Ga naar inhoud


tweeweg internet in buitengebied


pasjapasja

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Maar dat is specifiek voor Spanje en niet beschikbaar in het buitengebied in Zweden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het ging dus inderdaad over Zweden...  en dan is 3G en 4G zeker wel een alternatief... Zoals gezegd kan een externe antenne vaak de snelheid optimeren... maar het werkt gewoon goed.

Hoeveel data je nodig hebt, is iets wat erg persoonlijk is... met 30 GB per maand kom ik ruim toe...  ik vraag me af wat mensen uitspoken die meer nodig hebben... maar misschien als je IP tv kijkt dat het inderdaad oploopt... maar ik kijk via satelliet, dus dat is geen probleem, wel luister ik dagelijks interetradio... maar dat valt best mee...

 

Maar wie graag veel data wil, heb je bv bij Hallon een bredband abonnement waarmee je 100 GB per maand mag gebruiken, en het resterende naar de volgende maand kan meenemen... Het kost 249 Kr per maand, wat minder dan 25 euro is.... 200 GB kan ook voor 299 Kr of als 20 GB genoeg is, betaal je slechts 149 Kr per maand.

Hallon is een bedrijf van "Tre", en gebruikt dus het netwerk van Tre... het hangt er dus een beetje vanaf waar je woont of Hallon een goede keuze is voor jou...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor pasen 2017 lag mijn kabelTV eruit en moest weken met waukuTV en netflix on demand voort

nou dat red je beslist niet met 30GByte/maand al kijk je maar een filmpje per avond

dat koste me 129€ extra die maand

(hetgeen je wel natuurlijk aangekondigd krijgt als de limiet is bereikt en welke bundels je bij kunt kopen)

 

er is geen skydsl of twooway in zweden, wel deze van VSAT

Magic Smile

Rosie Vela

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen dekking? Ze gebruiken KA regionale spotbeams.

In Zweden heeft tooway geen vertegenwoordiging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ook

maar ik dacht gelezen te hebben dat SKy Global gmbh enkel licenties heeft in de EU en Zweden maar niet de overige Scandinavische landen en dat Eutelsat twooway niet in Zweden mag gezien de licenties en de clearingbank voorwaarden

ik kan me vergissen dan hoor ik dat natuurlijk.......

 

de speler in Zweden is waar ik reeds naartoe linkte in eerder bericht

Citaat

GlobalTT provides in Sweden the following services:

 

  • Two-way internet satellite broadband dsl access,
  • Vsat satellite shared access and dedicated access
  • VSAT (V-SAT) satellite Private Network,
  • SCPC/SCPC, DVB-S2 ACM satellite internet
  • Broadcasting services, OTT, IPTV, DTH
  • SVNO (VNO) and many more, private satellite IP

 

Magic Smile

Rosie Vela

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Msschien ben ik niet duidelijk geweest.

 

Op de website van Toowayt staan een aantal landen waar tooway een vertegenwoordiging heeft, dit lijkt mij een distributeur, maar die wordt net gemeld op de internationale site van tooway

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de prijslijst die beehap laat zien is inderdaad afkomstig van een bedrijf, wat IT en communicatie oplossingen biedt voor bedrijven en "geavanceerde" prive personen in scandinavie...

 

Je hebt wel Europasat...  https://europasat.se/

Dat is een interationaal bedrijf wat satelliet bredband aanbiedt in 28 landen, waaronder Zweden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk heb je geen kids die online willen gamen via satelliet internet .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-11-2018 om 10:16 zei Tonskidutch:

ja op een iPad in Oslo

gemeten op de gratis wifi van de stad of een café?

Oslo of al deze andere havens daar in het noorden vanwege het liedje van Drs. P "Heen en Weer", maar inderdaad in vrijwel al deze havens zijn er ook kroegen, vandaar dat het plaatje wat "mistig"is uitgevallen maar dat kan ook door de vorst komen.

De ontvangst in die buitengebieden zijn vrijwel overal het zelfde volgens de metingen (op de iPad).

 

havens-noord.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk noemen providers een 100 Gb databundel 'ongelimiteerd' en in de praktijk klopt dat wel, tenzij je echt veel IPTV gebruikt. Een 100 Gb databundel inclusief onbeperkt bellen hoeft maar €20,-/maand te kosten. Zo'n bundel is in vrijwel geheel Frankrijk te gebruiken, desnoods met een buitenantenne. En dan heb je al snel 40-75 Mbps via de 800 Mhz band die gemakkelijk op 8 Km van de zendmast te gebruiken is,  bij gebruik van buitenantenne(s) kom je nog wel verder.  Daar kun je met WiMax niet tegenop, niet qua prijs en niet qua snelheid.  Daarnaast wordt 4G dekking en capaciteit nog overal dagelijks uitgebreid. Satelliet is nog veel duurder en heeft als extra probleem de zeer lange pingtijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...