Ga naar inhoud


DVB-T Wallonië en Luxemburg


OFDM

Aanbevolen berichten

Waardeloos in België die DVB-T en laat staan DVB-T2, enkel 1 infokanaal van TV Vlaanderen is vrij te zien, hopelijk komt daar eens verandering in, benieuwd hoelang TV Vlaanderen eigenaar blijft van deze zenders, waarom zenden ze de publieke en commerciële zenders uit Frankrijk en Duitsland wel vrij uit?

Misschien worden de Franse DVB-T zenders in de toekomst eigenaar van C+ France en de Duitse zenders van SKY Duitsland, dan zal het ook gedaan zijn met vrij kijken via DVB-T voor Frankrijk en Duitsland.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 maanden later...

Ik woon op 119 km van Waver en kan nog niet eens Breda of Roosendaal ontvangen.
Jouw antenne staat onder het dak? Binnen dus, op zolder bijvoorbeeld?
Wat voor antenne is dat dan of komt het dan door het filter? (Lijkt me wel nodig om de LTE frequenties weg te filteren voor kanaal 55/56 maar verklaart niet waarom ik geen signaal heb op kanaal 33).
Of misschien andere coax? Korte coax? Welke ontvanger? Nog versterker(s)?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
Op 22-10-2020 om 17:06, astro iris zei:

Dan moeten ze kijk en luistergeld afschaffen in Frankrijk en Duitsland, anders kunnen ze dat niet. In die landen betaal je per gezin een bepaald bedrag per maand voor het bezit van een tv of radio. Dag mag 1 zijn of meerdere toestellen. 

 

In Nederland betalen we er ook indirect nog voor en daarom is de NPO vrij te ontvangen.
Helaas geldt dan weer niet voor de satelliet.
Maar bijv. in Frankrijk zijn ook de commerciële omroepen gratis te ontvangen, ik had begrepen dat dat ook uit die bijdrage betaald wordt?
Aam de andere kant zou m.i. commerciële omroep zichzelf moeten bedruipen, ze maken al veel te veel; reclame en dan mag je nog betalen om ze te mogen zien ook...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Alex1970 zei:

Aam de andere kant zou m.i. commerciële omroep zichzelf moeten bedruipen, ze maken al veel te veel; reclame en dan mag je nog betalen om ze te mogen zien ook...

Inderdaad , FTV (ligt eraan welk pakket) zou ik nog mee kunnen leven !!

Op 22-10-2020 om 16:38, Timm1983 zei:

Waardeloos in België die DVB-T en laat staan DVB-T2, enkel 1 infokanaal van TV Vlaanderen is vrij te zien

Inderdaad !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Op kanaal 56 uit Doornik werd Euronews vervangen door een testbeeld !

vlcsnap-2022-07-18-00h22m30s229.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Satfeeds-DX zei:

Op kanaal 56 uit Doornik werd Euronews vervangen door een testbeeld !

Alléén Euronews? Ik heb op een Duits forum gelezen dat men toch wel uiterlijk in het najaar de zendantennes vervangen wil hebben om de verhuizing naar kanaal 42 mogelijk te maken. Hoewel mij dit eerder toeval lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, astro iris zei:

Oei, wat wil dat betekenen? 1 zender minder? Daar nergens iets over gelezen.

Euronews is terug present.

Oorzaak of reden ?

vlcsnap-2022-07-18-13h58m37s954.jpg

  • Like 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, astro iris zei:

Ook net gezien, uitval door de warmte.....?😁

Je maakt een grapje maar dat kan maar zo. Ik ontving vroeger een analoge etherzender van Sat1, een steunzendertje van een paar honderd watt ERP. Deze ging op zwart bij temperaturen ergens boven de 30 graden, heb dat enkele jaren waargenomen en het is nooit gerepareerd.

aangepast door OFDM
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-7-2022 om 20:32, OFDM zei:

Je maakt een grapje maar dat kan maar zo. Ik ontving vroeger een analoge etherzender van Sat1, een steunzendertje van een paar honderd watt ERP. Deze ging op zwart bij temperaturen ergens boven de 30 graden, heb dat enkele jaren waargenomen en het is nooit gerepareerd.

Als ik eraan terugdenk wel heel grappig. Ik wist gewoon als het beeld ervan was uitgevallen dan is het echt tropisch warm! Dat er nooit iets aan gedaan is lijkt nogal ongewoon voor Duitsland maar ik vraag me echt af hoeveel daar in hemelsnaam naar keken, die zendertjes waren toch wel een niche.

Het gaat hier over Nordhorn maar in Lingen Schepsdorf had je zowel Sat 1 als RTL met net iets meer vermogen dan Nordhorn. In Rheine werd met maar liefst 3 kilowatt ERP Vox uitgezonden. Het kon ook groter want in Wesel zat de in Nederland toch best bekende RTL zender op kanaal 52.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, OFDM zei:

Wesel zat de in Nederland toch best bekende RTL zender op kanaal 52.

Die konden wij ook ontvangen waar wij toen woonde , weliswaar niet altijd picobello ,

soms met zoveel sneeuw , waardeloos om er dan naar te kijken !!

Da' was dezelfde RTL als die op VHF K7 !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet waarom de FM frequenties in Nederland geveild zijn, maar de DVB-T2 zenders niet (behalve dat KPN het als TV kabelnetwerk in de ether aanbied), ze hadden het toch ook aan de commerciële televisie kunnen veilen, of een (minimaal) percentage van de winst kunnen vragen en dat aan de NPO voor betere programma's kunnen geven op voorwaarde dat het niet aan Gooise vriendjes en vriendinnetjes uitgegeven wordt?

 

Minder of geen reclame op de NPO en de commerciële zenders zonder codering hun gang laten gaan.

 

Zijn we meteen van al die betutteling uit Den Haag af.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, cookie monster zei:

Die konden wij ook ontvangen waar wij toen woonde , weliswaar niet altijd picobello ,

soms met zoveel sneeuw , waardeloos om er dan naar te kijken !!

Da' was dezelfde RTL als die op VHF K7 !!

Als ik mij vaag herinner was het vermogen wel iets lager dan de Duitse publieke zenders maar nog wel heel behoorlijk. Maar goed, de hele move om de commerciële zenders wel ether toegang te geven maar op basis van restfrequenties is wel twijfelachtig. Het leek een manier om ze op afstand te houden.

In Engeland en Frankrijk ging dat niet zo en daar is de FTA ether TV nog altijd enorm veel in gebruik.

 

Grappig ik wist niet dat die kanaal 7 precies dezelfde was. Het ging er dus om Duitsland te bereiken vanaf Luxemburg, ook zoals met 97,0 FM. Dat zal ongetwijfeld ook te maken hebben gehad met de politieke weerstand tegen RTL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...