Ga naar inhoud


PC display doet het maar 2-3 seconde


Unetwork

Aanbevolen berichten

Een raar iets, ik heb een 23 inch display met 2 ingangen, VGA en DVI die gebruik ik als tweede display.

 

Als ik de PC start gaat die aan en geeft normaal beeld maar alleen voor 2 a 3 seconden.

Andere ingang geprobeerd en aangesloten op mijn andere PC maar hetzelfde probleem.

Power blijft wel aan, maar zwart beeld.

Monitor is Asus en nu 4 jaar oud.

 

Is dit te repareren?

 

Alvast bedankt.

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor die prijs van de kosten heb je een nieuwe.100 euro voor een 24 inch en 90 euro voor een 23 inch.Tenzij je zelf kan repareren

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Frans B:

Bij de oudere wilt ook wel het verlichtingsbuisje stuk gaan.

als die 2 a 3 seconden wel beeld geeft is er niets met het lichtbuisje lijkt mij

 

@Unetwork, zo'n Asus had mijn moeder en nu een familielid

het openen is een behoorlijk gepriegel met een plastic gereedschap (opdat je de kast niet stuk maakt / splijt)

maar de voeding kan gerepareerd worden als je de doorgebrande en/of bolle condensators onderdelen er ook netjes af krijgt

een vriend van me heeft dat als eens gedaan bij die Asus

p.s. met de juiste type aanduiding van jouw model zijn er overzichtelijke printplaat tekeningen en componentlijsten voor te vinden

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste monitoren zitten er aan de boven en onderkant 2 buisjes. Als er 1 stuk is, gaat het even aan en dan weer uit (stroomdetectie error).

Maar het zullen wel de condensatoren zijn. Openmaken is meestel alle schroeven aan de achterkant eruit halen en dan in het midden onder van de voorkant van het display de plastic rand omhoog trekken. Ik doe dat gewoon met mn vingers. Heel soms gaat het fout en breekt het randje........

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...