Ga naar inhoud


Wie herkent dit timer probleem ?


Tiidmasine

Aanbevolen berichten

Mijn 7080HD  met openPLI heeft een raar probleem: Als ik b.v. een timer voor opname zet te beginnen om 20.00 en stoppen om 22.00 gebeurt er iets wat ik niet begrijp (althans de oorzaak niet).

De opname start om 19.55 uur, maar stopt niet eerder dan wanneer ik dat handmatig doe. Zo krijg ik dus soms opnames van b.v. meer dan 5 uren. Wordt er een programma direct achter de eerste gestart van b.v. 22.00 tot 0000 uur blijft de recording ook gewoon door lopen. Ik zie dan in het timer menu dat ie nog gewoon wacht met starten voor dat programma terwijl bij het eerste nog steeds running. staat.

Doe ik iets verkeerd, heb ik ergens een foute instelling gemaakt of......... Alvast dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst is er geen officiële OpenPli voor de DM7080. Er zijn er wat in omloop, maar komen niet van www.openpli.org. Geen idee welke drivers daar inzitten en welke plugins er eventueel mee zijn geïnstalleerd.

Geen idee waarom timers niet stoppen. Je zou kunnen controleren of er geen timers overlappen wat het probleem kan veroorzaken. Kijk ook of je geen permanente Timeshift functies hebt geactiveerd..

Zou in elk geval overstappen naar een ondersteund image voor je box.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Mimisiku:

Allereerst is er geen officiële OpenPli voor de DM7080. Er zijn er wat in omloop, maar komen niet van www.openpli.org. Geen idee welke drivers daar inzitten en welke plugins er eventueel mee zijn geïnstalleerd.

Geen idee waarom timers niet stoppen. Je zou kunnen controleren of er geen timers overlappen wat het probleem kan veroorzaken. Kijk ook of je geen permanente Timeshift functies hebt geactiveerd..

Zou in elk geval overstappen naar een ondersteund image voor je box.

 

8 uur geleden zei Tonskidutch:

dat is heel goed mogelijk en waarom verander je dan de standaard instellingen???

opnieuw flashen is de manier om alles weer te herstellen

 

Zal eerst eens een nieuwe flash proberen omdat het eerst wel goed was. Gisteren heb ik van Veronica 2 films achter elkaar opgenomen via de timer. Lengte film 1 volgens timer  2.5 uur en de tweede 1.5 uur. De eerste film: opname stopte pas na 4 uur eer de tweede werd gestart. Die nam wel 1.5 uur op. (op de eerste opname stonden bijna beide films op ongeveer 8 minuten na).

 

Na de eerste keer flashen met de onofficiele pli had ik als softcam cccam welke later is vervangen door doscam. Daarna is volgens mij het gelazer begonnen......

Zal eerst een nieuwe flash proberen. Laat ik nog even weten of er na die flash nog steeds problemen zijn of dat het verholpen is. Even een paar dagen geduld. Bedankt zover !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne Heren, heb vanmiddag opnieuw geflashd en alleen verder opnieuw ccam en oscom geinstalleerd. Afgelopen avond  drie programma' s laten opnemen via de timer functie. Het lijkt er op dat de boel weer normaal functioneert. Zal verder maar met mijn tengels van instellingen afblijven 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het een paar jaar geleden gedaan,Het zit in de instellingen je kan de timer opname instelling vroeger laten beginnen en je kunt ook de eindtijd langer maken voor als het op te nemen iets later begint , Hoe je in die instelling moet komen JAAAHH dat zou ik even moeten opzoeken weer !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei peterp:

Ik heb het een paar jaar geleden gedaan,Het zit in de instellingen je kan de timer opname instelling vroeger laten beginnen en je kunt ook de eindtijd langer maken voor als het op te nemen iets later begint , Hoe je in die instelling moet komen JAAAHH dat zou ik even moeten opzoeken weer !!!

Menu --> Instellingen --> Opname en Timeshift --. Opname instellingen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...