Ga naar inhoud


DVB-T Wallonië en Luxemburg


OFDM

Aanbevolen berichten

  • Moderator
4 uren geleden, Miauw zei:

Ik begrijp niet waarom de FM frequenties in Nederland geveild zijn, maar de DVB-T2 zenders niet (behalve dat KPN het als TV kabelnetwerk in de ether aanbied), ze hadden het toch ook aan de commerciële televisie kunnen veilen, of een (minimaal) percentage van de winst kunnen vragen en dat aan de NPO voor betere programma's kunnen geven op voorwaarde dat het niet aan Gooise vriendjes en vriendinnetjes uitgegeven wordt?

Ik begrijp het wel.

 

De reden is, dat er minstens een portaal moet zijn waar je Nederlandse zenders, gefinancierd uit belastinggeld, zonder beperking moet kunnen bekijken.

Het andere portaal DVB-T met de commerciële zenders, is wel achter de decoder geplaatst.

 

Maar je gaat weer off-topic, dit onderwerp gaat over

 

DVB-T Wallonië en Luxemburg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Miauw zei:

Ik begrijp niet waarom de FM frequenties in Nederland geveild zijn, maar de DVB-T2 zenders niet (behalve dat KPN het als TV kabelnetwerk in de ether aanbied), ze hadden het toch ook aan de commerciële televisie kunnen veilen, of een (minimaal) percentage van de winst kunnen vragen en dat aan de NPO voor betere programma's kunnen geven op voorwaarde dat het niet aan Gooise vriendjes en vriendinnetjes uitgegeven wordt?

 

Minder of geen reclame op de NPO en de commerciële zenders zonder codering hun gang laten gaan.

 

Zijn we meteen van al die betutteling uit Den Haag af.

De DVB-T2 frequenties zouden aanvankelijk geveild worden maar de dag ervoor trok de enige concurrent zich terug en verviel de noodzaak tot verdelen (bieden). KPN kreeg toen de licentie voor niets. Ik weet nog steeds niet wie die geheime concurrent is geweest, als ie al echt bestond.

 

Het had overigens niet veel gescheeld of KPN was überhaupt niet verder gegaan met Digitenne en ombouw naar T2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-7-2022 om 15:01, ceesv zei:

Ik begrijp het wel.

 

De reden is, dat er minstens een portaal moet zijn waar je Nederlandse zenders, gefinancierd uit belastinggeld, zonder beperking moet kunnen bekijken.

Het andere portaal DVB-T met de commerciële zenders, is wel achter de decoder geplaatst.

 

Maar je gaat weer off-topic, dit onderwerp gaat over

 

DVB-T Wallonië en Luxemburg

 

Oeps, dat zijn onze zuider buren. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RTBF zal in maart 2023 overschakelen van DVB-T naar DVB-T2

https://radiovisie.eu/wallonie-rtbf-stapt-over-naar-dvb-t2-in-maart-2023/

  • Like 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 26-7-2022 om 13:07, Satfeeds-DX zei:

De RTBF zal in maart 2023 overschakelen van DVB-T naar DVB-T2

https://radiovisie.eu/wallonie-rtbf-stapt-over-naar-dvb-t2-in-maart-2023/

Super link! Heel stom maar ik heb dit bericht gemist en gisteren een alleraardigst telefonisch contact gehad met een technisch medewerker van de RTBF.

 

Een paar kanttekeningen zijn er nog te maken. Er wordt gesteld dat het zeker zou zijn maar e.e.a is nog afhankelijk van daadwerkelijke levering en plaatsing van nieuwe zenders, filters maar ook de vervanging van een zendantenne per helikopter beoogd voor januari. Hij gaf zelf aan alles gereed uiterlijk begin mei.

 

Verder is onzeker of er niet voortijdig een verbod komt op het gebruik van de kanalen 55 en 56. Hiervoor zijn noodplannen gemaakt maar die hebben zeker niet de voorkeur omdat dit gepaard gaat met ongemak bij de kijkers en mogelijk verlies hiervan.

 

Er moet ook nog een informatie campagne worden gelanceerd maar medio december zal er meer zekerheid zijn over de omschakel datum.

  • Like 2
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

Het bijhouden van die websites is echt veel werk begreep ik van een contactpersoon op die website.

Merendeel van de informatie komt van hobbyisten die dat gegeven van ontvangst en kwaliteit maar druppelsgewijs doorgeven.

En de website beheerders die maar druppelsgewijs de site aanpassen en tijd hebben.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2023 om 11:12, Tonskidutch zei:

Het bijhouden van die websites is echt veel werk begreep ik van een contactpersoon op die website.

Merendeel van de informatie komt van hobbyisten die dat gegeven van ontvangst en kwaliteit maar druppelsgewijs doorgeven.

En de website beheerders die maar druppelsgewijs de site aanpassen en tijd hebben.

Dat geloof ik zeker! En ik neem ook niet de moeite deze ontbrekende info te leveren, geef ik toe.

 

Hier kan ik wel wat info leveren want ik heb weer e.e.a. vernomen van de zeer behulpzame RTBF medewerker.

Er wordt de laatste hand gelegd aan de installaties op de grond maar de zendantennes van Tournai and Léglise moeten nog vervangen worden.

 

Er zal naar verwachting binnen afzienbare tijd worden gestart met simultaan uitzenden op kanaal 42 waar dat mogelijk is. Dit is ook om ervaring op te doen met SFN en de ontvangstkwaliteit. Dit laatste zal de uiteindelijke uitzendparameters bepalen (QAM en FEC).

 

Het uitschakelen van de huidige DVB-T zal waarschijnlijk in mei, uiterlijk juni plaatsvinden.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ter informatie; Ik merkte de afgelopen dagen op dat Euronews geen beeld meer geeft op de RTBF mux. 
Wanneer ik de mux opnieuw inscan zie ik dat het plaatsje waar Euronews zat nu hernoemd is naar BRF. Ook na de herscan blijft het beeld alleszins zwart. 
 

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, stevenvc19 said:

Ter informatie; Ik merkte de afgelopen dagen op dat Euronews geen beeld meer geeft op de RTBF mux. 
Wanneer ik de mux opnieuw inscan zie ik dat het plaatsje waar Euronews zat nu hernoemd is naar BRF. Ook na de herscan blijft het beeld alleszins zwart. 
 

even gegoogled....

Euronews : pourquoi je ne capte plus la chaîne sur la TNT ? - rtbf.be

 

Kort samengevat (artikel is van 2 maart 2023) : omdat Euronews geen zender meer is naar publieklijk recht, heeft RTBF (samen met o.a. RAI/SRF) besloten het kanaal uit de DVB-T muxen te schrappen.

Het BRF venster blijft bestaan.  Dit is dagelijks van 1845-1900. @stevenvc19dit verklaart waarom het kanaal zwart blijft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, acguest zei:

even gegoogled....

Euronews : pourquoi je ne capte plus la chaîne sur la TNT ? - rtbf.be

 

Kort samengevat (artikel is van 2 maart 2023) : omdat Euronews geen zender meer is naar publieklijk recht, heeft RTBF (samen met o.a. RAI/SRF) besloten het kanaal uit de DVB-T muxen te schrappen.

Het BRF venster blijft bestaan.  Dit is dagelijks van 1845-1900. @stevenvc19dit verklaart waarom het kanaal zwart blijft.

 

Jammer dat het aanbod hierdoor toch een klein beetje verschraalt... Zou men beter BRF 24/7 doorgeven... maar ja, zit waarschijnlijk weinig volk op te wachten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...