Ga naar inhoud


IP Helper gebruikt veel cpu


Sverige

Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus laptop, met windows 10 er op.

Sinds de vorige "fall update" 1709 heb ik het probleem dat de IP Helper vaak blijft lopen, en veel CPU gebruikt.

De ventilator gaat dan draaien, en dat is eigenlijk storend. Het zijn eigenlijk 2 processen die de "boosdoener zijn", de IP helper en Windows management Instrumentation.

Je kan het process win management instrumentation niet stopzetten, je krijgt dan een foutmelding, maar als je de IP helper stopt, dan worden beide cpu-vreters gestopt, en is alles weer rustig.

Een paar dagen geleden kreeg in de spring update 1803 binnen.... en het probleem is er nog steeds... eigenlijk heb ik tot nu al iedere keer het probleem met de IP Helper gehad... en moest manueel ingrijpen.

 

Die IP helper zou dienen voor IPv6 technologie...  maar ik heb geen IPv6 adres, dus waarschijnlijk heb ik dat process helemaal niet nodig.

In ieder geval kan je het gewoon uitzetten zonder probleem.

 

Bij navraag bij bekenden, loopt de IP Helper bij hun helemaal niet... blijkbaar nooit, of slechts heel even...  dat weet ik niet... 

Heeft iemand dat probleem ook al vastgesteld?  en weet iemand wat je eventueel kan doen om het process de mond te snoeren, of in het optimale geval "normaal te laten werken"?

 

iphelper.jpg.e9a8aaf1ed5c26a30702ef8a657af818.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja...  als je het echt inaktiveert, start het nooit... de vraag is of je het process toch niet ergens voor nodig hebt...

Maar ik kan het eens proberen...  Je kan het proces ook een "uitgestelde start" geven...

Nu staat hij op automatisch, maar je kan hem dus ook Automatiskt (förskjuten) zetten... verplaatst in de tijd dus.  Maar ik weet ook niet hoe veel tijd daar dan tussen zit, en of dat echt invloed heeft.

Ik zou het gewoon kunnen uitzetten... en kijken wat er gebeurt... maar ik weet niet wat er gebeurt als ik ergens moet aanloggen waar je dan een IPv6 adres krijgt... loopt het dan vast, of logt hij gewoon niet in...  en dan is de vraag of ik het me zal herinneren om het weer aan te zetten...

Er is blijkbaar iets niet in orde met dat process...  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat IP helper voor draadloos internet was... daar heb ik niets over kunnen vinden...  Maar dan kan hij inderdaad wel uit, want dat gebruik ik eigenlijk niet.

Als ik het proces handmatig stop, en dan 5 minuten later weer ga kijken, dan loopt het process weer... "Körs" staat er , en je kan weer op "stoppa" klikken...  het schakelt zich blijkbaar steeds weer automatisch aan...  maar goed, dat is OK wat mij betreft. Misschien als je het echt uitzet dat het niet meer aan gaat, en ik weet dus ook niet of dat negatieve gevolgen zal hebben...  ik ga het eens testen

 

Wat is er overigens mis met Dr Web internet security?

Het is een heel erg goed product!

Heb jij negatieve ervaringen daarmee?

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is weer erg cryptisch...

 

Gammal = oud...   tja, gelukkig ben ik niet jong meer ;)  maar wat dat met de ip helper en/of een virusscanner te maken heeft is me weer even niet duidelijk....   ik zal vast oud worden 🦕

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Russische antivirus software...  Ja, ik heb daar bewust voor gekozen. Ik vertrouw de Russen meer dan de EU en de USA...  dus wat dat betreft geen probleem.

Ik heb ook nooit problemen met virussen en dat soort dingen gehad.

De software wordt overigens door veel grote bedrijven in Rusland gebruikt, het is geen kleine speler.

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2018 om 13:44 zei Sverige:

Ik vertrouw de Russen meer dan de EU en de USA

 

Daar denken die Zweden heel anders over!

https://nos.nl/artikel/2175824-zweeds-vakantie-eiland-voelt-russische-dreiging.html

 

Je moet toch wel enorme oogkleppen op hebben wil je zulke onzin verkondigen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zullen we ons beperken tot het onderwerp?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist,

daarom melde ik dat een IPhelper normaal gesproken niets van doen heeft in een gecontroleerde omgeving

begrijp je?

 

dat zou een driver issue kunnen zijn die windows tracht te niveleren

 

sluit eens op een andere manier aan

aangepast door Tonskidutch
voeg toe

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2018 om 13:40 zei Sverige:

Ik wist niet dat IP helper voor draadloos internet was... daar heb ik niets over kunnen vinden...

 

dat het enkel met draadloos te maken heeft is inderdaad niet helemaal correct

wel is het zo dat het afhangt van het thuisnetwerk in hoeverre deze api bepaalde instellingen van de pC tracht te veranderen

en indien dat niet gaat krijgt de IP-Helper constant foutmeldingen die dus niet de helper stilleggen maar door laten handelen en dus de hoge CPU last

 

misschien lost het een en ander al op indien je voor de Pc een vast IP-v4 adres neemt en natuurlijk ook instelt op je router

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...