSL

voor de Nederlandse 4G geldt 

of ik woonde in een smalle gebruikersregio

 

maar ondanks dat is de draadloze drager de toekomst voor de massa / meerderheid

het bedrade of beglaasde aandeel zal de voorkeur behouden qua stabiliteit zoals we het "nu kennen".

 

m.b.t. de vraag over een onroerend goed, is elke makelaar "die IK tegenkwam" over een kam te scheren, jokkebrokken.

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn makelaars niet te vertrouwen punt uit :)

 

Maar draadloos is enkel handig voor telefoons en tablets, voor in huis is bedraad de juiste keuze. Ik heb geen tablet meer en gebruik mijn telefoon nauwelijks dan enkel soms voor wat foto´s. Dus ik zweer voor mijn glasvezel verbinding. Dat er te veel telefoon zombies rondlopen die continu op dat kleine schermpje kijken en alles om hun heen vergeten kan ik niets aan doen maar uiteraard zal ook dit verschijnsel vanzelf wel weer overgaan als er te veel ongelukken mee gebeurd zijn. Draadloos zal altijd blijven bestaan maar het heeft niet 100% potentie tov een vaste bedrade verbinding die ten alle tijden veel betrouwbaarder zal zijn en blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een groot bedrag, en wat ik niet begrijp is waarom de aansluiting soms 1500-2500 moet kosten, en soms is het gratis. Het zal in dit geval er wel mee te maken hebben dat het een open netwerk is, met veel aanbieders.

 

Voor mij geldt dat op dit moment bedraad de voorkeur heeft tegenover wifi en ook 4g. Ik heb zelf geen ervaring met gebruik van 4g thuis. Als je in huis een goede 4g ontvangst hebt voor netflix etc, dan kan je overwegen mobiel te blijven. Echter het nadeel is dat als je buren het ook gaan doen in de toekomst dat de kwaliteit/bandbreedte minder kan worden. 5g is er nog niet, en hoewel dat stabiele verbindingen belooft naast een hoger bandbreedte,  zijn hiervoor veel extra masten/zenders nodig. Ook bij de olympische spelen had men een test netwerk, maar dat werkte nog niet goed. Het duurt even voordat je 5g gaat hebben.

 

“ Nu mijn vragen. Is glasvezel nu echt toekomst? 4G of straks

5G is toch veel onderhoudsvriendelijker en minder last van

kapot gegraven of verzakte kabels/glasvezels?”

 

Over het aantal kapot gegraven kabels heb ik geen cijfers, het komt voor, echter de kans dat voorkomt is klien, de kans het meerdere keren per jaar voor komt nog kleiner. Ik heb wel meegemaakt dat ik geen bereik had omderweg en thuis, meerdere keren per jaar. Maar dat is mijn ervaring. Het kan ook nog per provider verschillen. De kans is ook aanwezig dat ook de 4g/5g over glasvezel gaat die naast jou verbinding ligt, dan is deze ook kapot. Verzaking en daarmee schade toebrengen aan de buis waar glasvezel, heb ik nooit iets over gehoord, en eerlijk gezegd verwacht dat deze buitenbuis en de glasvezels daarin zelfs een sinkhole overleven. Daarnaast is Loenen niet in Groningen.

 

“En welke snelheid heb je nodig bij bijvoorbeeld TV met

verschillende resoluties (lees kwaliteiten).”

 

Hd op de schotel wordt variend aangeboden maat volgens mij heb je al goed pe kwaliteit bij tussen 6-8 mbs. Hierboven wordt het dubbele genoemd. Volgensmij zit netflix of ander ip tv ook op zo iets. Per kijker. 4k zou nog meer moeten zijn (geen idee of dat 4x zoveel is dan)

 

“(zelf heb ik 4G met 50 Mbps, alleen voor internet)”

doe eens een meeting bij haar in en om het huis hoe de ontvangst is, dan heb je een idee. Maak een draadloos of bedrade hotspot aan en kijk hoe dit werkt. 

 

Je schoonzus is nu tevreden met 12,5 mbps, (Hoeveel gebruikers?), dus ze heeft geen behoefte aan merr snelheid. ik weet ook niet of ze dit makkelijk kan betalen. Als je het bekijkt als een investering voor 30 jaar, is het  50 euro per jaat, 4-5 euro per maand (ex rente, die nu laag staat, maar over 30 jaar geen idee). Ook is het intressant te weten wat een aansluiting later kost. Wat je niet aangeeft is of ze goedkoper uit is als internet, tv, bellen via glas gaat of niet. Als je met alles over wil stappen, kan het voordeliger zijn. Als dat 4-5 euo per maand is, dan zou ik dat doen.Ligt er een alternatief, zoals kabel (bv ziggo)?

 

als ik een huis zou moeten kopen en ik het niet over laten gaan als glasvezel wel mogelijk is, maar er moet nog een aansluiting komen. Dat bedrag zou ik in een lager bod terug laten komen.

 

Nb ik heb zelf 25 mbs van ziggo, incl tv en bellen voor 37,50 per maand. Dit is het goedkoopste wat ik kan krijgen,. Vroeger had ik asdl, 13 mbs  (te weinig) en CD vor de tv. Het duurde mij te lang voordat adds was upgegrade en cd stopte met het setopbox pakket, dus ben ik met tegen zin naar ziggo gegaan. De snelheid is voor mij voldoende, voor een 1 persoonshuishouden. Ik gebruik geen online tvkijken, behalve ziggo go, download veel (en miet dat soms uitzetten of begrensen). Als 2 of meer mensen wonen zou ik minimaal 40-50 mbs willen. Ondanks dat ziggo hoge snelheiden biedt, zou graag naar glasvezel overgaan, vanwege de symetrische snelheden. Volgens mij krijg je ook een hoger snelheid voor minder geld op glas. Formule 1 is een reden om bij ziggo te blijven. Ik zie op eindelijkgalasvesel, dat het laatste nieuwbouw project in de wijk, wel glas krijgt, de mazzelaars. Hemelsbreed is dat 500 meter van mijn woning. Wat kost glasvezel per strekkende meter?

 

 

aangepast door jeanj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...