Ga naar inhoud


Beste android tv box van dit moment


Aanbevolen berichten

Apple is geen android, het gaat in dit topic over beste ''android'' tv box

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op 18-2-2019 om 15:34 zei swhnld:

De Mi Box 3 International heeft Android TV er op, waar ook de Android TV app store bij zit die lang niet zo compleet is als de Google Play App store op normale Android versies zoals op een telefoon zitten of op Chinese modelen (Amazon Prime Video mist bijvoorbeeld voor Android TV, is wel te sideloaden als je de Philips Android TV APK van die app weet te vinden bijvoorbeeld). Mi Box 3 is wel eind vorig jaar naar Android TV 8 bijgewerkt komende van Android TV 6, dus kan weer wat jaartjes mee. Voice bediening werkt goed op de afstandbediening. Sommige oudere TV's hebben problemen met het signaal van de Mi Box.

 

Als het puur om Netflix/Kodi/Amazon Prime Video gaat is de Amazon FireTV 4K ook een goed alternatief, wel letten op een model wat naar Nederland stuurt (Amazon ondersteunt bepaalde functies niet in Nederland en verscheept daarom alleen de basic modellen naar Nederland, wat dezelfde hardware is maar minder overhead in de image bevat).

 

Nvidia Shield wordt overal geroepen als beste, en is dat denk ik ook, behalve qua prijs, dus daarom is de vraag of het puur Netflix/Kodi is of meer wat je er op doet of het de meerprijs waard is voor jou.

Ondertussen is er een update voor de Mi Box 3 waarbij er een hele reeks aan bugs wordt opgelost. En Android TV is iets anders als Android dus ook een verschillend aanbod aan apps. Er zijn meer apps onder Android dan onder Android TV maar vaak gaat het onder Android zelf nog wel eens mis waarbij het bij Android TV een stuk stabieler is. Sideloaden kun je wel doen maar dan zul je dat ook moeten blijven doen aangezien deze niet automatish geupdate worden en niet alles wat je sideload werkt ook al wordt het geinstalleert. Vele apps die worden aangeboden in de playstore zijn oud en werken dus eigenlijk niet meer correct en hebben dus direct een update nodig die ook direct volgt maar als je sideload kan de app na installatie niet updaten en werkt de app niet of niet goed en daarna kom je zonder een nieuwe versie dus geen stap meer verder. Nvidia komt er hier niet in te duur voor wat het doet. En de Mi Box 3 voldoet in princiepe aan alles wat je nodig hebt inclusief zijn voice commands.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-10-2018 om 22:25 zei Penthe:

Ik zou toch echt eens gaan kijken naar de Xiaomi Mi Box 3 Kost niet zo heel erg veel en kan enorm veel en is snel genoeg. Er is in deze tijd niet zoiets meer als een beste box. Zodra dat ding uit is heb je week erop al weer een betere op de markt. Dus lagere kosten voor de box en een eerdere aanschaf van een opvolgende houd het betaalbaar.

Onzin, Nvidia Shield is al jaren de nummer 1.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

afhankelijk van hoeveel GByte je erin hebt is de ene nvidia shield ook erg veel duurder dan de andere mi box 3

tja via internet opzoeken

dan weet je meteen wie betaalbaarder is voor het kleine budget, ik kan de potentiële koper aanraden de diverse youtube filmpjes te bekijken wat je er mee kan en hoe

dat helpt bij de beslissing indien je nu nog geen duidelijke wensen hebt over de android box

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging toch niet over prijs/kwaliteit?

De Nvidia Shield is by far de beste Android tv box.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan met die Nvidia gewoon net zoveel als de Mi Box 3, ik heb de Nvisia gezien niet mijn ding veels te duur voor wat het kan. Handige van de Mi Box is dat je hem op voice commands kan laten werken. Zo kun je gewoon al je apps starten en daarnaast werkt hij ook als een soort van Google Assistant waarbij je helemaal niet meer hoeft te zeggen Hey Google. Ziggo gaat met de nieuwe TV app net zoals Nvidia ook de Mi Box ondersteunen waardoor je met veel minder geld net zoveel plezier hebt. Duur is niet altijd beter wat sommigen wel denken denk maar eens aan de Apple gebruikers die 3x zo veel betalen voor de zelfde hardware :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

speelt de mibox ook alle geluidscoderingen af icm met 4k beeld .

De shield doet dit moeiteloos en ja hij is wat duurder maar daar lig ik niet wakker van 

Bij far de beste player op het moment

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voor mij nog steeds niets in 4K dat boeiend genoeg is, als je 4K enkel kijkt omdat het mooi is ben je ............ Je kijkt toch wat je wilt kijken een oude TV serie zal nooit 4K zijn of worden. Ik ben op de Mi Box trouwens nog geen 4K content tegengekomen wat hij niet afspeelt, dit heb ik bij anderen mogen aanschouwen want zelf heb ik voorlopig nog geen 4K TV. En vrijwel alle nieuwe films en series zijn RUK dus ook niet waard om in 4K te kijken, de oudjes zijn nog altijd de beste en daar heb je geen 4K voor nodig. De Mi Box 3 is een prima player dat zelfs Ziggo hem gaat ondersteunen met online kijken, bij mij staat die Mi Box 3 hier in huis voor nog geen 30 euro en heeft nog steeds niet gefaald. En ik lig wel wakker van een prijs als deze te hoog is, door mensen die het niet kan schelen wordt juist alles duurder.

