Ga naar inhoud


Vastgelopen Dreambox DM920


ReOke

Aanbevolen berichten

ReOke              3december 2019

Ik ben in bezit van een originele (dus géén Clone) Dreambox DM920 ultra HD 4K, voorzien van 1xDVB-S2x Dual Tuner Multistream.

De DM920 stuurt een V-Box II aan, die op zijn beurt een draaibare schotelopstelling aanstuurt via een actuator. Mijn V-Box II stuurt de schotel waar de  Dreambox DM920 hem wil.

 

Er werd een open pli 6.2 in de DM920 geplaatst met de zenderlijst van TV Vlaanderen. (Voor vaste opstelling van de schotel )

Nadat mijn schotel voorlopig door mezelf ingesteld werd op één satelliet Astra 19,2E kon ik probleemloos TV kijken en verliep het wisselen van zenders normaal gedurende de eerste dagen.

Ik heb toen de schotel draaibaar ingesteld in de DM920 en vanaf dan liep het mis.

De schotel bleef en staat nog steeds ingesteld op Astra 19.2E.

 

Het probleem dat zich voordoet is telkens hetzelfde:

De Dreambox start op, tot ik één normaal spelende zender krijg (bij mij is dit 3SAT op 19,2E ).

Dan loopt de Dreambox vast en reageert niet meer op de afstandsbediening, noch op de instellingen op de Dreambox, terwijl de zender gewoon doorspeelt en normaal beeld afgeeft.

Telkens ik heropstart loopt  de Dreambox vast op  3SAT met dezelfde verschijnselen.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn en hoe kan dit verholpen worden?

 

Intussen heb ik op verschillende forums rondgekeken (ook op sat4all) en meermaals kwam ik tegen dat er geen geschikte, goed werkende open pli zou bestaan voor de DM920.

Mijn specifiek probleem kwam ook nergens voor. Met de Dreambox is voorlopg niks aan te vangen.

 

Er moeten toch andere Images met bijhorende Oscam zijn, die wel goed samenwerken met DM920 ?

 

Wie brengt de blijvende oplossing voor mijn probleem ?

Beste dank voor wie wil helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DM920 UHD wordt geplaagd door een 3-tal Hardware defecten.. Let wel!!! Dit wil niet zeggen dat uw box bij voorbaat defect is!!!

 

Om een hardware defect uit te sluiten installeer je best altijd eerst het officiële DreamOS 2.5. Hiermee test je een dag om te zien of de box zelf 100% in orde is..

 

De OpenPli bestaat NIET voor de nieuwere Dreamboxen. Die OpenPli 6.2 bevat oudere drivers en weet niet wat voor drivers. Wil je absoluut een 'OpenPli' look dan moet je overstappen naar OpenVision. Andere is Pur-E2. In beide kun je OScam vanuit de betreffende feeds laden. Let wel!!! De config voor je TVV kaart moet je zelf regelen (niet moeilijk)

 

'Standaard' hardwarefouten

 

1. Beeld bevriest, geluid gaat verder. Geen reactie van de AB. (Retour Dream)

2. Blokkerig beeld (tuner defect). (Retour Dream)

3. Tweede RAM blok defect (Retour Dream)

 

Nota Bene:

 

Als de box 100% draait heb je een dijk van een ontvanger!

 

Hier draait de box met DreamOS 2.5 en OScam i.c.m. Canal Digitaal, TV Vlaanderen, Ziggo en HD+

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook nog gebruik maken van andere images die ook de nieuwste drivers hebben van DreamOS.

-Newnigma (dagelijks update)

-Dreamelite

-Ozoon

-Merlin

Bij OpenVision & Pur-E2 werkt de blindscan functie NIET.🤮

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de blindscan hier niet echt prioriteit heeft. Denk dat hij meer heeft aan een stabiele box. Vanwege zijn 'keuze' voor OpenPli heb ik de 'next best' images genoemd. Uiteraard besef ik dat er meerdere zijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ReOke                 4-12-2019

 

 

N.a.v de tweevoudige reactie op mijn vraag van gisteren , waarvoor dank, volgende bedenking:

 

Gezien de vele problemen bij de Dreambox DM920 ultra HD 4K, voorzien van een Open Pli 6.2 Image met bijhorende Oscam, dit bij gebruikmaking van Providers TVV en/of Canal Digital, Joyne of andere,

stel ik voor géén gebruik te maken van vermelde Providers.

