Ga naar inhoud


Iptv of dreambox?


rolling

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

wil gaan overstappen naar dreambox of Iptv, heb alleen paar vraagtjes wat nu beter is om live voetbal kijken en anderen sport. een vriend van mijn heeft een iptv alleen bij hem loopt het 30 seconden achter op het echte beeld is dat hetzelfde bij een dreambox of ligt dat gewoon aan je internet snelheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat heeft niets te maken met de box. Een Dreambox met een sat of kabeltuner werkt gewoon direct. IPTV moet eerst worden omgezet naar een stream alvorens je het kunt verzenden en dat kost tijd.

 

Let er wel op dat dit soort vragen (herl) vaak gaat om illegale zaken (kijken zonder kaart of IPTV server die tegen betaling >1000 kanalen biedt). Mocht dit zo zijn dan zijn dit soort vragen hier NIET toegestaan. Hetzelfde geldt voor clones. Vaak gaat dit samen met een clone Dreambox 800se..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei rolling:

een vriend van mijn heeft een iptv alleen bij hem loopt het 30 seconden achter op het echte beeld

 

1 uur geleden zei Mimisiku:

Let er wel op dat dit soort vragen (herl) vaak gaat om illegale zaken (kijken zonder kaart of IPTV server die tegen betaling >1000 kanalen biedt). Mocht dit zo zijn dan zijn dit soort vragen hier NIET toegestaan.

 

Exact. Bij een legale abonnement heeft men niet zo lange vertraging. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik wel merkte als ik gewoon op SVT1 naar het voetballen zat te kijken, en aan de telefoon hing met iemand uit Belgie, die via een lokale zender daar keek, hij blijkbaar 7 tot 8 seconden voorliep op mijn satelliet uitzending...  dat viel pas op toen ik hem ineens iets over een doelpunt hoorde zeggen, terwijl ze nog niet eens in de buurt ervan waren... haha...

Blijkbaar zit er dus wel een boel vertraging op... en ik neem aan dat iptv nog wel iets langzamer zal zijn... wordt dat niet eerst even gebufferd oid?

 

maar... uiteindelijk is dat toch niet belangrijk? op die paar seconden lijkt het mij toch niet echt aan te komen,het zijn geen beursberichten waarop je binnen de seconde iet gaan reageren ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vertraging had je bij analoge en digitale kabel ook.

toen die populaire belspelletjes waren, die seconden gebruikten, kloegen de digitale kijkers, dat ze altijd net die seconde te traag waren t.o.v. De analoge kijkers.

of dit nu nog zo is, denk het wel.

zet eens in belgie vrt op via dvb-t, dvb-c en dvb-s2. Lopen allemaal verschillend.

maar neem sat ontvangst, tegenover die aanlokkelijke 1000den zenders voor een prikje. Het is een teleurstelling en tevens illegaal.

helaas kan je geen M7 zenders legaal via iptv via de dreambox ontvangen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat wordt bedoeld met IPTV ?

KPN of XS4ALL ?

dan zou ik voor de kosten en de kwaliteit IPTV voor nederlandse zenderkeuzes nemen

maar voor buitenlandse HD zender natuurlijk satelliet

 

je kunt namelijk alleen SD van buitenlandse zenders zien via IPTV en ook een heel beperkt aantal zendersoverigens

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je elk geval niet verleiden tot het kopen van een clone! Een originele dreambox koop je al voor €109. Dat is wel de kleinste, maar doet het prima. Een schotel met dubbele kop (en een abo op een provider) geeft je dan een flink aantal kanalen. Uiteraard kunnen er ook IPTV streams op weergegeven worden. Hangt er een beetje van af hoeveel luxe je wenst. De DM52x heeft zelfs een H.265 afspeelmogelijkheid..

Uiteraard zijn er legio Enigma2 ontvangers waar dat ook mee gaat, je wensen, je budget bepaalt..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...