 

De Mi Box 3 is een ware aanrader en doet niet echt onder voor de Nvidia Shield. Naast het feit dat ik Nvidia al jaren boycot en strak ATI gebruiker ben.

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-4-2019 om 22:16 zei Penthe:

En vrijwel alle nieuwe films en series zijn RUK

geloof dat je wel een beetje overdrijft beste penthe

het kan zijn dat het jou persoonlijk niet boeit maar je hebt een punt met sommige van die onnatuurlijk donker gefilmde cheapo series waar de details niet gezien mogen worden van slechte makeup en video bewerking

 

overigens via de BBC iPlayer kun je prachtige BBC UHD trials zien

en veel documentaire materiaal ,series en films wordt reeds enkele jaren in UHD gefilmd die tzt op je UHD android box afgespeeld kunnen worden

bij de streaming aanbieders zoals netflix en videoland alsook rakutenTV zijn UHD films en series te vinden die de moeite waard zijn

 

ofschoon dat een mening is die men niet hoeft te delen

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die films van de jaren 80 zijn kunnen deze nooit echt UHD zijn want dat bestond toen nog niet en je kunt van iets dat niet bestaat iets ineens UHD maken, je kunt er wel onwerkelijk beeldmateriaal van maken door er mee te klooien maar dat vind ik er persoonlijk niet uitzien. Na 1998 is er niet echt meer een film uitgekomen die mij boeit bij vrijwel alles haak ik voortijdig af. De meeste series zijn ook helemaal niets op een paar remakes uit de jaren 80 na dan. En de Mi Box speelt tot op heden gewoon al het UHD materiaal af al moet ik dat wel bij derden aanschouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uur geleden zei Penthe:

Als die films van de jaren 80 zijn kunnen deze nooit echt UHD zijn want dat bestond toen nog niet

Pardon?

Dacht je dat ze die films op 8 mm film opgenomen hebben?

 

Een goede 35 mm of zelfs 70 mm bioscoop film uit die tijd mag je vergelijken met UHD.

Zo een film op een goede UHD aftaster scannen en je hebt een prima UHD kwaliteit.

 

https://www.blackmagicdesign.com/products/cintel

 

En dit is wat ze opgeven voor een IMAX film.

According to IMAX, 35mm film has a digital equivalent of 6000 lines of horizontal resolution (6K), while 70mm film has the equivalent of 18,000 lines of digital resolution (more like 12,000 in reality).

 

De limitatie in die tijd zat in de optiek, de lenzen hadden toen hun grenzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een UHD ziet van een jaren 80 film ziet denk ik dat het fake is, daar zit dus echt geen kwaliteit meer in. Het is dus maar wat tussen je eigen oren zit, in de jaren 80 had je geen UHD dus gaat mij niet beweren dat experts het ook fout hebben UHD is van nu en niet van toen je kunt echter wel verschrikkelijk knoeien met een film waardoor het er dus onwerkelijk uit gaat zien zeg fake. Geef mij trouwens maar gewoon een DVD als het om een jaren 80 film gaat dat ziet er niet fake uit en dus stukken beter(zeg natuurlijker)ondanks dat de resolutie lager is.

 

Dat is het zelfde met de ouderwetse plaat en de CD de ouderwetse plaat klinkt nog altijd stukken beter dan de digitale bitjes van een CD daarom winnen de platen tegenwoordig weer steeds meer terrein, het zit hem echt in het orginele detail alles daarboven is fake.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je even de moeite moet nemen je te verdiepen in de cinematografie.

Natuurlijk had je UHD, maar dan op film, en dat noemde men het Panavision of Cinemascope.

Een 32 mm film deed al 2K, een 70 mm film het veelvoud op het bioscoop scherm.

Wanneer je deze films nu scant, bijvoorbeeld met een Cintel, krijg je prima UHD materiaal.

 

Voor de liefhebber is er dus genoeg hoogwaardig materiaal op hoge resolutie beschikbaar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

De Mi Box 3 is een ware aanrader en doet niet echt onder voor de Nvidia Shield. Naast het feit dat ik Nvidia al jaren boycot en strak ATI gebruiker ben.

Dan zal ik even mijn mening geven, als eigenaar van 2x een Mi Box 3, een Mi Box S en een nVidia Shield PRO ( 2017 model )

De Mi Box 3 doet juist wel veel onder de Shield.

Afgezien van de mateloos irritante bugs in de Mi Box 3, zoals niet meer aan te krijgen na lang standby, een constante witte pixel links in de hoek van je scherm, Plex app die om de haverklap uitvalt en willekeurige traagheden, zitten er ook gewoon serieuze beperkingen in zoals een belabberde (if any) ondersteuning voor 24/48/50 fps modeswitching.

Vrijwel alle 24p content wordt consequent als 50 of 60 fps weergegeven. De hardware kan het gewoon (is S905), maar Xiaomi laat liever honderden forum paginas aan klachten aan hun voorbij gaan voordat ze hun product eens gaan fixen.

 

Toen ze nog voor een paar tientjes uit China te krijgen waren, was het leuk speelgoed, geinig voor op de slaapkamer en camping, maar de nVidia Shield is en blijft, intussen al 4 jaar lang de koning onder de mediaspelers.

Dat je iets tegen nVidia hebt, moet je zelf weten, maar ga geen rommel aanprijzen alsof het net zo goed is.

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...