Ga naar inhoud


Heb ik weer.


Jomanda001

Aanbevolen berichten

Hallo alweer een tijdje geleden, maar dat krijg je als alles werkte.... Nu heb ik dus eindelijk zonnepanelen heeft dit bedrijf ze lekker voor mijn schotel geplaatst (heb een plat dak) wat denk je ergens is mijn signaal slechter geworden. Ga hem dan maar weer verplaatsen zodat die schuin naast de panelen komt te staan, begint de nachtmerrie overnieuw. Maar goed had me in een van mijn vorige posts alle gegevens verzameld, maar die kan ik niet terugvinden. Dus dan maar weer overnieuw beginnen. Mijn eerste dilemma eigenlijk heb ik best wel veel speling op de schotel zelf (hij is wel goed vastgeschroefd maar als je hem nu vastpakt kunt je hem toch een beetje bewegen links rechts) zal ik deze dan ook maar direct vervangen? Heb nu een Triax 88cm met 4lnb's de inverto's, is het nu slim om een ander merk te kopen wat beter is of maakt dat allemaal niet uit dan blijf ik bij Triax. Wat waren nu weer de optimale instellingen voor mijn schotel ik woon in Doetinchem. En nog een extra vraagje het valt me op dat je de astra 3 altijd net iets voorbij het midden plaatst. Maar kun je deze niet beter op het draaipunt van je houder plaatsen, mocht je dan de graden van de rail niet goed hebben kun je deze ja altijd nog goed zetten zonder dat de lnb hoger of lager komt Of heb ik dat mis? Alvast bedankt voor het advies. Jo!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je je eigen bijdragen niet terugvinden?

Klik op je eigen avatar, en dan vind je in je profiel linksonder: 'discussies' en 'bijdragen'.

 

In je profielpagina is dus van alles (terug) te vinden.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, ja zal ik eens maken. Maar met de hitte van de laatste tijd krijg je mij het dak nog niet op. Heb er nog een voordat de zonnepanelen geplaatst zijn, en mijn upgrade met nieuwe lnb's is een kleine 2 jaar geleden schat ik zo. Hoop dat je er iets mee kunt.

 

Hallo a33, ja echt niets te vinden, ik verwacht dat de berichten te oud waren, update toch niet heb ze weer. Super bedankt. Moest iets beter kijken :).

Image00001.jpg

aangepast door Jomanda001
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
9 uur geleden zei Leeuwarder78:

In Nederland zijn met een 88cm alle 4 bekende satellieten te ontvangen, en welke eutelsat oost/west,9oost 7west???

 

7°west 

Eutelsat 7 West A / Nilesat 102 / Nilesat 201 (7°W) 

dat moe je maar vergeten met een schotel van 88cm 

1.20m begint er voor die sat 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update. Was vandaag ook eens begonnen om te kijken of ik eutelsat9b er bij kon ontvangen.

Heb eigenlijk geen idee, heb me dus eerst de hotbird naar beneden geschoven leek me logisch dat ik hem dan tegen zou moeten komen.

Dus niet, heb er even een lnb ingehangen waar ik dacht dat die moest zijn maar krijg er verder geen signaal op.

Misschien iemand nog suggesties?

Jo!

Image00003.jpg

Image00004.jpg

Image00005.jpg

Image00006.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. ik snap wel waarom je geen ontvangst hebt.
Om in Doetinchem de satellieten te ontvangen van 9 oost tot 28,2 oost, moet de rail veel minder schuin staan. Volgens mij staat die nu ongeveer 12,5 graden schuin, dat moet 9,75 graden zijn.
Ook staan alle lnb's veel te ver naar voren. Gebruikelijk is dat de kop van de lnb 5-6mm van de lnb-klem af staat.
Ook kun je geen 2 lnb's met een kop van 60mm plaatsen voor de 9 ooste en de 13 oost. Die staan maar 4 graden van elkaar, nog dichter dan de Astra 19,2 en 23,5, die staan 4,3 graden uit elkaar en daar gebruik je al een smalle lnb voor. Dat moet dus voor de 9 en 13 oost ook of je moet de lnb van 13 oost helemaal verwijderen, dan heb je wel voldoende ruimte voor de 9 oost.

Maar zou het niet handig zijn dat ik de zaak eens voor je uitreken. Dan heb je meteen ontvangst op alle satellieten.
Overigens heb je een SAB-rail op een Triax schotel staan, geen Triax rail.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, misschien wel handig om het door te rekenen. Zo blijf je natuurlijk aan het klungelen.

Maar dan kan is het dus slimmer de hotbird te laten vervallen voor de 9oost. Of anders zouden het 2 smalle lnb's moeten worden.

Ik denk dat de rail te scheef staat omdat de houder niet helemaal waterpas staat. Heb daar vandaag ook maar eens naar gekeken.

Daar zal ik me vandaag of morgen eens vul platen onder maken zodat die wel waterpas komt te staan.

Heb me ook verdiept in het fenomeen pop nagel, daar zit namelijk de speling in. Die ga ik dan ook vervangen voor een bout en moer verbinding.

(oke eigenlijk had ik liever een big bisat gekocht... maar soms zijn er belangrijkere zaken dan je hobby waar je euro naar toe gaat)

Ja en dan zou ik ook de schotel kunnen verplaatsen, maar is dat direct noodzakelijk voor de ontvangst?

En wat de afstand van de lnb's ja dat snap ik ook niet maar op deze manier heb ik toch het sterkste signaal.

Oh ja waar kan ik eigenlijk info vinden over de betekenis van kwaliteit sterkte en scr? Zit me nu nog steeds af te vragen wat de getallen allemaal betekenen.

Sprietje alvast bedankt..

Jo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei de mon:

In oudere Triax zat een bout om de arm vast te maken. In je foto 3 achteraan de schotel ter hoogte van de witte coax zat een lange M5/6 bout.

Tegenwoordig heb je Triax met 2 armen.

 

Triax 2 armen.JPG

ongeveer +-15 jaar geleden  hadden ze deze ook al bij triax

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...