Ga naar inhoud


Beste android tv box van dit moment


Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Ik kan het daar alleen maar volmondig mee eens zijn. Er is echt niets beters dan de shield en ik heb er velen getest, waaronder de mi box 3.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het zal best waar zijn, als je ze vergeleken hebt m.b.t. je verwachtingspatroon en behoefte...

maar dat is idem aan het kiezen van de voor jou beste apparatuur / satelliet receiver daar sommige gebruikers de mogelijkheden niet eens nodig hebben en vele ze niet eens kennen

 

overigens de discussie welke de beste satelliet receiver was het laatste decennium (retrospectief) moet nog als topic gestart worden

de dm8000 of de ......U

;)

 

afgezien daarvan, het zou toch ook omdat jij zelf ze ( de media players en overige apparatuur ) als testbericht aan ons voorstelde, eens moeten samenvatten waarom en hoezo!

want als ik dit topic helemaal herlees blijkt dat niet uit de opmerkingen en commentaren

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Jammer dat er in deze draad al nagenoeg een jaar niks meer gemeld is.Er zijn toch genoeg nieuwe media players op de markt gekomen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Eduard07 zei:

Jammer dat er in deze draad al nagenoeg een jaar niks meer gemeld is.Er zijn toch genoeg nieuwe media players op de markt gekomen?

Kijk eens naar het KODI-forum als je up-to-date wil zijn.

2 links om in het oog te houden:

The Best Of - categorised - media players on the market

Pick the Right Kodi Box

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zilverhippie, dank, dat soort sites hou ik al wel in de gaten, maar het viel me op dat hier al nagenoeg een jaar geen ervaringen meer worden gemeld en bediscussieerd.

 

Zo lees ik op vele plekken dat de Xiaomi Mibox (@Penthe)  tot de top behoort. De enige nadelen ervan lijken te zijn dat er geen ethernetaansluiting op zit, usb 2.0 en geen 3.0, en het beperkte geheugen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortgeleden ook een Mi box besteld bij een Duits postorderbedrijf. Helaas, pakket nooit ontvangen. Geld terug geen probleem, maar nou heb ik nog hem nog niet. 😢

 

Heb hier al wel een Formuler Z8 in gebruik. Die vind ik best goed. De Formuler 7plus + 5G is ook nog steeds een goede keus, heb ik begrepen. Die wordt inmiddels wat goedkoper.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 7-4-2019 om 22:39, Penthe zei:

Je kan met die Nvidia gewoon net zoveel als de Mi Box 3, ik heb de Nvisia gezien niet mijn ding veels te duur voor wat het kan. Handige van de Mi Box is dat je hem op voice commands kan laten werken. Zo kun je gewoon al je apps starten en daarnaast werkt hij ook als een soort van Google Assistant waarbij je helemaal niet meer hoeft te zeggen Hey Google. Ziggo gaat met de nieuwe TV app net zoals Nvidia ook de Mi Box ondersteunen waardoor je met veel minder geld net zoveel plezier hebt. Duur is niet altijd beter wat sommigen wel denken denk maar eens aan de Apple gebruikers die 3x zo veel betalen voor de zelfde hardware :)

 

 

Het is wel handig als je wel een beetje weet waar je over praat. In de MI Box zit gewoon een simple en relatief trage (China) ARM CPU met een Mali 450-gpu.

In de Nvidia Shield TV zit een Nvidia X1 SOC met veel betere en snellere grafische prestaties, sneller geheugen en geavanceerdere video output. Ook heeft de Shield gewoon een gigabit netwerkaansluiting en heeft de MiBox 3 alleen Wifi. Ook moet je op de MI Box diverse audioformaten missen.

 

Ik heb 2 Nvidia Shield Android TV's, de 2015 en de 2017 variant en zodra ie leverbaar is ook nog de Shield TV Pro 2019 en dan gaat mij relatief trage Mi Box 3 er uit want die is zelfs geen volwaardig alternatief voor de Nvidea Shield TV 2015.

