Ga naar inhoud


Philips 32PFL5403D/12 reageert niet meer op afstandsbediening


gps

Aanbevolen berichten


  • Moderator

IR ontvanger defect in je TV?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal zie ik juist de IR ledjes stuk gaan in de afstandsbediening, omdat ze daar heel kort een hoge stroompuls doorheen schieten, zodat het bereik goed is.

 

Als je een videocamera hebt, zou je eens de afstandsbediening (kant met ledje/zendertje) op de lens richten en als het goed is moet er een paarse gloed omheen komen als je op je zoeker/schermpje van je videocamera kijkt.

 

Simpelste manier om te ontdekken of je afstandsbediening nog werkt, maar niet alle videocamera’s zijn er gevoelig voor (sowieso wel de toestellen die ook ‘nachtzicht’ bieden (infrarood, net als je afstandsbediening). Zeker weten dat de batterijen wel goed contact maken? 

- ODROID-XU4 Server (TVHeadend v4.2.x (daily stable build), 4x Technisat SkyStar USB HD, Debian Jessie).

- FRITZ!Box (freetz) (OSCam v1.20-unstable latest met Argolis TripleReader+ voor uitgifte aan ODROID).

- Raspberry Pi 2B Client achter LCD TV (LibreElec v8.x, Kodi 17.x), iDevices (TvhClient App).

-- Triax 64cm, CanalDigitaal Quad Triple LNB, kabellengte 45m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei gps:

Probleem ligt beslist niet aan de afstandsbediening.

Blijft de ir ontvanger over.

Alhoewel je bij Philips ook regelmatig leest dat je de software moet updaten.

Misschien weet Steve iets specifieks over deze ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een gelijkaardige afstandsbediening gehad bij mijn vorige Philips tv.

 

Dat was een bluetooth afstandsbediening.

Deze kon je op een speciale manier koppelen met je tv.

 

Na twee jaar met problemen is de tv omgewisseld en nu is er terug een IR afstandbediening bij.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Steve, dat was het probleem. Ik mat 2.4 volt op pen 2 dus ik vermoedde dat de R van 100 ohm het probleem was maar die was OK. Ook de andere R in het circuit waren OK. 3.3 volt was ook OK. Dus lag volgens mij het probleem bij de IR zelf of het SSB board. Dus heb ik  een 36 khz IR uit een sloop 42PFL9803 geplaatst maar geen effect. De C van 10 uF had ik wel gezien, zat trouwens aan de andere zijde van de print dan volgens het service document maar niet verwacht dat die de oorzaak zou zijn. Dus na vervanging van die C werkt alles weer naar behoren! Steve, wederom bedankt! Geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...