Ga naar inhoud


IP Helper gebruikt veel cpu


Sverige

Aanbevolen berichten

Thuis is de laptop bedraad verbonden met het netwerk.

Ik heb het probleem in ca 75% van de start ups...  Soms heb ik ook dat ik geen internettoegang heb. "Repareren" van de netwerkaansluiting met de foutzoeker helpt niet, dat wordt ook netjes gemeld... gewoon de laptop restarten helpt in bijna alle gevallen wel... Frappant is dat na zo een restart de IP helper meestal rustig blijft. Maar zoals gezegd, soms gaat het van de eerste keer ook goed, helaas gebeurt dat niet zo vaak.

Als ik in Denemarken ben ben ik draadloos (wlan) verbonden met mijn netwerk, en doet zich eigenlijk met deze computer exact hetzelfde probleem voor.

Probleem met de draadloze verbinding is dat de computer veel vaker vastloopt (alles bevriest, alleen reset (lang op de aan/uit knop drukken) helpt dan. Dat is de reden waarom ik eigenlijk altijd bedraad verbonden probeer te zijn... maar soms kan het niet anders.

 

Wat je zegt... een "driver" zou het probleem kunnen zijn.....  en met al die (onnodige) updates van Windows zou daar wel eens iets mee kunnen verstoord zijn...

Maar aan welke drivers moet ik denken?  De driver van de Realtek PCIe GBE Family controller ligt voor de hand... maar dan zou ook de Realtek 8821AE Wireless LAN 802.11ac adapter voor wlan een verkeerde driver moeten hebben...  Ik zal eens bij realtek zoeken of ik een nieuwere driver voor de adapters kan vinden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een update...

Via mijn account bij Asus de laatste versie van de netwerk adapter gedownload...  en geprobeerd te installeren, maar volgens het systeem heb ik de laatste versie van de driver al...

Dan zag ik ook dat er een nieuwere bios versie was...  nadat ik nog eerst maar een backup genomen heb met Acronis, besloten om de nieuwere versie van de bios te installeren... de oude was van 2015, deze van 2017...  geen idee of dat eigenlijk belangrijk is, maar goed, je weet het maar nooit....

Alles is gelukt....   na de laatste restart bleef de ip helper rustig...   maar ik hou het in de gaten of dit de oplossing was. Het is te vroeg o nu al een conclusie te trekken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat weet ik...  Maar die back up was meer bedoeld dat ik de data nog steeds had...

Nu weet ik dat een Bios update wel riskant kan zijn, maar ik heb het met mijn vorige laptops vaak gedaan, en het gaat eigenlijk altijd goed.

 

Ook nu is dat gewoon goed gegaan... wat het echt oplevert is me nog niet echt duidelijk... ja "diverse verbeteringen etc etc" maar goed, het is gebeurd.

 

Het ip helper probleem was echter niet opgelost...

Ik had de tip om e.e.a. uit te zetten dmv de shut up software van O&O soft...  Telemetrie en dat soort dingen, want dat process nam ook veel cpu in beslag, en kon niet uitgezet worden... maar het stopte als ik de ip helper uitschakelde...   Ik ben benieuwd wat dit zal opleveren...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...  als ik de computer gewoon opstart dan heb ik het probleem met de ip helper nog steeds.

Maar, als ik de computer herstart, dan niet.  Zelfs als ik de ip helper dus niet eerst gestopt heb, maar gewoon laat lopen, en dan de computer herstarten, dan is het goed... zet ik hem eerst uit, en start hem daarna op, dan loopt de ip helper met veel cpu.

Als ik nu kijk, dan is de iphelper wel aktief, maar gebruikt geen cpu

iphelper2.jpg.2bb3c66c60ff2bdfe3c633c1224d23db.jpg

 

iphelper3.jpg.8a0b913f3a5881d151acadae39e99ed0.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...