Ga naar inhoud


Advies gevraagd hardware om te feed hunten.


scannie

Aanbevolen berichten

Gast patje7of9
8 uur geleden zei scannie:

Bedankt voor alle reacties. 

Is bijna alles BISS gecodeerd en is er dus bijna niets meer te ontvangen?

Alle sportwedstrijden zijn praktisch altijd in BISS gecodeerd en sommigen zenden dan nog eens uit in 4:2:2 uit waardoor je alleen met pcie/usb kaart te bekijken zijn als je de key weet.

De enige feeds wat nog FTA zijn, nieuwsfeeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast patje7of9
8 uur geleden zei RimaNTSS:

Stimme mit Ihnen überein. Und nicht nur das Geld, aber Sie brauchen auch Platz wo alle Antennen installiert.Ich persönlich erreicht (glaube ich) meine maximale Anzahl von Antennen . En ik ben niet zeker of Kathrein zou de beste keuze...Channel Master is ook een goed merk. 😀

IMG_20180919_180118 (Large).jpg

 

Channel Master (Raven) is natuurlijk een zeer goede schotel.

Maar standaard kan je maar één LNB er op zetten, multifeed voor Raven schotel zijn niet beschikbaar of je moet het zelf maken.

Terwijl bij een Kathrein schotel je drie LNB'S erop kan zetten en je hebt dan ook een kantelsysteem.

 

 

Schermafbeelding 2019-03-11 om 07.32.10.png

Schermafbeelding 2019-03-11 om 07.32.55.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@patje7of9

  Juiste, CM antennes zijn niet erg "vriendelijk" om te multifeeds, maar, zoals u zegt, is het nog mogelijk om te doen enkele wijzigingen. Bijgevoegd zijn foto's van multi-invoer die ik voor de vriend van mij gemaakt heb. Afhankelijk van de klem gebruikt ook kan C-band LNB worden gebruikt. En, natuurlijk, alle LNBs individueel kunnen worden aangepast.

IMG_20180622_163715 (Medium).jpg

IMG_20180622_163732 (Medium).jpg

IMG_20180702_175947 (Medium).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even reageren op deze topic.
Ik ben reeds een twintigtal jaar feedhunter en doe dit nog iedere dag met veel plezier. Het plezier dat je eraan beleefd is verbonden aan de satelliet die wil blindscannen. Daarvoor ga je zeker voor een draaibare opstelling. Het is totaal zinloos om met een vaste opstelling met meerdere lnb's te gaan blindscannen als je alleen met deze hobby bezig bent.
Stel je voor dat je een opstelling hebt met vast gericht op 12,5W,8W,1W,7E,10E,16E enz.. Voor iedere satelliet heb je minstens één ontvanger of PC kaart / USB ontvanger nodig. Dit kan je gewoon niet opvolgen. Daarom doe aan feedhunting op één bepaalde satelliet. Voorzie deze eventueel met een quad lnb om het volledig interessant te maken. Ikzelf gebruik reeds jaren een Deltastar schotel (90 of 120) met een Invacom C120 QDF-031 Quad lnb . Hierbij heb ik ontvangst op een Technomate TM-5402 HD M3 ontvanger die ik gebruik via usals om perfect uit te richten op de juiste satelliet. Hierbij is ook een Edison OS mio 4k aangesloten ( voor ontvangsten in 16/32apsk,multistream,4k , enz...) ,ook twee PC'tjes , eentje die draait met een TBS6925 kaart en een andere met een TT-budget S2-1600 kaart. Die kaarten gebruik ik met met DVBDream en EBS Pro. Ik heb alles wat ik nodig heb om te blindscannen op één satelliet. Hoe meer  satellieten je wil blindscannen vraagt om problemen , het vergt enorm veel tijd en je hebt er bovendien de tijd er niet voor. Ik weet dat jullie verwijzen naar mijn Italiaanse vriend die blindscant op meerdere satellieten met een vaste opstelling maar die werkt met een team de klok rond. Dus vergelijk beide zaken niet.
De ervaring leert mij dat als ik op zoek moet gaan naar één bepaalde feed ik reeds kan zeggen op welke satelliet die gaat voorkomen. Dus ervaring is de sleutel om goed te kunnen blindscannen.
Ook heb ik een Channel Master 180 ( met zowel KU-Band als C-Band ) die stuur ik aan met een Moteck V 2 box vanuit mijn hobby ruimte ( van 58W tot 30E ).


Inderdaad er zijn ongeveer 70% van de feeds in Biss gecodeerd , maar voor mij vormt dit geen hindernis , ik heb software op PC waarbij ikzelf de code kan opzoeken ofwel kijk ik snel even naar een welbekende website waar deze voorkomen . Er bestaat zelfs een heel simpel bestandje die je per categorie hierheen naar toe wijst (zie screenshot). Dus feeds gecodeerd in Biss zijn zeker geen hinderpaal om aan blindscanning te doen.

