Ga naar inhoud


Whatsapp telefoon issue


boudeman

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw en ik hebben identieke handies. Whatsapp tekst en whatsapp telefoon werken in principe probleemloos.

Nu ligt mijn vrouw in het ziekenhuis en is afhankelijk van de WiFi van het ziekenhuis.

Bijna alles werkt: email, surfen, wordfeud en whatsapp tekst. Maar NIET: whatsapp telefoon.

Zowel inkomend als uitgaand de mededeling: bezig met verbinden. En dat stopt op gegeven moment.

Wat kan hier aan de hand zijn? Bandbreedte issue?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, applicatie geblokkeerd door het netwerk van het ziekenhuis.. Schakel maar terug naar 4G/LTE en het werkt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Mimisiku:

Nee, applicatie geblokkeerd door het netwerk van het ziekenhuis..

 

ok, kennelijk kan een netwerkbeheerder een specifieke app "verbieden".

Maar dan begrijp ik het nog niet:

Als mijn vrouw de vpn inschakelt, werken alle toepassingen nog steeds, behalve weer Whatsapp telefoon.

Hoe weet de netwerkbeheerder in zo'n geval dat Whatsapp telefoon gebruikt wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei henkvd1:

Je eerst door de router van het ziekenhuis heen moet en daar de boel al geblokt wordt.

 

Ja maar dan naar een VPN server en niet naar een WhatsApp server. Die router zou dus helemaal geen WhatsApp verkeer mogen zien.

Of de VPN server is ook geblokkeerd.

 

Ik denk dat de spraakverwarring zit in de zin " Als mijn vrouw de vpn inschakelt". Wat wordt hiermee bedoeld?

Als ik op mijn werk OpenVPN op mijn telefoon inschakel naar de VPN server op mijn NAS. Dan gaat het verkeer uiteraard via het netwerk van het bedrijf maar het enige wat ze zien is een VPN verbinding naar mijn NAS. Het dataverkeer loopt over de VPN en zou niet zichtbaar moeten zijn voor het bedrijf.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Je vpn verbinding wordt pas aktief via de vpn server, dit is dus na de router waar je eerst doorheen moet, lokaal gezien heb je dus nog geen vpn en dan kan een lokale router rustig poortjes blokkeren.

Dat klopt dus niet. Een VPN verbinding wordt opgezet vanaf de cliënt naar de server, en de cliënt routeerd alles via die verbinding. Dus er gaat geen enkel niet-vpn pakketje van de cliënt naar de lokale router meer. Het enige wat de lokale router ziet is (versleuteld) VPN verkeer, naar een server/poort waar de VPN server op werkt...

Als ik op mijn werk een VPN verbinding opzet naar buiten toe, zie ik geen van de interne diensten meer....

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels blijkt dat mijn vrouw met sommige kennissen wel een whatsapp gesprek kan voeren, en met andere niet.

Verder blijkt dat er nogal wat storing/uitval op de ziekenhuis WiFi is.

Los hiervan: youtube heeft ze ook kunnen zien.

Het lijkt mij niet zinvol verder te gissen waarom een whatsapp gesprek met sommigen wel gelukt is en met anderen niet.

Gesprekken via 4G zijn prima mogelijk en hopelijk duurt het ziekenhuis verblijf niet al te lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...