Jump to content
dreamboxzrend

algemeen openvision 7

Recommended Posts

Zat net al te kijken... Voor de DM800se v2 zou het zeker kunnen. Weet alleen niet of de nieuwe tuners van SiLabs (twin) worden ondersteund.. Zou het eens willen proberen.

Allang gedaan. Daar vind ik alleen bestanden die niet werken. Geen enkel image boot... Allemaal clone rommel, heb je niks aan..

Dan heb je weer niet goed gekeken mimisiku!

OpenVision 7 geprobeerd op de DM800se V2. Helemaal niet verkeerd :) 

Uit de repository van OpenPli en dus eigenlijk helemaal in de OpenPli 'look & feel'.

Zeer verrast dat de nieuwste SiLabs twin tuners ook worden herkend.

Nu kan de box zonder 'gewenningsverschijnselen' direct naar dochterlief en heeft ze een mooie twin-tuner met HDDtje i.c.m. haar Ziggo kaartje..

Nu kan de antieke (maar nog 100% werkende) DM800HD-PVR vervangen worden.

Op de DM800-PVR staat nog een OpenPli 4 van MastaG (nu opgenomen in het OpenPli dev gebeuren)

Gisteren nog de 'wget'-bug opgelost waardoor de softwarepaketten en plugins ook kunnen worden geladen. Over het algemeen draait het dus hetzelfde als de bekende OpenPli.. Leuk dat hierdoor ook (weer) de Dreamboxen bedient worden. Er zijn nog zat oude 'echte' DM8000, DM800 en DM800se's in omloop...

25 minuten geleden zei Mimisiku:

Leuk dat hierdoor ook (weer) de Dreamboxen bedient worden. Er zijn nog zat oude 'echte' DM8000, DM800 en DM800se's in omloop...

Dat was reeds het geval. De makers brachten al eerder PLi based images uit op het  [EN] Third-Party Development  PLi forum.

En je kon een eigen PLi image bouwen. Nu zitten ze mee achter de Open Vision Enigma2 images.

a propos

DM8000 wordt nog gewoon door PLi ondersteund.

OpenPLi 7.0 » Stable release DM8000

Op deze image werkt jammergenoeg de dreamciplus plugin niet als je een module gebruikt voor de kabel zenders.

Terwijl dat bij de andere images wel werkt (GP4,Dreamelite,Newnigma,Dream OS,Merlin4).

Edited by patje7of9

2 uur geleden zei Mimisiku:

Gisteren nog de 'wget'-bug opgelost waardoor de softwarepaketten en plugins ook kunnen worden geladen. Over het algemeen draait het dus hetzelfde als de bekende OpenPli.. Leuk dat hierdoor ook (weer) de Dreamboxen bedient worden. Er zijn nog zat oude 'echte' DM8000, DM800 en DM800se's in omloop...

Kan je daar wat meer over vertellen Mimisku?

bedoel je op de openpli image?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By guppje29
      Ik heb een Dreambox bluetooh remote aangeschaft voor bij m'n DM920. Ik draai zelf open Atv maar kan de remote niet koppelen. Uiteraard heb ik het printje er ook in gezet. Iemand een idee of tip?
    • By Bambike
      Sinds openATV is over gegaan naar versie 6.4 is er nu een paswoordgebruik verplichting om toegang te krijgen tot de box via windows of via DCC of via dreamboxEDIT.
      Dit is vrij simpel in te stellen en leverd dus geen problemen maar ook voor het sharen van de hdd naar een andere box is er deze verplichting en net dat krijg ik niet voor elkaar.
      Via de "blauwe toets" - "mounts" - "netwerk verkenner" zie je een lijst met aangesloten toestellen, hieruit kies je de box waarvan je de hdd wil koppelen.
      Als verbingdingsoptie zijn er 4 mogelijkheden ("rw,utf8,vers=1.0" , "rw,utf8,vers=2.0"  "utf8,rw,vers=1.0" en "utf8,rw,vers=2.0") .
      Met de optie "utf8,rw,vers=2.0" lukt het om met de dm920uhd toegang te krijgen tot de inhoud (opnames) die op de hdd van de dm8000 en de dm7080 en deze inhoud dus ook te gebruiken.
      Tot hier zijn er geen problemen door de invoering van die paswoordbeveiliging.
      Het omgekeerde zou dus ook moeten werken en dat lukt dus niet. Namelijk om met de dm8000 toegang krijgen tot de inhoud van de hdd in de dm7080 en de dm920uhd en om met de dm7080 toegang te krijgen tot de inhoud van de hdd in de dm8000 en de dm920uhd.
      Zijn hier gebruikers van deze image die het wel voor mekaar gekregen hebben en mij dus kunnen helpen?

• By Drs. IJzerbout
      https://www.ibc.org/manage/ibc2020-cancelled-due-to-covid-19/5950.article

Het spaart me een hoop stres uit.
      Op naar de NAB2021. 😀
    • By opie
      Goede morgen,
      Ik heb een Dreambox 8000  image  PLI met 2 sat tuners.
      Geheel doet het nog steeds prima doch tijdens het opnemen krijg af en toe stilstaand beeld zowel het kijken en het opgenomen  programma.
      Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn?
      gr
      Opie
    • By digitaal kijker
      Heb pas sinds enkele dagen een nieuwe dreambox 920 UHD, heb door hier op het forum mee te lezen de image van openvision opgezet van februari, alles geïnstalleerd van de ontvangst mogelijkheden op satelliet, 
      Maar had af en toe problemen met het ip adres die opeens wegviel via UTP kabel, herstarten van de box hielp niet, soms kwam het opeens weer terug.
      bij testen kreeg ik tot de HDCP groene vinkjes dat aangaf dat alles goed was maar hij kreeg geen IP adres en de laatste stap gaf die ook een rood vinkje van niet ok.
      Ook af en toe geen ontvangst van astra 23.5 en 28.2 en 19.2 waar ik met mijn gigablue die er nog naast staat zonder problemen ontvangst had en kon kijken (de dreambox is kennelijk gevoeliger voor ontvangst)
      Nu wou ik er een nieuwe andere image opzetten, een versie van openvision van maart, en toen deed die niks meer, kon wel rebooten, had dit gedaan maar nu kan ik geen rescue image of zelf niks anders installeren.
      Bij het opstarten moet je na 1 of 2 keer flikkeren van het blauwe led lampje uw vinger er opleggen zodat je kan booten en dan via ip je image kan uploaden in de box en zo een nieuwe image installeren, Dat werkt dus niet meer.
      Kan dus niks meer doen,
      Weet er iemand raad hoe dit op te lossen ????
      Heb al geprobeerd met een image op een usb stick te zetten en zo te booten maar dit helpt ook niet.

Iemand nog een idee?????
      Hoop op een helpend idee zodat die weer werkt en ik er van kan genieten.
      Alvast bedankt.
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy