Ga naar inhoud


openvision 7


dreamboxzrend

Aanbevolen berichten

Ja, daar heb ik er ook 4 van geprobeerd, maar die booten niet eens of ze zitten vol fouten... Maar daarom draai ik al jaren geen OpenPli meer...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb Open pli altijd een goed image gevonden,maar voor de DM 800SE gaat die maar tot 4 release ,en wat raar is , die ziet de HDD niet,heb dat ook voorgehad bij de Pli 6.2

ene van linuxsat was anders wel goed alle talen en zelfs de oscams, maar ook die pakte geen iptv en open uitzending gemist.

Een heel goed alternatie voor Open pli is de satdreamer GR,maar die zit ook nog aan 4 en die krijgt kuren als ik de streaming van TV oost , of ATV,of  Limburg wil openen , die bevriest nog al rap,dus wordt het zoeken naar terug een stabiel goed image op basis van Open pli.

Open ATV was vroeger ook goed ,maar die zit nu met al die instellingen zo moeilijk in elkander ,ik krijg dat echt niet goed alles staat ergens verkeerd.

 

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zijn de dm800 weer terug in de lijst van OpenVision. Er is een rc6 build geweest (was rc5)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je wel de correcte link? Ik kan ze hier gewoon naar beneden halen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Can't find the changelog for r7....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Satmmat,

Ik heb het openvision 7 geïnstalleerd op de dreambox 800SE (wel met de MMboot omdat het te groot is voor de flach,63 MB) maar het is een image zoals het moet zijn, alles zit er in ,zapt goed, alles gaat open, ook de streams van de regionale zenders,het enige minpuntje was de oscam die er inzat, als ik daarmee een opname probeerde, dan liep die vast als ik naar een andere zender wilde zien,

En dat had in in de satdreamerGR ook met de oscam 11494,daar heb ik ook een lagere oscam ingezet, en dan gaan de opnames, en het zien van andere zenders terug goed.

Hoe dat komt weet ik niet,vroeger nooit voorgehad.

Maar deze openvision 7 is goed.

  • Like 1

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit image op mijn DM920 kan zetten?

 

Bijv. Dreamelite of het originele Dreambox image is een tar.xz bestand wat ik via recovery mode in de Dreambox kan flashen, maar dit is ene zip-file met daarin een dm920 map en daarin de bestanden imageversion, kernel.bin en rootfs.tar.bz2. In die rootfs.tar.bz2 zit weer het bestand rootfs.tar en daarin een hele mappen structuur zoals op de box staat.
M.i. zou ik die dan eventueel via een back-up-programma kunnen terugzetten, maar voelt m.i. niet aan als de juiste methode voor een schone flash.

 

Of zou het met Barry Allen moeten/kunnen? Ik heb begrepen dat voor dat multiboot-systeem een SD-card het handigste/snelste is, maar welk formaat moet die minimaal zijn dan?

 

Ook heb ik nog gedacht aan de methode van bijv. VU+ of Xtrend waarbij je die map op een USB-stick zet en de receiver herstart, waar hij dan tijden die reboot vraagt of-ie dat imag emoet flashen.
Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar lukte niet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik eerlijk ben zou ik never nooit Barry Allen gebruiken om een image te kunnen beoordelen

het is niet een echte perfecte omgeving en kan dus behoorlijke invloeden hebben op drivers en plugins en diens juiste werking

het verdoezeld het beeld van je ervaring en analyses

 

flashen van de DM920UHD is gedocumenteerd onder andere hier

dus ook zonder backups

het geld idem dito voor je OpenVision image

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Tonskidutch:

als ik eerlijk ben zou ik never nooit Barry Allen gebruiken om een image te kunnen beoordelen

het is niet een echte perfecte omgeving en kan dus behoorlijke invloeden hebben op drivers en plugins en diens juiste werking

het verdoezeld het beeld van je ervaring en analyses

 

flashen van de DM920UHD is gedocumenteerd onder andere hier

dus ook zonder backups

het geld idem dito voor je OpenVision image

 

 

Ik denk ook niet dat ik zo nodig multi-boot hoef te gebruiken.

Maar ik wil wel een image die alle mogelijkheden beschikbaar heeft die ik gebruik. Vooralsnog vind ik bijvoorbeeld Dreamelite maar een uitgekleed systeem. Alsof ik mijn DM800 uit 2008 weer voor me heb.

 

Maar hoe je moet flashen zoals op die website was me bekend, echter zoals ook daar vermeld wordt heb ik geen tar.xz maar een rootfs.tar.bz2 

Er staat m.i. ook niet bij wat ik daarmee kan. 

En wat betekent eigenlijk 'nicht zwingend erforderlich'?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...