Ga naar inhoud


openvision 7


dreamboxzrend

Aanbevolen berichten

Zelfs bij een Blindscan heeft hij geen fout melding!

Dit gebeurd wel bij de Openatv image, hij zegt dan dat de huidige tuners niet compatible zijn met de optie.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die Open vision 7 image is dat voor een originele DM 800 SE?

en als ik naar de download ga zie ik  Parend directory staan , wat moet men daar mee doen?

En staat daar ook de NL taal in?

Veel vragen maar ik zou de dreambox niet willen blokkeren met een CAnotfound, ,maar zoals gezegd bij open pli zitten we nog aan altijd aan de 4, en daar stopt het mee,dus wil ik deze eens testen (er in zetten met MMboot)zodat de grote van het bestand niet veel rol speelt.


 

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is uiteraard alleen voor originele dreamboxen.. Op een DM800se V1 zou ik hem niet installeren. De flash is maar 64Mb klein. Zenderlijst en softcam erin en de flash is al vol. Met een USB stick zou je dan nog wat kunnen spelen... Ik heb het hier getest op een DM800se V2 en dat gaat uitstekend.. Nog maar een paar dagen geïnstalleerd, maar geen rare dingen ontdekt.. Oké, de samba shares zijn een tikkie overdreven...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De image draaid echt super stabiel op mijn 920. Ik ben erg blij dat er nu ook een soort Openpli gebruikt kan worden en de complimenten aan de ontwikkelaars.

 

Er is wel een klein ding waar ik tegenaan loop,. Telkens als ik de box op stand-by set en weer aan komt er een standaard zender lijst in het geheugen. Als ik dan mijn eigen lijst in zet en weer in stand-by set zet hij toch weer de standaard zenderlijst terug waar Ned. 1 op de eerste plek staat.

 

iemand een idee hoe ik dit kan tegengaan?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat niet. Ik heb bij het installeren van het image geen zenderlijst gedownload en geen scan gedaan.
Met een lege lijst gestart en daarna met dreamboxEDIT 7.2.1 mijn eigen zenderlijst geïnstalleerd.
Heb je toevallig bij het installeren een zenderlijst geïnstalleerd?
Kijk bij "verwijderen" plugins of er geen settings tussen staan.

 


Bij mij staan er geen settings tussen

1.jpg.e1c919f125533b6d91e2fe1edec2ba34.jpg

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei duitsland:

@Satmaat, eh, graag in Jip en Janneke taal?

 

albertis?

zeonbud?

 

Met alle respect maar als je niet weet wat dat is dan zal je het ook niet missen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei duitsland:

albertis?

zeonbud?

Dat zijn een soort DVB-T pakketten die via satelliet verspreid worden. Met een gewone sat ontvanger normaal niet te zien.

Maar met een aantal bestanden op de box kan je dat signaal omzetten via een interne stream naar normaal beeld (astra-sm, abertis, t2mi_decap,...)
In openVision7 zijn enkele bestanden reeds standaard in het image voorgeïnstalleerd.

 

ZeonBud (Oekraïens pakket: multistream tuner nodig i.v.m. T2-MI)

Abertis (Spaans pakket: kan je met een gewone DVB-S2 tuner bekijken, met juiste configs geïnstalleerd)

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei satmaat:

Dat zijn een soort DVB-T pakketten die via satelliet verspreid worden. Met een gewone sat ontvanger normaal niet te zien.

Maar met een aantal bestanden op de box kan je dat signaal omzetten via een interne stream naar normaal beeld (astra-sm, abertis, t2mi_decap,...)
In openVision7 zijn enkele bestanden reeds standaard in het image voorgeïnstalleerd.

 

ZeonBud (Oekraïens pakket: multistream tuner nodig i.v.m. T2-MI)

Abertis (Spaans pakket: kan je met een gewone DVB-S2 tuner bekijken, met juiste configs geïnstalleerd)

 

Duidelijk dank je.

Ik zal er eens induiken.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dat image wel uitproberen , alleen kan ik het hier  https://openvision.tech/stb-images/ niet downloaden zie er geen dreambox 800 SE tussen staan,ook niet of het voor een originele image is,op linuxsat krijg ik een 404 not found .....

Iemand een link , voor een origineel image, ik zet het er wel in met MMboot, dus de grote van het image is van minder belang omdat het via de HDD gaat en niet via de flach.

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, schijnt verwijderd te zijn...... Geen idee waarom..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Mimisiku:

Nee, schijnt verwijderd te zijn...... Geen idee waarom..

Jammer, want ik heb er open pli 7 van linuxsat origineel ingezet, maar die heeft maar 8 talen, geen NL, de iptv player of open uitzending gemist pakt die ook niet, en bij een opname en ik zap naar een andere zender crasht die nog ook.

Dus die gaat er terug af,en dan maar in afwachting terug de pli 4 opzetten.

 

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...