Ga naar inhoud


Sangean wifi internetradio platform gewijzigd


Eduard07

Aanbevolen berichten

 

 

21 minuten geleden zei dreka1:

Zag op de site van Vtuner dat Imperial hier geen gebruik van maakt .

Dat had ik hierboven al aangegeven, toch?

2 uur geleden zei Eduard07:

Imperial (Telestar) werkt met MediaYou.

https://www.mediayou.net/web/

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden zei Eduard07:

 

 

Dat had ik hierboven al aangegeven, toch?

 

Ja klopt helemaal , was heel duidelijk 👍👍 bij Amazon een mooi prijsje voor de

Imperial Dabman i200

Dankjewel voor de info.Eduard07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Medion die ik in de badkamer heb staan werken al de radio 10 varianten (ik wist niet dat er zo veel waren)

Ze  starten vrijwel onmiddellijk... behalve Radio 10 #1 hits, die leest in, maar je hoort niets.  De overige 9 versies doen het allemaal.

Nostalgie-radio nl kan ik niet vinden... ik heb met de zoekfunctie gezocht, je vindt een heleboel nostalgie zenders, maar niet die jij opnoemt.

 

De Medion is overigens een erg eenvoudige radio... de E85052 (MD87267) die ik in 2015 voor net geen 80 euro kocht...

 

 

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het merk Medion werd volgens mij ooit door Aldi geïntroduceerd met desktops, en heeft altijd wel een goede reputatie gehad. MM had later die desktops ook te koop.

Ergens verbaast het me een beetje dat Medion internetradio's teleurstellen, maar uitgesloten is het natuurlijk niet. We hebben niet voor niks allerlei testen en gebruikersfora om ons behulpzaam te zijn bij het kopen van luxe goederen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medion is sedert 2017 voor meer dan 85% in bezit van het Chinese merk Lenovo las ik...  Wat dat echt betekent voor de Medion producten weet ik niet.

 

Ik klaag zelf niet over Medion... heb eigenlijk geen problemen gehad... behalve dan de afgelopen weken ivm de wijziging van het portaal...

 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lenovo is een goed merk. Chinese kwaliteit kan van alles zijn, dus ook gewoon goed tot zeer goed. Wat deze overname voor de kwaliteit van Medion betekent, kan alleen een kenner beoordelen die ook de producten heeft gebruikt voor deze overname. En voor het reeds door Medion gebruikte internetradio platform is de overname niet relevant.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Sverige:

Op mijn Medion die ik in de badkamer heb staan werken al de radio 10 varianten (ik wist niet dat er zo veel waren)

Ze  starten vrijwel onmiddellijk... behalve Radio 10 #1 hits, die leest in, maar je hoort niets.  De overige 9 versies doen het allemaal.

Nostalgie-radio nl kan ik niet vinden... ik heb met de zoekfunctie gezocht, je vindt een heleboel nostalgie zenders, maar niet die jij opnoemt.

 

De Medion is overigens een erg eenvoudige radio... de E85052 (MD87267) die ik in 2015 voor net geen 80 euro kocht...

 

 

Klopt , die heb ik ook maar ga er nu wat anders bij kopen zodat ik niet afhankelijk ben van Vtuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor inderdaad ook positieve dingen van mensen die een Lenovo laptop hebben... Maar op zich maakt mij ook niet uit wie de hoofdaandeelhouder is hoor...

Ik ben in principe gewoon tevreden over die radio... hij is eenvoudig, slechts mono (1 luidspreker), maar voor de badkamer meer dan voldoende, en zijn geld meer dan waard.

 

Volgens mij produceert Medion zeker niet alles wat ze aanbieden onder hun merknaam...  veel dingen zijn ingekocht... Mijn allereerste internetradio was ook een Medion, eentje uit 2005...  de MD85651, en die heb ik destijds onder verschillende merknamen aangetroffen... o.a. Sangean....  de medion versie was de voordeligste. Die werkte met v-tuner... en ik was er erg blij mee, totdat hij in 2015 een probleem kreeg met wlan, en geen contact meer maakte met het netwerk...

 

Dreka1, wat is dan het probleem, als je al die radio 10 zenders ook hebt?  of is het toevallig die ene waar je niets hoort, die je moet hebben?

De medion gebruikt overigens geen v-tuner....

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Sverige:

Volgens mij produceert Medion zeker niet alles wat ze aanbieden onder hun merknaam...  veel dingen zijn ingekocht... Mijn allereerste internetradio was ook een Medion, eentje uit 2005...  de MD85651, en die heb ik destijds onder verschillende merknamen aangetroffen... o.a. Sangean....  de medion versie was de voordeligste. Die werkte met v-tuner... en ik was er erg blij mee, totdat hij in 2015 een probleem kreeg met wlan, en geen contact meer maakte met het netwerk...

Medion is een assemblagemerk: er zit een bonte verzameling aan onderdelen in hun producten die waarschijnlijk wel aan bepaalde eisen voldoen, maar niet standaard van bepaalde fabrikanten/merken komen. Dat heeft dit merk wel groot gemaakt: zeer goede kwaliteit tegen scherpe prijzen.

 

Dus dat Sangean ook toeleverancier was/is, is niet zo verwonderlijk.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Sverige:

Ik hoor inderdaad ook positieve dingen van mensen die een Lenovo laptop hebben... Maar op zich maakt mij ook niet uit wie de hoofdaandeelhouder is hoor...

Ik ben in principe gewoon tevreden over die radio... hij is eenvoudig, slechts mono (1 luidspreker), maar voor de badkamer meer dan voldoende, en zijn geld meer dan waard.

 

Volgens mij produceert Medion zeker niet alles wat ze aanbieden onder hun merknaam...  veel dingen zijn ingekocht... Mijn allereerste internetradio was ook een Medion, eentje uit 2005...  de MD85651, en die heb ik destijds onder verschillende merknamen aangetroffen... o.a. Sangean....  de medion versie was de voordeligste. Die werkte met v-tuner... en ik was er erg blij mee, totdat hij in 2015 een probleem kreeg met wlan, en geen contact meer maakte met het netwerk...

 

Dreka1, wat is dan het probleem, als je al die radio 10 zenders ook hebt?  of is het toevallig die ene waar je niets hoort, die je moet hebben?

De medion gebruikt overigens geen v-tuner....

 

Ik luister graag radio zonder reclame , nu had Vtuner Radio Nostalgie NL vorig jaar toegevoegd , er zijn er nog een paar hoor , Hete Hits , radio Ultiem , maar wil graag zelf uitmaken waar ik naar luister en niet dat Vtuner dat uitmaakt , dus ga er een Internet radio bijkopen die niet afhankelijk is van Vtuner , als je wat veranderd , en het dan niet kan verhelpen , dan klopt er iets niet, heb nu al 2 keer gevraagd of ze RadioNostalgie NL weer willen toevoegen , er komt geen antwoord terug helaas, en ook die slechte Wifi is niet zo lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elk platform bepaalt het aanbod, niet alleen Vtuner!

 

Maar je moet VTuner ook niet mailen. Ik heb je immers al aangegeven dat zij het platform van je Medion niet (meer) zijn.

 

Je moet bij FrontierSilicon zijn met je verzoekjes.

Je moet via hun site even een account aanmaken en dan een ticket versturen met je wens(en):

 

https://support.wifiradiofrontier.com/portal/home

 

Zij reageren wel binnen een week.

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is dat ook zo, maar als je nu Airable op je ontvanger hebt (tijdelijk zonder de optie Favorietenlijsten), is de directe provider van Medion: Frontier Silicon. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...