Ga naar inhoud


Sangean wifi internetradio platform gewijzigd


Eduard07

Aanbevolen berichten

Gisteren deed plotseling mijn Sangean 27C internetradio het niet meer.

Op alle zenders kwam de mededeling dat ik favorieten en presets opnieuw moest instellen.

 

Ik meteen op internet naar de website van Silicon.Frontier om te kijken waar mijn instellingen waren gebleven.

Ik kwam op een nieuwe website met een andere naam, en kreeg een verhaal over een outage en een nieuwe provider:

 

   https://support.wifiradiofrontier.com/portal/home

 

Ik moest een nieuw account aanmaken, en ontdekte dat ik - in tegenstelling tot andere platforms - niets meer te zeggen had over voorkeurslijsten.

De hele functionaliteit is vervallen, in tegenstelling tot wat de handleiding van de Sangean 27C nog steeds aangeeft.

Verder zijn er zenders verdwenen zelfs uit de database, en wordt er moeilijk contact gemaakt met servers. Gisteren bij de vorige provider was dat een fluitje van een cent.

 

Zijn er hier nog meer die met dit platform te maken hebben op hun internetradio en een behoorlijke verslechtering vaststellen?

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit artikel gevonden over Frontier Silicon.

https://radiovisie.eu/het-einde-nabij-voor-radioportaal-pionier-vtuner/

  • Bedankt 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Medion had dit ook...

Ik heb gewoon even de stekker eruit gehaald... en dan heb ik gewoon zender voor zender manueel weer opgezocht, en ze in de favoriten bewaard...

Je kan nog wel gewoon de favoriten van je radioapparaat gebruiken... ik las op de duitse site inderdaad wel dat je de lijsten van het portaal niet meer zou kunnen gebruiken...  maar ik heb ooit na aankoop van het apparaat een account aangemaakt, en heb het sindsdien nooit meer gebruikt... missen doe ik dat dus niet.

Voor 2 radio's was ik een uurtje zoet, maar dat is ook weer OK...

Mijn ervaring is wel dat alles erg langzaam reageert... het zou uiteraard ook kunnen omdat iedereen aan het programmeren is, en er erg veel dataverkeer is...

Ik miste wel een paar zenders... maar als je wil kan je daarvoor een ticket aanmaken las ik... en er werken bepaalde zenders nog niet, blijkbaar...

  • Bedankt 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een vreemde zaak dat men pas op de dag zelf met allerlei aankondigingen komt.

Andere platforms hebben trouwens nog steeds de mogelijkheid zelf streams toe te voegen en favorietlijsten te maken in het portaal.

 

Al met al een behoorlijke verslechtering van dit portaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

onderstaand bericht geeft wat meer info:

 

Beste ---------,

Heeft u een internetradio van Audisse, Block, Hama, K&M, Nordmende, Noxon, Pinell, P TEC, Revo, Roberts, Ruark, Sangean, Scansonic, Sharp, Sonoro, Tangent, TechniSat, of Tiny Audio? Of wellicht een Denver, Pure of Soundmaster?

Dan zou het kunnen dat deze in de internetradio-mode het niet meer doet. Er is gisteren een grote update gekomen vanuit de chip fabrikant. Wellicht ziet u foutmeldingen op het scherm en hoort u een zich herhalende audio boodschap. Lees verder over wat er aan de hand is en wat te doen.

In verband met een wijziging van de internet radio provider voor Frontier Silicon (fabrikant radio-chip) zijn er per direct een aantal wijzigingen in de mogelijkheden voor internet radio. Wij weten op dit moment niet of de mogelijkheden die zijn vervallen in de nabije toekomst weer terug komen. 

Dit zijn de wijzigingen:

  1. Er zal geen ondersteuning meer zijn voor ‘ favorieten’. Wel blijft de mogelijkheid bestaan om stations onder presets vast te leggen.
  2. Er zal geen support meer zijn voor ‘mijn toegevoegde stations’. (my favorite stations)
  3. Bestaande internet radio of podcast presets zullen verwijderd zijn en opnieuw toegevoegd moeten worden aan de presets. (Er zal een audio fragment gespeeld worden die uitlegt dat de presets opnieuw ingevoerd moeten worden.)
  4. Sommige stations/podcasts of genres zullen een andere naam hebben gekregen
  5. Het ‘ help’ menu is veranderd.

Daarnaast heeft Frontier Silicon aangegeven dat door de transitie naar een nieuwe internet radio provider er tijdelijk enige instabiliteit kan zijn in het weergeven van internet radio. Uiteraard wordt er volop aan gewerkt door Frontier Silicon om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zie ook deze website of onze Facebook pagina. Ook hebben alle merken inmiddels op hun Facebook pagina of webpagina een verklaring geplaatst m.b.t. hun eigen toestellen.

