Ga naar inhoud


Onedrive - wat doet Google Drive daar?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Mijn Onedrive installatie op laptop zoals Win10 die doet vertoont een map Google Drive.

 

Mijn bedoeling/verwachting is om daar de bestanden in Google drive te zien.

Doe ik vooral vanwege mijn telefoon (Galaxy S4mini), ik stuur dan foto's door naar Google Drive.

Maar die krijg ik zo niet te zien.

 

Wat ik op mijn laptop in die map Google Drive zet komt terecht in Onedrive, dat zie ik op de webversie. Prima.

Maar ik had verwacht dat dan ook op de Google Drive op de webversie komt. En dat gebeurt niet.

 

(Ik heb ook een aparte zelfstandige  GoogleDrive geïnstalleerd. Die synchroniseert wel met de webversie.)

 

Zoals het nu lijkt is de map Google Drive in Onedrive niet meer als een domme map. Ik moet daar handmatig dingen in zetten.

Kan die map ook vanzelf synchroniseren met de echte Google Drive? Zo ja, hoe dan?

Dat lijkt me wel handig omdat ik dan van losse GoogleDrive-programma af ben.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb android 4 dacht ik. Die app is dan niet geschikt om foto's door te sturen. Heeft Android 6 a 7 of hoger nodig. Waarom dat is weet ik niet.

Heb het geprobeerd, maar is alleen geschikt om webpagina's door te sturen.

In ieder geval wil ik graag meer weten over het functioneren van GoogleDrive onder regie van Onedrive.

Is dat enkel een map of zit er een slime programma achter?

 

P.S.: Ik heb ook android outlook app op mijn telefoon. Ik heb nu 3 mail apps die allemaal piepen voor mail:

-E.mail (volgens mij de originele van Samsung)

-Gmail

-Outlook

Al die apps doen hetzelfde in een ander jasje.

 

Bij mij werken die Microsoft apps dan heel rommelig omdat je de oude meuk van Samsung/Google/Android niet kan verwijderen.

 

P.S.(2):Heb zojuist nog even gecheckt in de play store bij  Microsoft OneDrive for Android. Die zegt: "Je apparaat is niet compatibel met deze versie".

aangepast door Zunigkyk
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Zunigkyk:

Microsoft OneDrive for Android. Die zegt: "Je apparaat is niet compatibel met deze versie".

ja dat wist ik niet, maar lijkt me wel een hint voor betere android versie en dus ook beveiliging

UPGRADEN die telefoon

 

p.s.

op de android 8.1 werkt dat synchroniseren naar onedrive perfect

Screenshot_10.png

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Tonskidutch:

ja dat wist ik niet, maar lijkt me wel een hint voor betere android versie en dus ook beveiliging

UPGRADEN die telefoon

 

p.s.

op de android 8.1 werkt dat synchroniseren naar onedrive perfect

Bedankt voor het teefoon upgradeadvies, maar strikt genomen heeft het topic daar niets mee van doen. De telefoon staat er buiten.

 

Het gaat over GoogleDrive in Onedrive op mijn laptop. Of bij Onedrive de map GoogleDrive nu wel/niet gesynchroniseerd wordt (of kan worden) met de echte GoogleDrive.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

kHeb ondertussen wat door geëxperimenteerd.

Bij Google Drive (web) komt een aparte map Mijn Laptop, ik stel bij "Backup and sync from Googled" Voorkeuren in wat daar in moet; je kan daarvoor de hele Onedrive kiezen zodat een copie in Mijn Laptop bij (Google) Drive op het web komt te staan.

Tevens stel je daar in wat je van Drive in de Google Drive map (= een andere dan die onder Onedrive) op je laptop wil.

 

 

Dat werkt allemaal redelijk, maar als ik items weggooi dan wordt er geklaagd dat er items worden gebruikt door andere toepassingen. Die kunnen niet worden gesynchroniseerd.

Geen idee welke toepassingen dat zijn. Prullebak?

In ieder geval wil ik die melding graag kwijt omdat ik in die items niet meer geïnteresseerd ben. Ik zou denken dat op Onedrive (web) die items dan vanzelf opgeruimd gaan worden. Maar Onedrive blijft erover doorzeuren.

 

Overigens klaagde de Google Drive kant eerder  ook over gedeelde toepassingen die hij niet kon syncen. Je komt daar heel moeilijk van af.

 

Ik had vroeger ook al problemen met backup/sync. Ik backup eigen nooit via programma's. Bestanden die ik wil bewaren copieer ik handmatig naar de D:-schijf. Eigenlijk raak ik mijn bestanden nog liever kwijt (of gooi ze bewust weg) dan dat gedoe met 'automatische' programma's.

Misschien kan iemand hier eens een degelijke handleiding schrijven?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een NAS, en blijf baas over je bestanden, wat mij betreft kan Google en aanverwanten oprotten, ze brengen vooral ergernis en jatten alles van je, kijk wat je nu weer overkomt.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Network-attached_storage

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...