Ga naar inhoud


Zouden 4k zenders op hotbird te ontvangen moeten zijn?


iyanya

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ Zero 4k ontvanger.Alle  4k zenders op de 23.5 hebben perfect beeld. Op de hotbird krijg ik ze niet goed binnen terwijl de andere zenders op de hotbird wel goed zijn.

Ligt dit aan mijn afstelling of zijn deze zenders alleen met een grotere schotel te ontvangen? Ze zijn free to air dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Het gaat om FTV UHD, My Zen en Love Nature. Mijn schotel is een visiosat voor 13, 19.2, 23,5 en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Volgens Kingofsat zouden ze gecodeerd zijn op Hotbird.

 

Bij mij gaat My Zen op 13 oost niet open, gecodeerd!

Love nature idem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle reacties ik had niet goed gekeken.

Maar FTV UHD en Hotbird 4k1 zouden wel vrij te ontvangen moeten zijn.

Op de VU+ kan ik alleen procenten weergeven. Dat varieert op de meeste zenders op de hotbird tussen de 65 en de 90.

Maar op de 4k zenders krijg ik tussen de 0 en 33 %?

Op een andere ontvanger de xtrend xt4000 zie ik dat de hotbird zenders op 11,3 db binnen komen.

Dat is geen 4k ontvanger dus ik kan de db niet testen, de vu+ doet alleen % helaas.

Zou ik met beter afstellen van schotel en lnb de vrije 4k zenders wel moeten kunnen zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

FTV UHD, is dat een 4k zender?

 

FTV staaat voor free to view, een gecodeerde zender welke je met een geldige kaart zonder abonnement kunt bekijken..

 

Of bedoel je FTA, free to air, zoals bijvoorbeeld NASA 4k op 10727

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fashion TV UHD op 13 geeft prima beeld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen hoe groot jouw schotel is en of je meerdere koppen daarop heb gericht zoals ik met mijn viosat?

Zou het verdraaien/aanpassen van de lnb zoveel verschil kunnen maken?

De schotel zelf kan ik niet aanpassen dat zou ten koste gaan van de andere satellieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het signaal te zwak is zal je ontvangstproblemen kunnen hebben.

 

57 minuten geleden zei iyanya:

Op de hotbird krijg ik ze niet goed binnen

Met zo een omschrijving is het moeilijk een advies te kunnen geven.

 

Ik heb een wavefield T-90 met ontvangst van 12 W t/m 28 O

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Onderstaande UHD zenders op de Hotbird zijn FTA.

Alle vier zijn hier in Noord Nederland goed te ontvangen.

 

Pos Satellite Frequence Pol Txp Beam Standard Modulation SR/FEC Network, bitrate NID TID edit.gif
13.0°E action_collapse.gif2Hot Bird 13B 10727.00 H 111 HB8 Europe DVB-S2 8PSK 30000 3/4 65.3 Mb/s  318 11100 KingOfSat charts update form
  zap.gif 4K Universe U.S.A. General   FTA 4601 257 ultrahd.gif 258 aac eng  256  257    2019-08-02 +
  zap.gif NASA 4K U.S.A. Technology   FTA 4602 357 ultrahd.gif 358 eng
359 aac 
356  377    2019-01-08 +
 
13.0°E action_collapse.gif2Hot Bird 13E 12539.00 H 91 Europe DVB-S2 8PSK 30000 5/6 72.7 Mb/s  318 9100 KingOfSat charts update form
  zap.gif Hot Bird 4k Test France Presentations   FTA 1101 111 ultrahd.gif 112 aac eng  110  111    2019-07-04 +
  zap.gif Fashion 4K France Lifestyle   FTA 1102 121 ultrahd.gif 122 aac eng  120  121    2018-04-26 +
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland is de veldsterkte van de Hotbird 53dBW, in Zuid-Spanje waar ik zit is die maar 50dBW. Dat is een verschil van 3dB. Ik ontvang de vier Ultra HD fta-zenders op de Hotbird probleemloos. Het betreft de zenders Fashion UHD op positie 685, Nasa UHD op positie 687,  op positie 688 en 4K1 op positie 691 van de CD-zenderlijst. Ik gebruik een Triax 115. Een Triax 78 geeft 3dB minder signaal dan een Triax 115. Het is dus vergelijkbaar met een Triax 78 in Nederland.

Maak eens een foto van de 4 lnb's recht van voren genomen. Mogelijk staat de lnb van de Hotbird niet goed afgesteld.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Sprietje:

Het betreft de zenders Fashion UHD op positie 685, Nasa UHD op positie 687,  op positie 688 en 4K1 op positie 691 van de CD-zenderlijst.

 

Dit moet natuurlijk zijn: Het betreft de zenders Fashion UHD op positie 685, Nasa UHD op positie 687, 4K Universe op positie 688 en 4K1 op positie 691 van de CD-zenderlijst.

4K Universe is volgens mij pas afgelopen dinsdag in de zenderlijst van Canal Digitaal gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...