Ga naar inhoud


Abo onmogelijk voor een Expat in Zwitserland


GerardDirks

Aanbevolen berichten


BVN heeft siindskort een werkende stream: (met dank aan Rioflex!)

#SERVICE 4097:0:1:439F:2CEC:13E:820000:0:0:0:https%3a//bozztv.com/36bay2/gin/giniko_bvntv_1200kb_36bay2/tracks-v1a1/mono.m3u8:BVN
#DESCRIPTION BVN

Sorry @GerardDirks Ik had er overheen gelezen,maar je hebt dus geen famiie in Nederland.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2019 om 06:52 zei GerardDirks:

Hallo

 

In het moment ben ik vrij frustreert wegen de mediapolitik in Nederland/EU.

 

Vroeger  had ik een Card van CanalDigitaal en kon alle publieke zenders ontvangen. Ongeveer 10 jaar geleden is dit afgeschakeld en kon het nu nog alleen met een abo dat ik als Nederlander in het buitenland niet kon bestellen. (dit laatste is intussen verandert, echter toch niet mogelijk omdat ik in Zwitserland woon)
....

Gisteren heb ik contact gehad met zowel CanalDigitaal als Joyne. Ik kan niet een Abo nemen op een van hun basis-paketen ?!? 😞 Ik wil heel normaal op mijn naam een Abo afsluiten zonder illegale trucjes of stromannen.

1) CanalDigitaal sluit leveringen aan Zwitserland uit omdat het geen lid van de EU is.

2) Joyne geeft mij geen Abo omdat ik geen Nederlandse Bankrekening heb.

 

Ik voel me langzaam een tweederangs burger. Heb een Nederlands Paspoort, echter de toegang tot de nederlandse Media blijft mij verweerd. De politieke partij die dit probleem oplost krijgt mijn stem!
...

Gerard Dirks

 

p.s. Nee, ik heb geen familie in Nederland die voor mij een Abo kunnen afsluiten.


Beste Gerard,

wellicht zitten er bij de volgende organisaties expats met vergelijkbare problemen en kun je de zaak via hen aankaarten.
Stichting Grenzeloos Onder Een Dak, GOED: https://www.stichtinggoed.nl/
Stichting Nederlanders Buiten Nederland, SNBN, https://www.nederlandersbuitennederland.nl/

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2019 om 10:01 zei luisteraar:

Zwitserland is geen EU maar wel een EU verdragsland bijna alle verordeningen van de

EU gelden ook voor Zwitserland op een paar uitzonderingen na

Zo ook GSM roaming kosten die zijn binnen de EU afgeschaft maar Zwitserland

telt een hele hoge prijs.

Binnen de EU is het betalings verkeer gratis maar maak je geld over

van of naar Zwitserland kan je vaak euro 17,50 per boeking betalen

De kosten zijn niet € 17.50

 

Ik maak wekelijks geld over naar aankopen in ebay.de en die betaal ik met SEPA, de kosten aan mijn kant zijn bij de zwitserse postgiro 0,0, bei de Bank zijn ze CHF 1 (€ 0.85) Als ik echter met SWIFT betaal kost het beide partijen tussen 10-15 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik vanuit NL geld overboek naar CH op iban bankrekening en de CH bankrekening is

niet een euro rekening maar een CHF rekening betaal ik 17,50 per overboeking of de ontvanger of share.

CH is blijkbaar goedkoper met overboeken van CHF naar EURO. (paypal?)

Als je een procedure wilt starten tegen CD of JOYNE wil ik je wel de verordeningen

bezorgen.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2019 om 14:01 zei luisteraar:

TS was tevreden met bvn op de kabel wat weg valt

Hij wil graag dat weer terug.

Plaats een schotel met 13 en 19,2 E met ontvanger

Haal bij SRG een access kaart en gooi de kabel aansluiting er uit.

Alle problemen opgelost en goedkoper.

 

 

Ik heb geen SRG Kaart nodig, kan ook met DVB-T de Zwitserse Zenders bekijken, als ik wil, is niet interresant omdat vele programma's (filmen) bij de Duitse publieke omroepen zonder reclame zijn. (ik heb geen enkele commerciële zender in mijn favorietenlijst)

 

Het domme is dat de Nederlandse regering heeft besloten dat er een standaard pakket moet worden aangeboden met minimaal 30 zenders. Dan krijg je al deze commercieele schrot (RTL, SBS etc) erbij. Het einige wat nog interssant kan zijn is Discovery, History & National Geography. Maar eigenlijk heb een alles NPO1, 2 & 3 nodig.

