Ga naar inhoud


decorder mz 101


alain28

Aanbevolen berichten

hy voor de kenners die zo een toestel heeft in gebruik

 

ik merk nu dat ze bij tvv nu een promotie heeft tot volgende maand . Nu heb ik een probleem met hun sat ontvangers de mz 101

heb me zot gezocht op internet maar tot nu toe niet gevonden ; mijn vraag is , kan men bij dit toestel een eigen zender favoriete lijst maken zonder dat het toestel op het internet is aangesloten ??  

om eventueel ze mee te pakken op reis waar geen internet is …..

dus mensen die nu werken met zo toestel …………. kan met zijn volgorde zelf kiezen ?????

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, dat is het 'voordeel' van zo'n gesloten ontvanger.. De enige optie is om 'favorieten' op te slaan met de gele knop...

 

Het apparaat werkt óók zonder internet aansluiting alleen zullen de IPTV kanalen en diensten niet werken..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A ha  , is zoals ik al verwachtte ,   jammer , raar dat men zoiets in kiest als decorder dat men zijn eigen favorite kanalen niet kan kiezen , wel zonder de internet aansluiting .

zal wel blijven bij mijn technisat isio s2 , alleen weet ik niet met zekerheid dat het werkt met tv vlaanderen , via zo'n can module , bij TVV weten ze het zelf niet ……...

toch bedankt voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je geen zorgen. De CAM701 werkt nog gewoon als CI zonder de '+'. Dat werkt ook in je Technistar...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op ‎12‎-‎7‎-‎2019 om 12:49 zei Mimisiku:

Nee, dat is het 'voordeel' van zo'n gesloten ontvanger.. De enige optie is om 'favorieten' op te slaan met de gele knop...

 

Het apparaat werkt óók zonder internet aansluiting alleen zullen de IPTV kanalen en diensten niet werken..

zo heb me iso getest in de winkel en blijkbaar werkt het via de slot card , nu de verkoper zei dat bij de 101 je het internet aansluiting nodig hebt om een favorite lijst aan te maken via de bewuste " gele " knop maar eenmaal ze aangemaakt is kan men blijkbaar deze functie gebruiken zonder de internet aansluiting , dus de HAMVRAAG is , mensen die zo een decoder thuis ofzo …. staan hebben , KLOPT dit ????? kan men een eigen favorite lijst gebruiken zonder dat het toestel op het net is aangesloten ?? om bijvoorbeeld mee op camping mee te pakken …...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee... Ooit zo'n ding gehad voor IPTV. Zo ook opwaarderen via de LAN. Bleek ook niet waar. CDD/TVV heeft geen ene moer verstand van die dingen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei alain28:

zo heb me iso getest in de winkel en blijkbaar werkt het via de slot card , nu de verkoper zei dat bij de 101 je het internet aansluiting nodig hebt om een favorite lijst aan te maken via de bewuste " gele " knop maar eenmaal ze aangemaakt is kan men blijkbaar deze functie gebruiken zonder de internet aansluiting , dus de HAMVRAAG is , mensen die zo een decoder thuis ofzo …. staan hebben , KLOPT dit ????? kan men een eigen favorite lijst gebruiken zonder dat het toestel op het net is aangesloten ?? om bijvoorbeeld mee op camping mee te pakken …...

Ik denk dat een broodje aap verhaal is verteld.  Deze ontvangers qua software hebben nooit connectie gehad met internet gehad, terwijl er wel een aansluiting voor zit.  Zelf een lijst maken gaat met de afstandsbediening, al hoewel ik daar nooit mee heb gedaan. Normaal is de canal digitaal lijst leidend.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet helemaal waar Paardengek :)

De MZ-101 en 201 hebben de LAN aansluiting wel degelijk actief. Hij wordt immers gebruikt voor de IPTV functies en de zenderlijstupdate. Nadeel is dat het een puur gesloten systeem is en je dus niet 'vrij' kunt linken aan je netwerk. Zelfde geldt voor de USB..

 

Feit is dat de "klantenservice" (die overigens in Istanboel zetelt) geen enkele technische kennis van zaken heeft, maar gewoon alles via een instructie-script afloopt. Als ze een 'verkoop' kunnen scoren beloven ze van alles en kan de MZ-101 plots van alles...... Gewoon niet instinken en je gezonde verstand blijven gebruiken.

De MZ-101/201 is (en blijft) een heel rudimentair traag ding wat volgens de huidige stand der techniek nooit in de verkoop had gemogen.... Als je geen IPTV zenders van Canal Digitaal wil hebben laat je dat ding links liggen en koop je een echte ontvanger...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb beetje gegoogld en lees nu dat er een nieuwe model bijna in omloop is , verschillende winkels ( voornamelijk) in nederland wordt al verkocht , de mz102hd ofzo blijkbaar met een functie waar je wel via de usb kan opnemen op de ext. Schijf , ben benieuwd wanneer TVV ze aanbied en de eerste review 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hy , Ja heb ik al gezien , via via , want toen ik nog niet zo lang geleden een mail naat TVV stuurde wisten zij nog van niets ,zal nog even wachten tot de 101 volledig uit de rekken is want op hun bestel link kan men blijkbaar nog niet kiezen , of …….. ik wacht bij de volgende promotie ronde en kijken wat ze te bieden hebben , ik heb tijd ………….  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook daar is de opname mogelijkheid gecodeerd. Opname is alleen af te spelen op het apparaat waarmee het opgenomen is. Dus nog steeds geen vrije opname en al helemaal geen porteren naar een PC..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard je eigen keuze... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

tja , had bijna een abo bij tv vlaanderen , alles ging goed tot het moment voor het maandelijkse betaling van de abo . twee keuze heb je , een domiciliëring of jaarlijks ,

jaarlijks een all in one pakket is mij toch te hoog en dat domiciliëring  ben ik niet zot , want dan kunnen ze te pas en te onpas op me rekening zitten , heb al teveel slechte ervaring mee gehad . dus zolang ze niet veranderen van betaal systeem kan ik geen klant zijn , dus afwachten he ……. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...