Ga naar inhoud


Zouden 4k zenders op hotbird te ontvangen moeten zijn?


iyanya

Aanbevolen berichten


Ik heb op mijn vraag in onderstaande link nog geen bevredigend antwoord ontvangen over Viaccess.

Ook hier gaat het o.a. over My Zen TV.

Mijn vraag was of je met een Viaccess CI Module Orca deze en andere gecodeerde zenders wel kan ontvangen.

Wie kan mij hierover een uitleg geven.

 

 

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tonskidutch:

De vraag gaat over hotbird 13 Oost en niet over CanalDIGITAAL / TVVlaanderen en M7. (die hebben geen transponders op 13 Oost)

 

en wat is dit dan ☺️

hier zijn toch zenders van TVV

maar het gaat zeker en vast over 4K zenders 

https://nl.kingofsat.net/ultrahd-13.0E.php

 

tvv op hotbird.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zijn de TéléSat zenders (00006D). Die hebben geopteerd om via de Hotbird uit te gaan zenden. Joost mag weten waarom...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn Franstalige pakketten /aanbieders op Hotbird, bijvoorbeeld van Orange.

Daarom is volgens mij Telesat ook op die satelliet gaan zitten om op die manier de ontvangst van zowel een Frans als een Waals pakket aangevuld met Franstalige zenders eenvoudiger te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Mimisiku:

Ja, dat zijn de TéléSat zenders (00006D). Die hebben geopteerd om via de Hotbird uit te gaan zenden. Joost mag weten waarom...

IDD

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei smetje limb.BE:

en wat is dit dan ☺️

ja die franstalige zenders was ik vergeten, dat klopt

 

maar de opmerking aan Dirk044 betrof My Zen TV daar zijn vraag niets met het topic van doen heeft

 

De RTBF heeft natuurlijk een veel beter beleid dan de VRT, dat moge duidelijk zijn qua beeld, geluid, ondertitels, inhoud. Dat die voor een betere Satellietpositie gekozen hebben mag duidelijk zijn.

Overigens was in 2011 de VRT ook van plan dat te doen voor de radio.

Citaat

Het gaat hierbij om ongecodeerde verspreiding van Radio 1 en Radio 2 via de ASTRA1-satelliet (19,2 graden oost) en Hotbird satelliet (13 graden oost).

bron TVTotaal

maar dat is bij VRT 1 radio gebleven

 

Bovendien staat me bij (kan het even niet zo snel vinden) dat de Satelliet op Hotbird vervangen gaat worden door een nog betere van eutelsat.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Tonskidutch:

Bovendien staat me bij (kan het even niet zo snel vinden) dat de Satelliet op Hotbird vervangen gaat worden door een nog betere van eutelsat.

 

Volgens deze gegevens van Eutelsat zal de vervanging van Hotbird 13E in 2021 plaatsvinden.

Hopelijk zullen ze NIET met drie verschillende  beams werken volgens deze info.

 

 

 

 

Schermafbeelding 2019-08-24 om 09.20.02.png

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...