Toen mijn bekende nog leefden had ik een kaart bestellt (was geloof ik nog "irdeto"-codeert, die heeft zeker 5 jaar gewerkt totdat zij vervangen werd door SECA maar de 3 publieke zenders waren te ontvangen. Ik geloof dat ik vanaf 2014 alleen nog maar BVN hat. Dat zat toen nog lekker op ASTRA.

 

Nu zitten de Nederlandse zender op Astra-9E en Astar-23.5E, waar verder geen andere interessante zender te vinden is.

 

Dat is ook de reden dat ik geen LNB op HotBird nodig heb. Daar zit geen Duitse zender meer (alleen Franse, Italiaanse etc)

Waarom ik een LNB op Astra 19E heb? Heel eenvoudig! De meeste EPG zijn niet "Au Jour". gebeurt er ergens een ramp, loopt het journaal weer uit en alle uitzendingen daarna zijn verschoven. De Duitser hebben dit geniaal opgelost, Ze hebben het oude VPS Protocol aangepast voor DVB-S, die werkt perfekt en mijn Dreambox kan zo de opnamen correct starten 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei luisteraar:

Als ik vanuit NL geld overboek naar CH op iban bankrekening en de CH bankrekening is

niet een euro rekening maar een CHF rekening betaal ik 17,50 per overboeking of de ontvanger of share.

CH is blijkbaar goedkoper met overboeken van CHF naar EURO. (paypal?)

Als je een procedure wilt starten tegen CD of JOYNE wil ik je wel de verordeningen

bezorgen.

 

 

 

Je maakt misschien een Denkfout.

 

Als je iets vanuit NL in zwitserland bestellt maakt je niet CHF over maar EUR. SEPA is alleen baseert op EURO.

De zwitserse ontvanger krijgt het Geld in EUROS geboekt. Als hij alleen een CHF rekening heeft, word het geld tegen de goedkopere Interbankkoers gewisseld en betaal jij CHF 1.50 "Gebühren"

Als jij CHF overmaakt vanuit NL, is het geen SEPA overboeking meer, maar een SWIFT en dat kann to € 22.50 kosten ?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei luisteraar:

Je loopt verschrikkelijk achter CH heeft inmiddels dvb-t uitgeschakeld

 

 

Duitsland heeft DVB-T uitgeschakelt en vervangen door DVB-T2

Zwitserland heeft nog steeds DVB-T, alleen in Graubunden is DVB-T niet meer aktiv (ook geen DVB-T2)

 

Interessiert mij sowieso niet omdat ik bijna nooit SRF bekijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei luisteraar:

OK je mag je me helpen ik krijg een rekening uit CH van 250,- CHF hoe moet ik die dan overboeken

zodat 250 CHF aankomt ? de koers wisselt dagelijks.

Nu is bv de euro laag en krijg uit CH meer euro´s (pensioen)

 

Binnen 1 jaar is er weer een pariteit tussen CHF:EUR 1:1

Je vraagt de leverancier op de Rekening "zijn" equivalent aan EURO aan te geven. Niemand zal daar moeilijk over doen. Er zijn genoeg firma die Rekeningen in beide Valuta aangeven. Vele Multinationals voeren sowieso die Boekhouding in Euro of Dollar

27 minuten geleden zei luisteraar:

Als ik vanuit NL geld overboek naar CH op iban bankrekening en de CH bankrekening is

niet een euro rekening maar een CHF rekening betaal ik 17,50 per overboeking of de ontvanger of share.

CH is blijkbaar goedkoper met overboeken van CHF naar EURO. (paypal?)

Als je een procedure wilt starten tegen CD of JOYNE wil ik je wel de verordeningen

bezorgen.

 

 

Gebruik nooit paypal voor het overmaken van Geld tussen 2 privé personen in andere Valuta. Dat kost 5%. Alleen als je iets koopt bij Ebay & Co zijn de Paypal kosten heel klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...