Ga naar inhoud


Beste android tv box van dit moment


Aanbevolen berichten

hier de 2019 versie van de shield pro tv

werkt top ook met netflix veel beter en sneller als mij nieuwe tv 

HD aan de shield en klaar je kunt er echt alles mee 

ook voice comando's alles werkt top 

zijn geld meer dan waard 

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Op 13-5-2020 om 09:09, boudeman zei:

??   Ik woon in het buitenland.

E.e.a. werkt op mijn tablet, maar casten met chromecast gaat niet omdat die zijn eigen verbinding opbouwt zonder vpn.

Vandaar mijn vraag

Je zegt het zelf al. Chromecast bouwt zijn eigen verbinding. Dan moet je dus Chromecast via een vpn verbinding laten maken. (WifiRouter met VPN op de router of Chromecast teteren via je mobiel met vpn of een tablet met een HDMI aansluiting aansluiten op je tv) Het eenvoudigste is zo'n boxje met VPN er op. (Moet er wel een app voor Android tv zijn) npo start werkt aardig, kijk ook, rtlxl is waardeloos en over nlziet app hoor ik alleen maar ellende. 

 

Zowel met de mi box S als met de Nvidia shield TV pro werkt streamen met vpn. Heb ze beiden.

 

De Mi box S vind ik een mooi boxje voor dat geld. Er komt binnenkort een mi box die 8k aan kan. (Wel 30fps las ik ergens). Als je wilt streamen werkt het prima. Updates komen ook regelmatig. Maar niet zo snel als de shield. De shield is vlotter, net even wat soepeler en intuïtiever. Kan je ook mee gamen (de pro). (Voor die 50 euro extra zou ik altijd een shield pro kopen.)

Wil je alleen streamen voldoet een mi box S prima. Daar heb je echt geen box van 200 euro voor nodig. Nadeel van de mi box S is wel dat er geen ethernet aansluiting op zit. Maar met een normaal wifi signaal doet ze het gewoon goed. De shield doet het ook goed op wifi en kan net iets beter tegen een slechter wifi signaal en er zit wel een ethernet aansluiting op. Er zit AI upscaling op, afstandsbediening ligt lekkerder in de hand en past precies in een plooi van de bank, 1 USB poort extra enz, allemaal van die kleine dingen. Maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil. 

 

Waar ik nog wel mee zit is welke streamprovider ondersteunt android tv? En goed? Lees alleen maar klachten of ze hebben geen "android tv" app. 

 

 

 

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, humptydumpty zei:

......

Waar ik nog wel mee zit is welke streamprovider ondersteunt android tv? En goed? Lees alleen maar klachten of ze hebben geen "android tv" app.

 

Bedankt voor je uitgebreide review.

Als antwoord op je vraag. De Ziggo Go app werkt prima, zowel op mijn Shield 2017 als op mijn Sony TV.

De kwaliteit is goed te noemen. 720p50 met een bitrate van ruim 5Mbit.

De Canal Digitaal app werkt wel op beide apparaten maar de kwaliteit is alleen goed voor films.

1080p25 is niet geschikt voor live TV, vooral sport is niet om aan te zien.

Ze denken bij CDN namelijk dat 1080p25 het zelfde is als 1080i50.

Pas als ze er achter zijn dat dat niet het geval is, voorspel ik een grote toekomst voor de app.

 

Het merkwaardige bij beide apps is, dat de kanalen die op je box in SD te zien zijn (ik bedoel bij Ziggo de vrij geschakelde zenders), met de app in HD zijn te bekijken. Als toetje krijg je ook meer zenders, die niet op satelliet of kabel te zien zijn, zoals NPO2 extra.

Wellicht ten overvloede: De app voor Android TV is niet dezelfde als de app voor android. Er zijn grote verschillen.

 

Door bij de Ziggo App de 'Video Statistieken' aan te zetten kun je zien wat de stream parameters zijn.

De laatste toevoeging is een instelling voor automatische framerate.

Ik zou willen dat de CDN technici eens wat beter naar de Ziggo app kijken. Misschien wordt het dan nog wat met de CD app.

 

2021052512060606.thumb.png.3de9b9c9838c69fe4e30ab44c18304e6.png

 

2021052512092346.thumb.png.9c41060a77bc0536d748c8677e93a756.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...