Ga naar inhoud


keuze printer?


Matchless

Aanbevolen berichten


Op Thingiverse zijn héél wat ontwerpen zo te downloaden.
Maar ik vind het erg leuk om zelf ontwerpen (na?) te maken.
Vaak kom je er dan in het gebruik achter dat het anders/beter kan.
En dan heb je weer wat te doen :) .

 

Wat ik inmiddels heb aan 'updates':

Omdat ik een kilo filament bovenop de printer best wel topzwaar vond, heb ik een spoelhouder met 4 gelagerde wieltjes gemaakt die naast de printer staat.
Dit werkt hardstikke goed, maar er gaat nog wel een geüpdate versie komen.

spoelhouder.jpg

 

 

Uiteraard heb ik ook een cable-chain gemaakt.
En die heb ik die lekker kleurig in 3 verschillende kleuren geprint.
Deze schakels (met clipje) heb ik nagemaakt van een voorbeeld van Thingiverse.
De koppeling op/met het heatbed moet ik nog maken.
(Ik vind die van jou trouwens erg mooi!)

cable_chain.jpg

 

 

Omdat ik het gevoel had dat de ventilator aan de voorkant (om de heat-break te koelen) behoorlijk wat valse lucht langs de nozzle blies, heb ik dat afgedekt.
Het was wel eerst even afwachten hoe dit zich zou houden zo vlak bij de hot-end. Maar de vervorming door de warmte valt heel erg mee.
En ik heb zeker het idee dat wat speciale prints met name in de 1e paar layers er nu beter uitzien.  
Ik heb daarbij ook meteen gebruik gemaakt van de mogelijkheid on er 2 witte leds in te plaatsen die de print verlichten, en dat werkt prima.
De voeding van deze leds heb ik van de heat-break ventilator afgetakt.

blower+leds.jpg

De uitblaastuitjes voor de printcooling komt direct van Thingiverse.
Maar ik zit er aan te denken om deze aan te passen (of namaken). En dan met ruimte voor nóg 1 of 2 leds.
Op die manier wordt de print dan van beide kante verlicht.

verlicht%20bed.jpg

 

 

Niet apart op de foto gezet, maar het handwieltje bovenop de extruder zit er ook op.
Met wisselen van filament is die eigenlijk onmisbaar.


Al met al dus best veel updates voor de printer welke ik helemaal niet nodig zou hebben als ik helemaal geen printer gekocht had......
Maar dan had ik er ook niet zoveel plezier van gehad :) . 


 

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Nog een hele mooie  aanpassing gemaakt .

 

Ik kan door 2 schroeven en een stekker de printer ombouwen naar een laser engraver of plotter.

Vooral die laser ombouw vind ik handig. Daar kan ik mooie stencils mee maken om te airbrushen. En een laser van 5.5 watt brandt lekker goed door.

 

Ik ben ook achter wat dingen gekomen. Op de creality v2.1 staat idd Marlin firmware. je kan daar wat mee spelen in een arduino ide. het board wat je moet kiezen is een mega2560.

Maar bij het flashen werkt mijn hot-end fan niet meer. Wel kunnen oplossen door de fan direct op de voeding aan te sluiten maar ik moet nog in de firmware zoeken naar dit probleem.

 

Nog een mod voor de toekomst:

 

Als je naar de creality board kijkt zie je een aux poort en een connector voor een 2e extruder maar deze werken niet omdat ze een chip eruit hebben gelaten. Welke chip daarin hoort weet ik helaas niet. Omdat op de andere chips koeling zit kan ik niet lezen welke dat zijn.

Maar daar heb ik al een oplossing voor gevonden. Op RN02 zitten de aansluitingen van de mega processor naar de stappenmotor chip. Die kan je daar aftappen om een losse stappenmotor printje aan te sluiten voor een 2e extruder.

Met deze ombouw kan je een dual hot-end gebruiken. Handig om supports van PVA te laten printen.

 

We spelen verder :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...