Slotbschouwing : voor blindscannen hou je bij één schotel , draaibaar  , groot genoeg om die feeds op 7E en 10E binnen te halen.

Veel plezier aan wie dit als een interessante tijdsbesteding beschouwt .

Groeten

Crazy Sat

ScreenShot002.jpg

aangepast door Crazy Sat
  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crazy Sat: dank je wel voor de zeer uitvoerige uitleg. Daar heb ik zeker iets aan. Biss kende ik nog niet. Maar daar is dus wellicht een oplossing voor.

ik weet inmiddels zeker dat ik een draaibare schotel wil. Heb vroeger 180cm gehad, maar dat is té. 120 cm is de max. Merk weet ik nog niet. Ook de motor niet.  Verder weet ik zeker dat ik een TBS usb ontvanger aanschaf. Welke 'gewone' ontvanger weet ik ook nog niet. Net als LNB.

 

Tips zijn dus zeer welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek een tweedehands Channel Master 120 met polar mount en actuator.

Dat draait m.i. wel snel en is stabiel en stevig, ook met de huidige voorjaars-stormen.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
7 uur geleden zei Alex1970:

Zoek een tweedehands Channel Master 120 met polar mount en actuator.

Dat draait m.i. wel snel en is stabiel en stevig, ook met de huidige voorjaars-stormen.

Die zijn bijna niet te vinden die Channels Masters van 120cm als tweedehands.

En nieuwe Raven schotel van 120cm kost bijna 700 euro en je moet dan de actuator ,polarmount ,v-box en een stabiele voetsteun van min. 76mm breed.

Je zit dan al zeker boven de duizend euro.

@ Scannie, de lichtste schotel van 120cm is de Laminas OFC 1200P is gemaakt van glasvezel, daar za je disecq motor zeker aankunnen.

 

 

 

Schermafbeelding 2019-03-12 om 11.24.55.png

Schermafbeelding 2019-03-12 om 11.23.21.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei patje7of9:

Die zijn bijna niet te vinden die Channels Masters van 120cm als tweedehands.

 

 

In mijn zoektocht naar een groter exemplaar ben ik nog diverse 120cm CM's tegengekomen, maar die heb ik al.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in ieder geval een 120 cm (of groter) draaibare schotel nemen en als je behoefte hebt aan meer kun je er later een T90 bij zetten voor een vaste multifeed opstelling. Ik zou beginnen met een fysieke ontvanger (vaak toch makkelijker in bediening) dan kijken of het bevalt, kan je later altijd zo'n TBS kaart kopen.

 

Je zult merken dat je vaak net te laat bent of meerdere dingen tegelijk wilt monitoren en dan moet je dus de boel gaan uitbreiden.  Je kunt het net zo groot maken als je zelf wilt.

 

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
18 uur geleden zei Codx:

Ik zou in ieder geval een 120 cm (of groter) draaibare schotel nemen en als je behoefte hebt aan meer kun je er later een T90 bij zetten voor een vaste multifeed opstelling. 

 

 

 

Als beginnende feedhunter moet je toch niet groter gaan dan een schotel van 120cm.

Dan moet je zeker een polarmount ,actuator en v-box aanschaffen wat toch duur zou uitkomen en omslachtig is.🤢

Ik ontvang met men 90cm Masterfocus met disecq motor praktisch bijna iedere feed signaal.

Dus een schotel groter dan 120cm voor Ku band feeds is echt niet nodig.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je punt maar geloof me, er later achter komen dat je liever een grotere schotel had gewild is nog veel lastiger.  En de polarmount, actuator en v-box heb je met een goede 1.20 mtr schotel ook al nodig.

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga met de schotel niet groter dan 120. Zelf denk ik aan 100 / 110 cm met een H-H disecq motor.

Naast een TBS usb ontvanger wil ik ook een ' gewone' ontvanger aansluiten.

Ik denk daarbij aan een Linux versie.

 

Er zijn verschillende merken, waaronder de bekende Dreamboxen en de VI+.

Welke ontvanger raden jullie mij aan met het doel feedhunten?

Usals ondersteuning is daarbij een eis.

4K is niet per-se noodzakelijk.

Ik ga met de schotel niet groter dan 120. Zelf denk ik aan 100 / 110 cm met een H-H disecq motor.

Naast een TBS usb ontvanger wil ik ook een ' gewone' ontvanger aansluiten.

Ik denk daarbij aan een Linux versie.

 

Er zijn verschillende merken, waaronder de bekende Dreamboxen en de VI+.

Welke ontvanger raden jullie mij aan met het doel feedhunten?

Usals ondersteuning is daarbij een eis.

4K is niet per-se noodzakelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Ik zou Edision Mio 4k nemen, deze nieuwe ontvanger kost maar 169 euro.

Die kan blind scannen,multistream en T2-MI zenders weergen, GEEN MPEG 4:2:2 (bepaalde feeds gebruiken gebruiken deze uitzendnorm)

Enig nadeel vind ik dat er maar één satelliet aansluiting is.☹️

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...