Ga naar inhoud


Schotel plaatsen


Gast Hilario

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Mimisiku zei:

de Astra 3 niet handiger dan de Astra 1?

hij gaf zelf aan de overige Duitse zenders te willen ontvangen, dus dat is legitiem naast een kabeltv abo.

 

Ik zou na twee jaar niet opgegeven hebben, ik heb zelf een heel seizoen niets kunnen ontvangen door de bomen voor m'n appartement totdat ik de VVE had overtuigd de schotel op het dak 12 hoog te plaatsen. Een wens waarmaken begint bij alles uitzoeken.

  • Like 1

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Topicstarter wil graag de Duitse zenders ontvangen. Nu ontvangt hij er slecht een paar en dat vind hij te weinig. Hij heeft niet gevraagd om de Astra 23,5 of Eutelsat 9 oost omdat hij naar ik aanneem verder tevreden is met de rest van het zenderaanbod.

De buurman 2 etages hoger heeft zo te zien inderdaad een schotel op zijn balkon staan. Ik neem aan dat hij ook de Astra 19,2 ontvangt. Misschien heeft hij een aansluiting over. Anders is natuurlijk ook een lnb te nemen met meer aansluitingen. Er moet dan wel een coaxkabel naar beneden gebracht worden. Dat is misschien mogelijk in de meterkast omdat die waarschijnlijk van alle etages precies boven elkaar liggen en er mogelijk elektriciteitsbuizen waar ook de centrale antennekabel door loopt aanwezig zijn waar je gebruik van kunt maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

De buurman 2 etages hoger heeft zo te zien inderdaad een schotel op zijn balkon staan.

 

Ik denk het niet:

 

Op 10-2-2021 om 15:26, Hilario zei:

...  ik zit op het eerste verdiep, mijn buurman op het 3° verdiet heeft zijn schotel weggedaan omdat hij niets als last had.

 

 

Maar kennelijk is de wens voor de duitse FTA-programma's slechts sluimerend aanwezig; niet groot genoeg om echt alles te willen proberen.

Dat mag natuurlijk.

Ik vind het  ~los van of hij er daadwerkelijk één zou plaatsen~  wel jammer dat we nu niet weten of het wel of niet gekund had met een schotel op zijn balkon. Ik denk dat het 50/50 procent kans zou zijn (ben iets minder optimistisch/stellig dan sprietje).

 

Ik moet nog wel denken aan het scenario, dat je soms lang tegen iets aan kan hikken, omdat het je moeilijk lijkt, of veel gedoe.

En als je er dan uiteindelijk toch een keer aan begint, dat het dan veel minder moeilijk is dan je dacht, en dat je denkt: "Had ik het maar veel eerder gedaan......"

:)

 

Groet,

A33

 

Edit: We weten ook niet waaruit de 'last' bestaat die de bovenbuurman van de schotel ondervond. Wellicht waren daar ook oplossingen voor, anders dan 'de schotel wegdoen'.  Maar misschien ook niet...

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, a33 zei:

Ik denk het niet:

 

Beste A-33, scheen de zon op je scherm of moet je naar de brillenwinkel? 😮
Er staat wel degelijk een schotel op het balkon van de buurman 2 etages hoger en als je goed kijkt staat die op een tegelvoet en geschoord aan het balkonhek en staat er een grote "T" op de schotel van T-mobile.

 

 

buurman boven heeft schotel.jpg

 

T-mobile logo.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, jij hoeft nog niet naar de winkel waar je er een kunt kopen en er 1 gratis voor de buurman bij krijgt. Ik had het zelf ook nog niet gezien totdat je die opmerking maakte.

Het lijkt er echter wel op dat die schotel meer naar het oosten gericht is dus geen ontvangst heeft op de Astra 19,2. Maar ach, de sun outage gaat uitmaken of topicstarter gewoon zelf op zijn balkon kan zetten en ik acht die kans groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Beste A-33, scheen de zon op je scherm of moet je naar de brillenwinkel? 😮

 

Nee, en nee.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het ziet er niet naar uit dat je mijn post goed gelezen hebt.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap niet waarom je niet voor een paar euro per maand een vpn wil installeren, die alle geo restricties voor Duitsland (en andere landen) omzeilt. Kan je Nederlandse tv kijken (npo...), maar ook Britse (iplayer) en Duitse.

 

Installeren is een fluitje van een cent.

 

https://www.vpngids.nl/instellen/vpn-instellen-windows/

 

 

@ sprietje

 

Is er ergens een website waar je kan zien wanneer de "sun outage" voor je locatie precies plaatsvindt? Ik zou mijn schotel graag wat verplaatsen, maar weet niet wanneer ik kan zien wat de beste locatie is. Dus regio Oostende, België.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic doet me denken aan die cartoon waarin een oud vrouwtje door een padvinder naar de overkant van de weg word geduwd . Maar daar wilde ze helemaal niet naar toe .

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar satelliet tv is gewoon comfortabeler vind ik zelf. Betere beeldkwaliteit, stabiele ontvangst, onafhankelijk van een internetverbinding en de duitse tv kost geen extra geld, of heel weinig als je HD+ neemt. etc etc.

Kijken via een vpn is uiteraard een goede optie als je geen enkele mogelijkheid hebt om je schotel te kunnen plaatsen... en dan kan je kijken via een portaal als bv zattoo.

Maar ik zou ook eerst alles uitzoeken of de schotel geplaatst kan worden. 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Hilario zei:

Idd. mijnbuurman in een Roemeen dus zijn schotel is niet naar 19,2 gericht.

Deze schotel is er niet meer! 

Dan stond de schotel op de 31,5 oost gericht want daar zitten de Roemeense zenders en die zijn daar in België moeilijk te ontvangen met een schotel van de getoonde afmetingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...