Ga naar inhoud


Geen signaal


Squillyz

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

als nieuweling in de satelliet wereld loop ik direct tegen een probleem aan.

 

Ik heb 3 LG tv's waarvan 1 voor de caravan. Dit is de 22TK410V. Standaard met DVBS(2) tuner. Nu heb ik een schotel aangeschaft met een single LNB. Ik heb met diverse software programma's en een satfinder de schotel uitgericht en het lijkt helemaal goed te zijn; maar toch niet. Ik krijg op geen enkele manier een signaal op mijn tv te zien. Sterkte en signaal blijven onder alle omstandigheden op 0% staan.

 

Wat doe ik verkeerd of wat is/kan er niet kloppen? Ben zelf behoorlijk technisch onderlegt echter voor dit probleem kon ik zelf geen oplossing vinden en ook niets op internet. 

 

Wil gebruik gaan maken van Joyne, alleen de CD satellieten (Astra) doen het ook niet. Op geen van de aanwezige televisies overigens. Zijn allen up-to-date qua software. Zijn redelijk nieuw.

 

Hopelijk kan iemand mij verder opweg helpen. Zou het erg op prijs stellen.

 

Groeten,

Stan 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste Stan, welkom op dit forum.

 

Met een single LNB kan je slechts een satelliet positie bekijken, wanneer je op de juiste Astra satelliet staat afgestemd zal je geen programma's van Joyne kunnen ontvangen.

 

Wet je zeker dat je voor Canaldigitaal de schotel hebt gericht op de Astra 3 satelliet op 23 graden oost?

 

En heb je vrij zicht op de satelliet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei ceesv:

Wet je zeker dat je voor Canaldigitaal de schotel hebt gericht op de Astra 3 satelliet op 23 graden oost?

 

Hij geeft toch aan gebruik te willen maken van Joyne? Dat is dus de satelliet op 9 Oost en niet de Astra 23.5 Oost.

 

@Squillyz Heb je in de TVs 9 Oost geselecteerd bij satellieten? En geen Diseqc gebruiken. Maak anders eens een foto van het menu en post die hier zodat we mee kunnen kijken.

 

Verder is er een apart subforum voor Joyne hier. Neus daar eens rond.

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 minuten geleden zei Squillyz:

Wil gebruik gaan maken van Joyne, alleen de CD satellieten (Astra) doen het ook niet.

Refereerde eigenlijk aan het feit, dat de Astra satellieten het niet doen, maar je hebt gelijk, voor Joyne zal de schotel naar 9 graden oost gedraaid moeten worden.

 

Is de vraag of die TV een transponderlijst voor die satelliet aan boord heeft.

Voor Joyne zal denk ik de transpondergegevens met de hand in de tv gezet moeten worden.

Of de schotel is toch op de verkeerde satelliet gericht, dan is de kans ook groot dat de tv afgestemd is op een transponder welke niet aanwezig is op die satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen,

 

alvast bedankt voor de snelle reacties. Als antwoord op de vragen:

 

vrij zicht aanwezig. Geen obstructies. Transponders apart in de lijst erbij gezet. TV heeft de sat er wel instaan maar idd niet de transponders van Joyne. Heb begrepen dat FEC automatisch ingesteld wordt(?). Volgens de meeste sw moet de skew ongeveer -2,7 zijn. Met de klok mee dus en maar heel weinig. Heb sat Finder lite en SatCatcher gebruikt. Beide komen op dezelfde instellingen uit. Ten einde raad is wat te veel maar het frustreert wel 😳😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ontvang je op andere transponder frequenties wel Signaal?

Zo ja, welke zenders?

 

De antenneplug is toch wel een F-Connector, eentje met een moer ter bevestiging?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Squillyz

 

Je schrijft: Sterkte en signaal blijven onder alle omstandigheden op 0% staan.
Je moet onderscheid maken tussen signaalsterkte en signaalkwaliteit.
Als de schotel niet goed staat uitgericht, heb je geen signaalkwaliteit
Signaalsterkte moet je echter altijd hebben ook al in het maar weinig.
Als jij geen signaalsterkte hebt, betekent dit dat de lnb geen voeding krijgt van de satellietontvanger. Bijna altijd komt dit door een slechte verbinding van de F-connectors met de coaxkabel.
Heb je de F-connectors volgens de gebruiksaanwijzing gemonteerd?

 

Coax voorzien van schroef F-connectors.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Cees en Sprietje,

 

heb een kant-en-klare kabel met f-connectors van Maxview. Doorgemeten en zit geen breuk in. Aangesloten op de F-connector van tv. Signaalsterkte en signaalkwaliteit (sorry voor de verwarring) blijven op 0%. M.i. Heb ik dan helemaal geen signaal. Inverto black premium LNB op een Triax TDS 64cm. Zou toch moeten werken lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je in de omgeving iemand met een satelliet ontvanger, die je kan lenen, om uit te proberen of je schotel goed is uitgericht?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan staan de instellingen van de satellietontvanger waarschijnlijk niet goed.
Betreft het een schotel op een statief of tegen de muur?
Ik zou eerst maar eens een vrij te ontvangen Duitse zender op de Astra 19,2 instellen. Die zijn lekker sterk en daar heb je de schotel zo op uitgericht.
Als dat lukt, dan pas uitrichten op de Eutelsat 9 oost.
Gebruik je die blauwe coaxkabel van Maxview?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer in het menu van de TV of de lnb spanning op AAN staat en meet op het uiteinde van de coax of de 14 of 18 V aanwezig is .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blauwe coaxkabel heeft een hele slechte afscherming. Heeft enkel een vlechtmantel met een laag dekkingspercentage zonder folieafscherming. Eigenlijk coax zoals die tot voor 20 jaar geleden gebruikt werd voordat de mobile telefoons bestonden. Tegenwoordig dienen coaxkabels minimaal 1 maar voor 4G eigenlijk 2 folieafschermingen te hebben.
Sta dus niet te kijken dat je daarmee problemen mee kunt krijgen zoals bepaalde zenders die je niet kunt ontvangen of gestoorde zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...