Ga naar inhoud


Internet, welke drager is de toekomst?


Con

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En wanneer de helft wel glasvezel zou hebben, welk huis zou jou persoonlijke voorkeur hebben?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het huis dat aan mijn woonwensen voldoet maar bovenal het huis waarvan je zegt "ja dit is hem".
Vrijstaand, oud met karakteristieke uitstraling, parkeren op eigen terrein, garage en tuinhuis, in een dorp zonder "stadse problemen".

Glasvezel boeit me echt niet, ik heb het niet nodig. Ziggo basis is ruim voldoende.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei Psychosammie:

Glasvezel boeit me echt niet, ik heb het niet nodig. Ziggo basis is ruim voldoende.

Daarom is jou mening persoonlijk en kan je het niet veralgemenen dat iedereen zo denkt.

Er zijn mensen die naar spanje gaan omdat ze de zon lekker vinden anderen blijven

in nederland lekker koel weer.

Internet is wel een must geworden en ieder bepaald zelf welk budget hij er aan wil

uitgeven.

Ik heb geen glas moet het doen met 50mbit vdsl2 en ben tevreden in de toekomst weet ik niet als

ze glas leggen en de prijs staat me aan zal ik overstappen.

Voor thuis 4G of 5G nee dat is voor mobiel met geen vaste snelheid

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat kun jij toch ouwehoeren luisteraar,

het topic kan helpen inzicht te geven in een te nemen keuze en niet wat nu beter is voor jou of mij

 

de LTE versies die enkelen hebben zijn immers maar 800MHz t.o.v. 2600MHz voor internet thuis per LTE 4G en daar wordt weldegelijk de snelheid gegarandeerd

dat ligt aan de masten in je omgeving, die bepalen met welke frequentie je geleverd krijgt en twee jaar geleden zag ik nog maar bitter weinig masten met 2600MHz

algemeen:

bovendien is de prijs van de diverse aanbieders in Nederland nog steeds het allerbelangrijkste en gelukkig t.o.v. het heel buitenland heel concurrerend te noemen

 

specifiek bij huizenjacht:

mocht je niet weten wat te doen bij de koop van een huis, ga je naar de postcode-check op startpagina

en naar enkele providers om de aanbiedingen en de normale maandelijkse prijs te bekijken

 

en let op betreffende de contractduur in maanden van je nieuwe abonnement 

 

deze casus:

1500 euro betalen voor een aansluiting laten graven en aanleggen is niet veel, maar teveel als je alternatieven hebt

10 jaar verblijf is dat 1500/10/12 = 12,5 euro per maand

destijds 2003 had ik voor zo'n bedrag een compuserve abonnement met een modem snelheid van 34kB

 

en natuurlijk betaal je naast het graven ook de maandelijkse providerkosten er boven op

 

ik ken de zus van Con niet maar als die Thuiswerk doet is het evident dat je wel op een specifieke snelheid wilt komen al was het om vloeiend te kunnen skypen of facetimen

helaas krijg je de meerkosten van die 1500 euro niet als belasting aftrekbare post terug als ZZPér, terwijl de regering immers wel thuiswerken wil stimuleren al was het alleen wegens de milieu problematiek.

 

belangrijk voor het thema is:

de aanleverplicht is echter in het geding indien je met die werkzaamheden akkoord gaat en zo'n bedrag betaald. Hier op locatie wilde men zowaar de straat openen voor pair bonding hetgeen achteraf niet nodig bleek omdat er genoeg aders binnen kwamen... en die kosten neemt de provider, niet ik

 

 

 

 

 

 

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon zelf zonder aardgas, riolering maar wel een verrotte KPN kabel

waar je hooguit 1 a 2 Kb haalt. Maar ik heb gekozen voor de plek en niet

voor de voorzieningen (22 jaar geleden).

 

Nu zou ik weer kiezen voor de plek maar er moet wél internet mogelijk zijn.

Kabel, glas, ADSL, of 4(5)G doet er niet toe maar wel internet mogelijkheid

anders gaat de koop niet door. Zover zijn we met zijn allen afgedwaald 🤢😄

 

ik vind € 1.500 bizar en dat komt alleen omdat het door commerciële partijen

wordt aangeboden In Loenen bij mijn schoonzus).

 

Bij mij, in de gemeente NederBetuwe, heeft de gemeente de handschoen

opgepakt en wordt er in de buitengebieden gratis glas gelegd. Ze hebben

daar zelfs toestemming van de EU moeten aanvragen.

Mede omdat Nederland een soort van leverplicht heeft van een vaste verbinding.

(luxe, dat wel natuurlijk, hele werelddelen hebben slecht nog een tam-tam

als communicatiemiddel.

 

Het zou mij niets verbazen dat we in de verre toekomst allemaal leidingloos

zijn (los van de hoogbouwnieuwbouwwijken) en zelf water uit de grond halen,

de afvoer op een rietveldje komt, energie via duurzame zelfopwekking en

dan verwacht ik dat door de lucht ook dermate uitontwikkeld is dat we het

wellicht hebben over 4000G of mogelijk 5000G via de masten...

Alleen al omdat er over 40 jaar geen graver meer is te vinden, ook die zitten

dan achter een bureau (het nieuwe roken te bedrijven :) ).

 

Ik heb de tekst niet gecontroleerd dus spelvauden zijn ter vermaak.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Con:

Alleen al omdat er over 40 jaar geen graver meer is te vinden, ook die zitten

dan achter een bureau (het nieuwe roken te bedrijven :) ).

misschien of ze lopen dan met een afstandbediening voor een graafrobot en kijken tergelijkertijd naar het belgisch voetbal met hun VR bril, (de nieuwe gladiatoren) 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...