Ga naar inhoud


van 90% naar totaal 0% signaal


Atwist

Aanbevolen berichten

Hallo Forum,Heb in het verleden vrij veel schotels afgesteld heb hiervoor ook een eigen simpele SatFinder destijds gekocht.

Maar nu het volgende, ik stel de schotel af nadat ik de paal waterpas heb gezet (digitaal) door schotel nijging op 29° te zetten dan draai ik de schotel via een kompas in de juiste richting,

Sluit vervolgens mijn SatFinder aan voor de fijn afstelling, krijg een super goed signaal (SatFinder slaat bijna uit als ik deze in de uit stand heb staan).

Haal de SatFinder er tussen uit, sluit de kabel op de LNB aan, op de TV wordt ook een super signaal (signaal balk 90% en de kwaliteits balk 80 a 85 %)

Yes kan dus TV kijken, tot nu toe geen probleem, oke nu TV uit.

Volgende dag wil ik TV kijken, WEL GLOEIENDE .............. geen beeld signaal totaal 0%.

 

En dit is niet 1 keer maar telkens weer als ik weer bij de schotel ben geweest dan heb ik beeld en na het uit schakelen van de TV WEG SIGNAAL.


 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn.

Gegevens:

Triax schotel

Nieuwe enkelvoudige LNB met 1 aansluiting

TV met ingebouwde tuner

Er is al een nieuwe kabel gelegd (oude was behoorlijk verstraft)

Nieuwe connectoren.

 

Ik hoor graag jullie mening over dit probleem.

 

 

 

aangepast door Atwist
Link naar reactie
Delen op andere sites


Berte Atwist,

Welkom op sat4all!

 

1 uur geleden zei Atwist:

En dit is niet 1 keer maar telkens weer als ik weer bij de schotel ben geweest ...

 

En wat doe je daar dan?

Niet onbelangrijk dat je dat ook even vermeldt...

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Middenader bij de F connector te kort ? (Soms wel , soms geen contact )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Sprietje:

Als de signaalbalk op nul staat, dan krijgt de lnb geen voeding via de coaxkabel. Meet eens op de coaxkabel die je los hebt gemaakt van de lnb of je daar 13 of 18 volt meet.

Wel eerst de spanning van de ontvanger af zetten anders maak je misschien sluiting.

Hier kan ik mij wel in vinden, mijn SatFinder krijgt de voeding via de coax van de ontvanger en de SatFinder wil het wel eens niet doen.

Ik ga bij daglicht het dak weer op en ga dit controleren.

 

Meld mij straks weer met de uitslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei a33:

Berte Atwist,

Welkom op sat4all!

 

 

En wat doe je daar dan?

Niet onbelangrijk dat je dat ook even vermeldt...

 

Groet,

A33

 

Zet mijn meter er weer eens tussen om te kijken of er iets gewijzigt is, je moet toch ergens weer beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei drz:

Defect in de ontvanger of kop?

Inderdaad de reciever in de TV is defect, heb er nu een oude Philips reciever aangesloten via de Scat en alles werkt weer.

Reciever van de TV gaf maar 1,3 Volt en de Philips reciever 18 Volt.

 

Dus bij deze kennen wij het probleem en gaan het oplossen door een nieuwe TV te kopen (denk dat vrouw niet blij is 🙂  🙂 )

 

Ik dank jullie voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, als de TV soms wel, soms geen spanning afgeeft, volgens de verschijnselen zoals jij beschrijft, zou het kunnen zijn dat de opstartstroom van de LNB wat aan de hoge kant is, en dat de TV de LNB-spanning daarop afschakelt (hij vermoedt dan een overbelasting/kortsluiting).

 

Probeer eens of jouw verschijnselen zich ook voordoen als je afsluit en opstart op een programma met een frequentie met verticale polarisatie (die werkt met 13 volt ipv 18 volt)?

Als het dan goed gaat, zou dat kunnen kloppen met mijn veronderstelling.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of de Local Oscillator frequentie van de LNB is verlopen, en de AFC kan net niet de transponder invangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Daar zat ik eerst aan te denken (temperatuurgevoelige LOF, bij LNB nog niet op 'werktemperatuur').

Maar dan zou hij wel gewoon spanning moeten meten op de LNB-aansluiting van zijn TV, en die is nou net gezakt tot 1,3V in die situatie.

 

Daarom ben ik wel benieuwd naar de resultaten van mijn testje, hierboven.

Of: dat herhaaldelijk achter elkaar herstarten van de TV (stootsgewijs proberen spanning op te bouwen in de LNB) misschien zou werken, om weer ontvangst te krijgen. (Wat nu wellicht gebeurt bij zijn visites aan de schotel).

 

Als zodoende duidelijk wordt of dat de oorzaak is, kunnen we ook nadenken over mogelijke andere oplossingen dan alleen het vervangen van de TV.

(Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar er wel over gelezen op duitse forums)

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In heel veel ontvangers zitten vaak elco's die gaar zijn. Misschien zie je ergens op de print een soort van klein rond tonnetje met een bolle of zelf gebarsten bovenkant zitten.

Deze vervangen, vaak een kostenplaatje van enkele dubbeltjes, kan een boel oplossen.

 

..Hier zat ik na de opmerking van Ceesv aan te denken.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even gegoogled op de te hoge startstroom (inrush curent) van LNBs, waarover ik gelezen had. Het belangrijkste wat ik gevonden had staat hier:

 

https://forum.digitalfernsehen.de/threads/neuling-hat-lnb-tv-kuriosität.391836/

http://www.hifi-forum.de/viewthread-97-19958.html

https://support.sundtek.com/index.php?topic=1927.msg14978#msg14978

https://www.opena.tv/mut-nt-hd51/27060-hd51-fragen-und-antworten-25.html#post250553

 

Oorzaak is kennelijk een combinatie van factoren, die zodoende alleen bij bepaalde ontvanger-LNB combinaties voorkomt blijkbaar:

- wat zwaar gedimensioneerde elco's in de LNB (weghalen daarvan of vervangen door 'kleinere' elco's loste het op, in een link hierboven);

- te snelle (niet- geleidelijke) opbouw van LNB-spanning in de ontvanger;

- te snelle (niet-vertraagde) inschakeling van de kortsluit/overbelastingbeveiliging in de LNB-voeding door de ontvanger.

 

Opstarten met een 13volt-zender wordt genoemd in de links, als (mogelijke) manier om het 'op te lossen'; net als andere manieren om de spanningsopbouw/spanningsvoorziening van de LNB wat te beïnvloeden.

 

 

Deze conclusie lijkt mij in ieder geval vooralsnog te kort door de bocht (al wil ik mij natuurlijk over het gedeelte tussen haakjes niet uitlaten :) ):

Op 26-11-2018 om 10:55 zei Atwist:

Dus bij deze kennen wij het probleem en gaan het oplossen door een nieuwe TV te kopen (denk dat vrouw niet blij is 🙂  🙂 )

Immers als het een compatibiliteitsprobleem blijkt te zijn zoals hierboven beschreven, is niet gezegd dat het met 'de nieuwe TV' wel goed zal gaan, en/of dat een andere LNB niet net zo goed een oplossing zou kunnen zijn (waar de vrouw wellicht wel blij mee is).

 

Ik zou de testfase dus even doorzetten, voor ik conclusies zou trekken.

 

Groet,

A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...