 

Als je gewoon een simpel boxje wilt hebben om ergens op een slaapkamer of in je kantoortje (streaming) TV te kijken, dan is een Mi Box 3 een leuk goedkoop alternatief, maar het is een 'goedkoop alternatief' en zeker geen Nvidia Shield TV, welke versie dan ook. Geen fantasieverhaaltje verkopen dus ;)

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel, in vrijwel alle lijsten die ik heb gezien, staat de Nvidia onbetwist aan de top. Ondanks dat er wel een paar (aansluit)beperkingen zijn.

 

Alle waar is naar zijn prijs. Bij Nvidia krijg je iets van klasse, dat is duidelijk.

Wat mij wel verbaast, is dat hij al heel lang niet meer leverbaar is. Zo'n veelgevraagd apparaat, en geen nieuwe productie meer, zo lijkt het. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er zijn sinds enige tijd nieuwe modellen, een ronde variant en een die er uitziet als het oude model, de NVidia Shield TV Pro en die laatste is inderdaad niet of nauwelijks leverbaar. 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Michel said:

 

Het is wel handig als je wel een beetje weet waar je over praat. In de MI Box zit gewoon een simple en relatief trage (China) ARM CPU met een Mali 450-gpu.

In de Nvidia Shield TV zit een Nvidia X1 SOC met veel betere en snellere grafische prestaties, sneller geheugen en geavanceerdere video output. Ook heeft de Shield gewoon een gigabit netwerkaansluiting. Ook moet je op de MI Box diverse audioformaten missen.

 

Ik heb 2 Nvidia Shield Android TV's, de 2015 en de 2017 variant en zodra ie leverbaar is ook nog de Shield TV Pro 2019 en dan gaat mij relatief trage Mi Box 3 er uit want die is zelfs geen volwaardig alternatief voor de Nvidea Shield TV 2015.

 

Als je gewoon een simpel boxje wilt hebben om ergens op een slaapkamer of in je kantoortje (streaming) TV te kijken, dan is een Mi Box 3 een leuk goedkoop alternatief, maar het is een 'goedkoop alternatief' en zeker geen Nvidia Shield TV, welke versie dan ook. Geen fantasieverhaaltje verkopen dus ;)

 

 

 

De Mi Box 3 voldoet aan al mijn eisen wordt dagelijks gebruikt en geen problemen "En staat in de huiskamer", waarom zou ik dan overbodig een dure Shield kopen? Uiteraard is de Shield beter maar daar is de prijs ook naar. Maar als ik nu weer moest kiezen is het weer de Mi Box, waarom? gewoonweg geen problemen en speelt alles af wat ik in bezit heb en alle Spaanse streaming apps werken er probleemloos op. De Canaal Digitaal app werkt er ook goed op maar die app bevat nog wat fouten. Verder heb ik nog altijd AndroidTV 8.1 erop staan want AndroidTV 9.0 heeft nog veels te veel problemen laten ze die eerst maar eens oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Michel zei:

Er zijn sinds enige tijd nieuwe modellen, een ronde variant en een die er uitziet als het oude model, de NVidia Shield TV Pro en die laatste is inderdaad niet of nauwelijks leverbaar. 

Ik heb het ronde model gezien en vind het niet echt een praktische vorm hebben. Een soort koker met aansluitpunten in de afsluitingen. Ik zou bij het aansluiten hier aardig in de problemen komen met de bekabeling.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Penthe zei:

De Canaal Digitaal app werkt er ook goed op maar die app bevat nog wat fouten. Verder heb ik nog altijd AndroidTV 8.1 erop staan want AndroidTV 9.0 heeft nog veels te veel problemen laten ze die eerst maar eens oplossen.

Wat voor fouten heb je ontdekt? Ik heb hier een Formuler Z8 staan op Android 7,1 en daarop heb ik bij de CD app nog geen problemen gehad. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij gebruikt Android en ik heb het over AndroidTV beiden zijn verschillend, de CD app is pas een week of 3 verkrijgbaar onder AndroidTV en bevat nog wat foutjes. Op mijn mobiel met Android 5.1.1 Lollipop werkt de CD app ook gewoon goed. De Shield gebruikt ook AndroidTV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...