Ga naar inhoud


Probleem om BVN te ontvangen op Hot Bird ipv Astra


S2019Sat

Aanbevolen berichten

Ik denk ook even aan een paar testjes:

 

Voor het geval de LOF van je LNB wat verlopen is: kan je testen of je wel signaal krijgt met 10811 H 27500?

Of met 10819 H 27500?

(En dan natuurlijk een beetje lichtjes duwen tegen je schotel, om te zien of een klein beetje andere richting (hoger/lager) een beetje signaal oplevert.)

 

Of deze test op een wellicht wat makkelijkere transponder (met FEC 2/3):

10992 V 27500?

Of 11804 V 27500? (maar dan moet de 22kHz wel op AUTO, zoals ik al eerder aangaf.)

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sprietje bijgaand de foto, de paal van de schotel staat scheef, zie de waterpas. Ik heb de elevatie ongeveer 1 graad versteld tov de instelling van de Astra 19,2.

Overigens heb ik voorzichtig hoger en lager geprobeerd echter zonder enige beweging in de signaalsterkte. Ik zal ook nog wat proeven doen zoals a33 die voorstelt.

 

06 27 3k.jpg

06 27 4k.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo A33 

Testjes gedaan  met 10811 H 27500 en Of met 10819 H 27500? Schotel voorzig op en neer bewogen. Geen signaal.

 

Overigens zegt veel van de gebruikte kreten me niets, bij de ontvanger SAB Titan Micro SE kan het 22kHz niet op automatisch, alleen aan of uit.

 

Ik heb geen idee hoe je een andere transponder (met FEC 2/3) aan zou moeten zetten:

10992 V 27500?

Of 11804 V 27500? (maar dan moet de 22kHz wel op AUTO, zoals ik al eerder aangaf.)

 

Groeten S2019Sat

Link naar reactie
Delen op andere sites

WP_20190627_16_36_50_Pro.jpg

WP_20190627_16_36_57_Pro.jpg

WP_20190627_16_52_56_Pro.jpg

WP_20190627_17_02_11_Pro.jpg

       6° monoblock  (DUO LNB)                4,3° monoblock (DUO LNB)

Waar ge op de Inverto die witte strook ziet , da's de LNB die richting Hotbird moet staan !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Astrablock had ik destijds in een 110cm schotel staan ,

ivm Astra 28,2°E & Badr 26°E , da' macheerde zelfs goed !!

Da' was ivm MBC 2 & MBC Action & MBC MAX , maar da' gaat nu niet meer !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De elevatie staat zo te zien wel goed. De schotel geeft 27° aan maar de paal staat ook een paar graden achterover dus dat moet wel ongeveer kloppen.
Verdraai a.u.b. niet de schotel zoals die met de zon is uitgericht want de richting is dan gewoon goed.

Je hebt hopelijk toch niet gekozen bij transponderinstelling voor 8PSK want het moet QPSK zijn.
Ik zou deze transponder eens even kiezen zoals a33 ook al zei want die is nog veel makkelijker te ontvangen:
Hotbird 13, 10992V, DVB-S, 27.000, 2/3.
Daar zitten de Italiaanse zenders Rai 1, 2, 3 en Rai News 24 ongecodeerd op.

 

Hotbird makkelijk te ontvangen.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd    Hotbird 13, 10992V, DVB-S, 27.500, 2/3

 

Geen idee wat  transponderinstelling  8PSK is en hoe ik dat naar  QPSK kan veranderen. In het SAB instructieboekje is het ook niet te vinden.

 

maar bij voorzichtig veranderen van de elevatie blijft er geen signaal te zien, er zal wel de een of andere instelling niet goed staan.

 

Bedankt voor alle moeite, 557221648_6276.jpg.d61032e710460e5a94eda3162858a7c4.jpg

 

6 27 5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat ziet eruit alsof de kabel geen contact maakt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2019 om 23:46 zei a33:

Heb je vrij zicht op de satelliet?

 

Is deze vraag al beantwoord?

Geen bomen of zo in de weg?

 

Als de 22kHz alleen AAN of UIT kan, en geen AUTO, dan wordt door de ontvanger vanzelf de instelling gekozen op basis van de instelling LNB: Universeel.

Dat is dan dus in orde.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt inderdaad Cees dat de coaxkabel geen contact maakt omdat de signaalsterkte helemaal op nul staat maar als ik naar de eerste afbeelding kijk die hij plaatste in dit draadje van de Astra 19,2, dan zie ik een signaalsterkte van 90% en een signaalkwaliteit van 67%.
Dan kan het niet zo zijn dat de duo-lnb geen voedingsspanning krijgt. Dit zou er eerder op wijzen dat de diseqc-switch in de duo-lnb niet werkt.
Het lijkt me verstandig een nieuwe single-lnb te plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Sprietje:

Het lijkt inderdaad Cees dat de coaxkabel geen contact maakt omdat de signaalsterkte helemaal op nul staat maar als ik naar de eerste afbeelding kijk die hij plaatste in dit draadje van de Astra 19,2, dan zie ik een signaalsterkte van 90% en een signaalkwaliteit van 67%.

...
Dit zou er eerder op wijzen dat de diseqc-switch in de duo-lnb niet werkt.

 

Het zou inderdaad ook kunnen dat één van de koppen van de duo LNB niet werkt; en dat dat nou juist de kop boven de arm is?

 

Een andere LNB gebruiken zou kunnen. Als die meteen signaal geeft is het Bingo! Maar als die niet (meteen) signaal geeft, moet je nog steeds verder zoeken.

 

Je kan ook eerst testen hoe het zit met je duo LNB; als je tenminste opnieuw 19oost kunt vinden/ontvangen.

Dan testen met welke kop je 19 oost ontvangt; door achtereenvolgens je hand (of alu-folie) voor de koppen te houden en te kijken bij welke kop het signaal wegval als hij afgedekt is.

Dan diseqc veranderen, wisselen tussen 1/4 en 2/4.

Dan weet je dat in ieder geval die ene kop goed is, en met welke diseqc opdracht je die bereikt (als er inderdaad ook een diseqc fout zou zijn).

 

Daarna kan je dan ook de andere kop nog testen.

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2019 om 20:38 zei Sprietje:

 Bovendien als S2019Sat een aantal nederlandse zenders wil bekijken zonder abonnement, kan hij de schotel ook op de Eutelsat 9 oost richten. Daar zijn de nodige TV en radio-zenders zonder abonnement te bekijken, zie alle zenders in bijgevoegde lijst.

 

Duo LNB zou ook bruikbaar kunnen zijn voor combinatie 9 oost - 13 oost (ipv 19-23oost).

BVN én de provinciale omroepen....

Dus waarom je zo op een nieuwe LNB aandringt snap ik niet.

 

Groet,

A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...