Ga naar inhoud


BBC4 issue


boudeman

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden had ik plotseling ontvangstproblemen op 19.2 Vervanging van de LNB loste dit probleem op. Ongeveer dezelfde tijd begon er een issue op 28.2 met de ontvangst van BBC4 (11023H, 23000). Overdag goede ontvangst (kinderprogramma), 's avonds geen ontvangst (geen signaal). De overige UK zenders leveren geen probleem op.

Ik begrijp niet dat ik op deze specifieke transponder overdag wel ontvangst, en 's avonds geen ontvangst heb. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het kinderprogramma wordt alleen overdag uitgezonden.

Het avond programma heeft andere pids, die dien je tijdens een uitzending opnieuw in te lezen.

Verder zit je in Nordhorn aan de rand van het verzorgingsgebied, de uitrichting van de schotel gaat een belangrijke rol spelen.

In de avond is er mogelijk een grotere demping van het signaal door een hogere luchtvochtigheid.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees op Lyngsat dat BBC Four uit zendt van 19:00 - 04:00 uur
Van 06:00 - 19:00 uur heet het CBeebies UK, een kinderprogramma.
Ik zie dat CBeebies UK uit zendt met de SID 8932 en BBC Four met SID 8931. Het zijn dus verschillende parameters. Die zul je dus wel in het geheugen van je ontvanger moeten hebben staan anders ontvang je die dus niet.
Zie hier Lyngsat: https://www.lyngsat.com/Astra-2E-2F-2G.html


Zier hier het programma van BBC Four: https://www.bbc.co.uk/schedules/p00fzl6b

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei ceesv:

Verder zit je in Nordhorn aan de rand van het verzorgingsgebied, de uitrichting van de schotel gaat een belangrijke rol spelen.

 

Nou, rand verzorgingsgebied, zie onder, het is momenteel zwaar bewolk (en net droog), dus het kan nog meer dan 1 dB harder...😂:1_0_19_22E3_80D_2_11A0000_0_0_0_20190607210003.jpg.677d10b5b8e4a967946d032859b827f6.jpg1_0_1_18AC_7FD_2_11A0000_0_0_0_20190607205914.jpg.dd42e84b0fe9b6a4045e560ba2393843.jpg

aangepast door DeltaFM

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die footprint kaartjes ook altijd.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Boudeman,

Wat Ceesv en Sprietje schrijven is correct.

Je moet gewoon die freq 's-avonds opnieuw inlezen, je zal zien dat BBC4 er dan gewoon bijstaat.

Die zender moet je dan gewoon opslaan en niet CBees verwijderen, dan kan je gewoon overdag naar CBees kijken (als je wilt uiteraard), en 's-avonds klik je gewoon op BBC4 in je zenderlijst.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, op de rand van het verzorgingsgebied dat valt wel mee. Het zou met een schotel van 65cm geen enkel probleem mogen zijn, zie het kaartje als bijlage. Bovendien zitten er op die transponder 11023H ook nog de zenders BBC One Scotland en Wales, BBC News en BBC Scotland. Als je die 'savonds wel ontvang, kan het zeker niet aan te weinig signaal liggen.

 

ASTRA EF Coverage.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-6-2019 om 08:34 zei ceesv:

In de avond is er mogelijk een grotere demping van het signaal door een hogere luchtvochtigheid.

Vochtigheid heeft er weinig mee te maken

De zon straling beinvloed de ionesfeer dat de demping beinvloed.

De zon beinvoed het magnetisch veld om de aarde dit veld beinvloed weer

de beam die van de sat afkomt .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren heb ik rond 20 uur gekeken naar de overschakeling van Cbees naar BBC4. Eigenlijk verliep deze omschakeling probleemloos. De signaalkwaliteit was 78% en bleef 78%, niet hoog maar ook niet zeer laag. Ik had dus BBC4 beeld. Maar langzamerhand werd de signaalkwaliteit minder en een uur later was er de mededeling "geen signaal". Wat mij opviel was dat na de omschakeling de ontvanger aangaf dat de zender (BBC4) nu HD werd. Daarvoor werd dat echter niet aangegeven en wellicht is Cbees dan SD; moet ik nog verder uitzoeken. Als het weer meezit, ga ik de 28.2 LNB toch nog eens een keer uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik een 53cm achter het raam ivm 28,2°E (voor de lol) !!

Deze is gecombineerd met m'n draaibare schotel !! :)

Ik mag niet klagen aangaande deze satelliet , BBC FOUR , soms toch de moeite waard !!

 

OK , is geen heel sterk signaal , maar ja , 53cm hier achter het raam ,

Bij onweer , heel veel regen of sneeuw , dan zakt het natuurlijk wel of weg !!

Zelden uitval gehad tot nu toe !!

 

 

WP_20190608_16_07_58_Pro.jpg

WP_20190608_16_13_01_Pro.jpg

 

WP_20190608_16_52_34_Pro.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎8‎-‎6‎-‎2019 om 12:19 zei Sprietje:

Nou, op de rand van het verzorgingsgebied dat valt wel mee. Het zou met een schotel van 65cm geen enkel probleem mogen zijn, zie het kaartje als bijlage. Bovendien zitten er op die transponder 11023H ook nog de zenders BBC One Scotland en Wales, BBC News en BBC Scotland. Als je die 'savonds wel ontvang, kan het zeker niet aan te weinig signaal liggen.

 

ASTRA EF Coverage.jpg


Enig idee voor welk type transponder dit kaartje geldig is?
De transponders voor de UK-beam zijn immers niet allemaal op dezelfde manier gemoduleerd want je hebt er met:
QPSK FEC 2/3 met C/N lock vanaf 4,4dB
QPSK FEC 5/6 met C/N lock vanaf 6,5dB
8PSK FEC 3/4 met C/N lock vanaf 7,9dB
Het verschil tussen de eerste en laatste is dus 3,5dB en bij gebruik van een Triax stemt dit overeen met niet één maar 2 schotelmaatjes groter-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, beste alleyoop, dat is bij alle footprints de vraag.
Kijk nu eens naar de Astra 23,5. Daar geeft SES Astra maar 1 footprint van en toch zijn er transponders die uitzenden met DVB-S, QPSK, 27500, 3/4 (12168V) maar ook flink wat met DVB-S2, 8PSK, 30000, 3/4 en zelfs met DVB-S2, 16APSK, 30000, 9/10 (11758H). Deze laatste heeft pas een lock bij 13,2dB.
Op de Astra 19,2 heb je ook grote verschillen. Daar wordt gebruikt DVB-S, QPSK, 27500, 3/4 (Das Erste en ZDF met lock op 5,4dB) maar ook DVB-S2, 8PSK, 22000, 5/6 (lock 9,4dB). Dit is ook een verschil van 4dB.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor BBC Four is dit:

SD: DVB-S met 22000-5/6

HD: DVB-S2 met 23000-3/4 8PSK

 

Mijn resultaten zijn met een Triax 110, deze heeft een gain van 40,2 dBi, een Triax 65 heeft 35,8 dBi, dat is een verschil van 4,4dB.

 

Wanneer ik BBC4 zou ontvangen met een Triax 65 zou dat neer komen op:

BBC4 SD: 15,2 - 4,4 = 10.8 dB

BBC4 HD: 14,6 - 4,4 = 10.2 dB

 

Beide nog altijd ruim boven de eerder gestelde C/N grenzen (en dan was het zwaar bewolkt en net droog). Dus het kaartje is aan de pessimistische kant 😃.

 

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...