Jump to content
Sign in to follow this  
MySat

Restauratie ervaring gevraagd met 3D printer

Recommended Posts

Waarschijnlijk heeft iedereen dit wel eens. Iets ouds dat vervangen dient te worden maar waar je best moeilijk aankomt (of helemaal niet). Het oude exemplaar heb je wel maar heeft te lijden gehad van de tijd... bij mij bijv ophangrubbers van een ouder pick-up. Eigenlijk zou je een oude 3D willen inscannen en daar waar nodig fatsoeneren met eenvoudige software (zonder een leercurve van 3 dagen) zodat je een 3d model hebt dat printbaar is en lijkt op een nieuwe vanuit de leverancier.

Op dit moment gaat heb bij mij om de nodige rubberen delen (oude auto) of ABS stukken uit apparatuur. Bestaat er vandaag de dag een soortgelijke THUIS oplossing (zeg 3d kopieerapparaat) waar je zelf ook aanpassingen kunt doen aan de 3D scan ?

Ik hoor graag jullie ervaring

Ja,dat bestaat maar je moet wel erg veel corrigeren en makkelijk is anders.

Google maar eens op cyclop of xbox kinect scanner.

Rubber printen gaat niet, flex lijkt daar nog wel op maar een hobby 3d scan is nog niet echt perfect.

Wel een verslavende hobby 1😁

Dank voor de feedback. Is nog even wachten op de echte oplossing lijkt het. Die scanners ken ik. maar ik hoopte dat alles inmiddels in 1 apparaat zou zitten. Scannen en printen, plus makkelijke software om correcties toe te passen. Nog even geduld ...

@MySat

Het probleem is dus dat je eerst een model moet hebben voordat je kan printen. Je moet het model definiëren met een CADprogramma. En de meeste zijn hopeloos ingewikkeld.

Er is wat mij betreft 1 uitzondering: solvespace.

http://solvespace.com/download.pl

Als je  een beetje engels kunt kom je er met de tutorials wel uit.

En de nederlander Eric Buijs heeft er een paar  goede video's over gemaakt.

Directe link naar de windows.exe:  https://github.com/solvespace/solvespace/releases/download/v2.3/solvespace.exe

(die is maar 6,4MB dus het moet wel een simpel programma zijn... maar het is enorm krachtig en in menig ander CADprogramma geïmplementeerd)

Nog even een toelichting: met solvespace teken je parametrisch, en dat is DE kracht ervan.

Je geeft dus niet direct maten op, maar relaties zoals horizontaal/vertikaal, rakend aan, midpoint/endpoint, een verhouding tussen 2 delen.

Met de muis kan je heel gemakkelijk het ontwerp varieren terwijl het verband in stand blijft. Meeestal kan je dan met 1 concrete maat het hele ding vast leggen.

Edited by Zunigkyk

Binnenkort heb ik tijd (zoals velen) om hier eens even in te duiken. Dank voor het delen.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By recol
      goedemiddag, ik ben twee knopjes kwijt die volgens mij het zelfde zijn als deze link https://www.thingiverse.com/thing:1967202 

wie zou deze voor mij willen printen in de kleur donker grijs? hoeft natuurlijk niet gratis.

• By Matchless
      Ik heb voor mijn cr20 een bltouch sensor gekocht en aangesloten.
      Echter vind ik nergens een handleiding voor het firmware gedeelte voor de cr20.

Het is me gelukt om de hotend naar de verschillende punten te laten gaan. Dit heb ik gedaan door de auto leveling te enablen in de firmware. Daardoor heb ik nu ook een "level bed" in mijn "prepare" menu erbij gekregen.

Wat me echter niet lukt is de z-as. Als ik naar een handleiding kijkt van een cr10 moet ik de zwarte en witte draad op de plaats van de z-stop switch zetten. Er staat niet bij of ik die draden samen met die switch moet gebruiken of dat die draden de z-stop switch vervangen. Laat ik de z-stop stekker eraf dan crashed de hotend.

Ik heb ook niet echt het gevoel dat de bltouch wat doet op mijn apparaat.
      Wie kan me helpen?
        Heeft iemand hier een cr20 met autoleveling? mischien kan hij dan zien waar de draden van de bltouch aangesloten moeten worden ?
      want het kan natuurlijk zijn dat de bedrading anders moet op mijn printer.

Er zit trouwens een creality v2.1 moederbord in mijn printer. Firmware van de printer zit in de bijlage.

CR20 resume printing.rar
    • By Matchless
      Ik heb een mooi projectje gevonden die ik ga maken.
      Omdat het een project is waarvan ik zeker weet dat er hier meer leden zijn die dit willen maken:

The Ant pcb maker

Ik ben benieuwd wie dit ook gaat bouwen
    • By Matchless
      Na een aantal min of meer geslaagde printjes merkte ik dat er schroeven los zaten.
      De hele printer nagelopen en aardig wat losse schdoeven en speling weg gehaald.

Maar nu heb ik toch iets fout gedaan en weet niet wat.
      Het lijkt alsof de draden niet aansluiten. Zie foto.
      Wat is het probleem en wat moet ik doen om dit op te lossen?

Ik merk ook bij het levelen dat als ik de vier hoeken doe de nozzle in het midden altijd hoger ligt. Is dit de fout?

• By Carlos1998
      Hey allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Anet A8. Ik heb hem in elkaar gezet en wil nu beginnen te printen. Het probleem is dat mijn LCD scherm zwart blijft als ik hem aanzet. Het lampje gaat kort aan en daarna meteen weer uit. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy