Ga naar inhoud


Schotel plaatsen


Gast Hilario

Aanbevolen berichten

Op 23-2-2019 om 15:44 zei Hilario:

Dat ga ik zeker eens doen, vandaag was ik te laat om te zien waar de schaduw van het huis was.

Sprietje heeft het uitgerekend van af de vloerkant van het balkon, ik ga eens proberen de schotel juist onder het balkon van het tweede verdiep.

Volgens info hebben hier al schotels gestaan, dus ik geef het nog niet op!

 

als daar schotels hebben gestaan dan moet het toch zeker gaan lukken 

en je coax is ook goed aan gesloten met de f-connector

en dit zeg je toch ook zelf 

volgens mij zit je toch ergens een beetje verkeerd met je sat

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden zei Hilario:

Hallo ieder, tot mijn spijt moet ik jullie melden dat het niet gelukt is, dus ik zal verder moeten met de belachelijke zenders van Proximus!

 

Hoe zat het dan met de zon, tijdens de sunoutage, op je balkon?

 

Of is er iets anders aan de hand, waardoor het niet gelukt is?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de vorige bewoner satellietontvangst had wil nog niets zeggen. Misschien was die wel op een andere satelliet gericht die of hoger aan de hemel stond of naast het gebouw aan de overzijde te ontvangen was.
Ik ben ook benieuwd hoe de schaduw tijdens de sun outage was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Dat had ik ook zeker gedacht.

 

Bij ongeveer 9,70 meter gaat het ook nog goed, zie het plaatje bij je eerdere post:

https://www.sat4all.com/forums/topic/366042-schotel-plaatsen/?do=findComment&comment=2533905

Het kan ook zijn dat die uitbouwen/dakkapellen aan de overzijde net in je lijn zitten, van waar je gekeken hebt.

Vandaar dat zo'n foto van waar zon is en waar schaduw op je gevel, op precies het tijdstip van de sun-outage, veel informatie geeft.

 

Je kunt ook buiten de sun-outage periode kijken, waar de schaduw van die uitbouwen/dakkapellen precies valt, op precies het moment dat de zon dezelfde 'azimuth' heeft als de satelliet;

en of je dus de schotel meer rechts of links op je balkon zou kunnen proberen. (De foto van dishpointer geeft niet helemaal uitsluitsel, omdat die niet precies van boven genomen is, maar onder een hoek.)

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gegarandeerd dat de dakkapel aan de achterzijde / tuinzijde meer soelaas biedt omdat je veel verder van de nok van het tegenoverliggende gebouw bent EN jullie makkelijk over de eigen nok heenkijken.

Mijn inschatting is dat je "eigen nok vorst" niet eens 1,8m hoger is dan de dakkapel. daar ga je met 30 graden makkelijk overheen.

 

schets heel simplistisch

Screenshot_11.jpg

aangepast door Tonskidutch
schets heel simplistisch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de Astra 19,2 kunnen ontvangen maar de schotel zal wel ruim 2 meter hoog van je balkon geplaatst moeten worden. Dit heb ik bepaald aan de hand van de onderstaande foto's.853012751_vooraanzichtontvangstA192.jpg.2ea321e73bf660fb3e4a1d70ae66283f.jpg

Met balkonklemmen kun je een pijp aan je balkonhek vast maken. Op 2,2 meter hoogte (onderzijde schotel) kun je de schotel plaatsen maar om het mooier te maken zou ik voor een vlakantenne gaan. Dat kan bijv. een Selfsat H 30D zijn. Daar kun je normaal gesproken de Astra 19,2 goed mee ontvangen. Wil je ook nog flink wat regenreserve, dan zou ik kiezen voor de Selfsat H 50D. Beide zijn verkrijgbaar in 1, 2 of 4 aansluitingen.

 

bovenaanzicht ontvangst A19,2.jpg

 

 

 

obstakel-29,7.jpg

image.jpeg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even wat verklaringen wat betreft het meten in de tekening:
De schuine rode lijn kun je niet meten vanaf zijn balkon vanwege de perspectiefwerking in de foto. Daarom heb ik dit gemeten ter hoogte van de kop van de zijgevel en dit met de zwarte lijn naar de overzijde van de straat geprojecteerd. Daar heb ik de schotel tegen de gevel getekend. Hier zie je dat de schotel halverwege de kleine ramen gemonteerd kan worden.
Als je nu naar de luchtfoto kijkt, dan zie je dat de groene ontvangstlijn niet haaks over de straat loopt maar ietsjes schuin. Dit zorgt er voor dat de afstand zelfs nog iets groter is naar de nok van het dak waardoor de signalen nog net iets ruimer over de nok gaan. Wel ziet het er naar uit dat de punt op de dakkapel (noemen ze dat geen koekoek?) aan de overkant van de straat in de signaalweg staat. Daar zal dus rekening mee gehouden moeten worden met de plaats van de schotel. Daarom denk ik dat de antenne het beste bij de scheidingswand van de buren geplaatst kan worden.

 

Kijk dus op 1 maart tijdens de sun outage tot welke hoogte de zon op de muur schijnt en monteer de vlakantenne of schotel boven de schaduwrand.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien  kun je een schotel installateur  laten komen ,en onder voorbehoud de antenne  laten instaleren . lukt het hen niet ,betaal je alleen de werkuren ,ik weet niet of dit  kan ????  Maar dan weet je het zeker  en dan moet je je er bij neer leggen  . Misschien is dit een rare optie .  Hebben Andere forum leden  hier een idee over  mvg Ricardo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dit is niet leuk van Hilario


Ook 2 jaar geleden heeft hij op dit forum dezelfde vraag gesteld en toen was ook al de conclusie dat hij op zijn balkon waarschijnlijk de Astra 19,2 kon ontvangen maar stopte er ook mee 2 weken voor de sun outage die 100% uitsluitsel kan geven.
Nu gebeurt weer precies hetzelfde ook 2 weken voor de sun outage.
Er is door het forum de nodige tijd ingestoken om antwoord te vinden op zijn vraag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is voor een Belgisch ingezetene de Astra 3 niet handiger dan de Astra 1? Liefst beide natuurlijk.... En de optie EutelSAT op 9°E is ook al geopperd.. Kan hij met Joyne desgewenst ook de Vlaamse zenders ontvangen (alleen niet zoveel zenders)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...