Als het niet meteen werkt haalt u dan de batterijen (indien aanwezig) uit het toestel en haal de stekker uit het stopcontact. En zet de radio vervolgens weer op stroom. Probeer dit eventueel over een aantal uren weer.

Mocht de radio dan nog niet werken voer dan een FABRIEKSRESET uit via het (meestal) SYSTEEM menu van uw radio. Raadpleeg eventueel de handleiding. U dient dan eventueel wel de WIFI code opnieuw in te voeren.

Als het goed is moeten alle radio's vandaag of morgen de nieuwe software binnenhalen alsmede de nieuwe lijst met radiostations. De nieuwe software zou stabieler moeten werken, meer stations en podcasts moeten bieden en sneller kunnen schakelen tussen stations.

Ik wens u weer veel en gezellig radioluisterplezier!

Sander

 

  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vanochtend is de responstijd weer erg snel... ik heb het gevoel dat het zelfs sneller is dan voorheen.

Er zijn aan de ene kant meer zenders beschikbaar, maar aan de andere kant ontbreken er ook, en je kan ze nu zelf niet meer toevoegen... Via Medion zou ik kunnen proberen of ik er iets bij kan krijgen... op de site staat dat het zou kunnen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Yamaha gebruikt ook vTuner, niets gemerkt van problemen. Net even MusicCast geprobeerd en inderdaad een nieuwe firmware. Straks eens zien welke zenders ik kan vinden.

Wel jammer, was best tevreden over vTuner.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alles gaat kennelijk weer goed komen met de verdwenen Favorietenfunctionaliteit binnenkort:

 

https://support.wifiradiofrontier.com/portal/home

 

Moet gezegd, men is voortvarend bezig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die functie heb ik nooit gebruikt... maar als het terug beschikbaar komt, is het fijn, dan heb je die mogelijkheid ook weer...

 

Op 1 van beide apparaten werkt bij mij SRF (geen enkele zender) niet meer, de zwitserse radio ... Aanvankelijk, na de omstelling ging het wel, nadat ik de zender opnieuw in mijn favoriten bewaard had... Ik zag dat ze een aantal namen weer gewijzigd hadden, zoals van de ORF zenders, daar staat nu weer ORF voor de naam... Maar nu blijft hij dus "verbinden" maar er komt geen verbinding tot stand... jammer, maar het is zo.. Misschien dat dit wel weer terug zal werken als ze klaar zijn met het sleutelen...

Op het andere apparaat, die nu ook hetzelfde platform gebruikt werkt SRF 1 Ostschweiz wel. 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennelijk is FS redelijk "belaagd" onder klagers hierover. Ik kan me dat goed voorstellen, want de functionaliteit is erg essentieel als je maar een paar memory knoppen op je toestel hebt. 

En niet onbelangrijk is, dat de functionaliteit in elke Handleiding staat beschreven, dus een feature is die tot aankoop kan leiden. Je mag en kunt een apparaat niet zomaar en ongestraft castreren in gebruik. Daar is de aankoopprijs ook niet op gebaseerd.

 

(Wat ORF en SRF betreft: mogelijk zijn de streams gewijzigd. Ik heb net mijn Imperial i400 even voor je gecheckt, maar alle streams zijn er wel gewoon.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Eduard.

Ik heb 3 internet radio's--- beneden op de versterker zit de Logitech, en die heeft zijn eigen portaal, en werkt als vanouds... in de slaap- en badkamer heb ik een Terris, en een Medion... beiden waren wel betroffen door de wijziging van portaal, op de Terris werkt SRF1 gewoon, op de Medion is die stream met geen mogelijkheid te starten... Hij blijft gewoon op "verbinden" staan... ondanks dat het dus na de omstelling weer gewoon werkte... nu sinds ruim 1 week niet meer... Erg vreemd allemaal.

Ik heb het uiteraard geprobeerd door via het menu het land te kiezen, en dan de betreffende zender te zoeken, omdat ik inderdaad ook dacht dat de stream misschien gewijzigd was, die ik in het geheugen had staan...  beiden hebben overigens 40 presets, dus daarom ben ik gewoon tevreden met de bewaarmogelijkheden van zenders in het toestel zelf.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De optie van handmatig toevoegen is wel onderdeel zijn van een cloud, dacht ik. Het portal kan die optie er kennelijk uit halen. want dat Is namelijk bij FS gebeurd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...