Ga naar inhoud


Sangean wifi internetradio platform gewijzigd


Eduard07

Aanbevolen berichten

Goed nieuws is dat nu de zenders van de Zwitserse omroep SRF het ook weer doen op mijn Medion.

Ik heb niets gewijzigd. SRF1 zat nog steeds in de favoriten bewaard... en bleef de afgelopen weken steeds op "laden" staan... Nu weer eens geprobeerd, en hij deed het gelijk.

Ik ben dus weer blij dat alle problemen nu opgelost lijken te zijn, ook op de Medion. Blijkbaar zijn er ondanks dat het hetzelfde platform is, toch kleine verschillen tussen de diverse merken, want op de Terris werkte het goed, en van Eduard kreeg ik ook de melding dat het bij hem ook werkte...  maar nu dus ook op de Medion. :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier op mijn Medion zijn de zenders podcasten geworden , Medion doet zelf weinig om dit te verhelpen, zijn er ook internet radio's die met een ander bedrijf werken dan dat Vtuner, zou dan heel graag overstappen naar een ander merk. of een internet radio die via een browser werkt dan kan je de www link ingeven.

 

dreka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Imperial (Telestar) werkt met MediaYou. ik heb een i.400 tuner en heb nu en dan vragen over de site. Ze reageren snel. Je kunt ze zowel in het Engels als in het Duits benaderen. Ik vind ze in hun antwoorden zeer klantgericht.  

 

https://www.mediayou.net/web/

aangepast door Eduard07
  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei dreka1:

Hier op mijn Medion zijn de zenders podcasten geworden

Alle zenders?? of sommige?

Over welke zenders heb je het... ik wil wel eens op  mijn Medion proberen of het lukt.

  • Bedankt 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Sverige:

Alle zenders?? of sommige?

Over welke zenders heb je het... ik wil wel eens op  mijn Medion proberen of het lukt.

Net toevallig de zenders waar ik naar luister zoals  alle radio 10 zenders en ook Nostalgie-radio NL omgezet naar podcast , kan ook geen favorieten meer verwijderen , is er niet op vooruit gegaan, luister nu naar HeteHits , buiten radio 10 om zijn dit zenders waar geen reclame op is. Deze problemen duren veel te lang , helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eduard07:

Imperial (Telestar) werkt met MediaYou. ik heb een i.400 tuner en heb nu en dan vragen over de site. Ze reageren snel. Je kunt ze zowel in het Engels als in het Duits benaderen. Ik vind ze in hun antwoorden zeer klantgericht.  

 

https://www.mediayou.net/web/

Kan je op die internet radio ook een WWW link plaatsen , en is het ook mogelijk als je een mailtje stuurt dat ze een radio station toevoegen zoals Radio nostalgie.nl zender zonder reclame en hele goede muziek.bedankt voor je link ga even kijken naar deze radio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei dreka1:

Net toevallig de zenders waar ik naar luister zoals  alle radio 10 zenders en ook Nostalgie-radio NL omgezet naar podcast , kan ook geen favorieten meer verwijderen , is er niet op vooruit gegaan, luister nu naar HeteHits , buiten radio 10 om zijn dit zenders waar geen reclame op is. Deze problemen duren veel te lang , helaas.

Heb net even Radio 10 voor je gecheckt. Hier niks aan de hand. Ik raad je aan je ontvanger even schoon te maken via "Fabrieksinstellingen". Denk dat ie even van slag is geraakt. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei dreka1:

Kan je op die internet radio ook een WWW link plaatsen , en is het ook mogelijk als je een mailtje stuurt dat ze een radio station toevoegen zoals Radio nostalgie.nl zender zonder reclame en hele goede muziek.bedankt voor je link ga even kijken naar deze radio.

Ja!

  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Eduard07:

Heb net even Radio 10 voor je gecheckt. Hier niks aan de hand. Ik raad je aan je ontvanger even schoon te maken via "Fabrieksinstellingen". Denk dat ie even van slag is geraakt. 

Ik heb 2 van die Medion radio's al meer problemen mee gehad , ik denk dat het tijd wordt voor wat anders , zal hem eens terug zetten naar fabrieks instellingen , maar heb het een beetje gehad met dit merk , en vooral over de feedback van Medion , koop ook nooit meer iets van dit merk , gelukkig zijn er nog andere merken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je op deze site even adviseren door gebruikers die ervaring hebben met andere merken voordat je weer een andere internet ontvanger koopt. Er is een woud aan apparatuur, maar het is tegelijk belangrijk dat je weet welke "aggregator" erachter zit. Met Airable lijkt het trouwens wel goed te komen volgens de laatste berichtgeving op de site van FrontierSilicon. Kwestie van tijd.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2019 om 15:36 zei luisteraar:

Heb hier ook twee internet radio´s een imperial en een medion

Beide werken gewoon nog heb wel de stream uri´s zelf ingevoerd

dus niet afhankelijk van een cloud

 

Ik heb ook geprobeerd de url van RadioNostalgie .nl in te voeren , wil deze niet pakken , de Wifi werkt ook sinds een paar weken zeer slecht , duurt zeker 10 minuten voor ie verbinding heeft , ben dan weer afhankelijk van een netwerk kabel helaas. ga denk ik toch maar een Imperial aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei dreka1:

Dankjewel , voor deze informatie , welke Imperial radio heb jij, als ik het vragen mag , zag dat ze ook via bleutooth werken , komt goed.

Ik heb de i400, een klein tunertje op de versterker. Ben er erg tevreden over, want ook de support is goed. Technisat zat aan VTuner, weet niet of dat via FrontierSilicon was, want dan is het nu ook Airable.  

 

Kan hem, trouwens via het WIFI netwerk  ook vanaf de telefoon besturen met een speciale app. 

aangepast door Eduard07
  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei dreka1:

Ik heb ook geprobeerd de url van RadioNostalgie .nl in te voeren , wil deze niet pakken , de Wifi werkt ook sinds een paar weken zeer slecht , duurt zeker 10 minuten voor ie verbinding heeft , ben dan weer afhankelijk van een netwerk kabel helaas. ga denk ik toch maar een Imperial aanschaffen.

Heb je de modem/router al eens herstart? Wil ook nog wel eens helpen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Eduard07:

Heb je de modem/router al eens herstart? Wil ook nog wel eens helpen.

Ja heb ook al vele malen en ook de Wifi opnieuw ingesteld , daar moet je even geduld mee hebben , helaas.

Zag op de site van Vtuner dat Imperial hier geen gebruik van maakt .

aangepast door dreka1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...