 

In mijn V-Box II zijn 33 Satellieten geprogrammeerd met op max. kwaliteit uitgemeten ontvangstsignaal. Normalerwijze kan ik zeer veel FTA zenders met buitengewone beeldkwaliteiet bekijken, indien mijn vastgelopen DM920 terug normaal functioneert.

 

Bedoeling zou zijn in de nabije toekomst betaalzenders uit het brede gamma aan zenders te selecteren en te kunnen bekijken na aankoop van een geschikte Smartkaart en CA-Module, naast de vereiste software.

Fast- en Blindscan moeten  behoorlijk kunnen werken, evenals IPTV.

 

Welke configuratie (Images & Oscams) heb ik nodig in de DM 920 om het beoogde doel te bereiken ?

 

Dank aan wie een oplossing aanbiedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer die goed werkt heb je wel een dijk van een ontvanger, valt hierboven te lezen.

 

In dit geval heb je 2 kansen, je treft een goede ontvanger of je hebt pech.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer deze soft eens 

 

Black Hole image v 5.4 voor DM920 UHD

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DreamBox wordt echt een hobby ontvanger. Vermits hardwarematig 100% heb je een supersnelle machine. Ben je van OpenPli, dan is deze ontvanger voor jouw minder geschikt TENZIJ je bereid bent om gewoon een beetje bij te leren. Er zijn prima images die werken op de DM920 maar niet alles werkt OOB. Sommige zaken moet je na-installeren als je ze gebruiken wil. Ik kan niet spreken over de driver beschikbaarheid die de diverse imagemakers gebruiken. Kies dus een image die de recente drivers heeft of deze kan updaten.

 

DreamOS 2.5 draait retestabiel op de DM920, maar je moet alles zelf toevoegen, configureren. En grafisch minder mooi dan OpenPli..

Wil je echt de OpenPli 'look', dan is Openvision een optie...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
12 uren geleden, Phoenixx zei:

Ik heb op de Dream 920 newenigma2 to en loopt goed, geen problemen met de box, wel heb ik er een koeling

ingebouwd, van de zomer veel profijt van gehad..

 

https://board.newnigma2.to/wbb4/index.php/CustomPage/?id=4

 

 

Hoe heb je het aangepakt voor die koeling erin te bouwen ?

 

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon aftappen van de voeding! Beetje afhankelijk van welk merk ventilator.. Ik heb gewoon de voedingsstekker van de HDD gebruikt (Ik heb een tweetal NASSEN.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 30-12-2019 om 02:00, Phoenixx zei:

Ik heb op de Dream 920 newenigma2 to en loopt goed, geen problemen met de box, wel heb ik er een koeling

ingebouwd, van de zomer veel profijt van gehad..

 

https://board.newnigma2.to/wbb4/index.php/CustomPage/?id=4

 

 

Is het nodig om een 920 te koelen. Ik heb voorheen in mijn 8000 ook een fan ingebouwd die ik na verloop van tijd uit had staan en nooit complicaties heb gehad. Er zit zelfs een hdd ingebouwd.

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er geen HDD in komt hoeft er geen koeler in ALS je zorgt voor voldoende ventilatie rondom! De ontwikkelaars van moderne STB's zijn een stel knurften! De locatie van de inbouw HDD zit altijd boven de componenten (SoC, DMA controller)!! Alsof ze het erom doen!! Bak moet zeker snel kapot! Het is dat ze hem niet boven de tuners kunnen plaatsen anders hadden ze dat nog gedaan. Een geplaatste HDD blokkeert de warmte afvoeiïng naar boven waardoor de hete lucht lekker in je bak blijft hangen.. Uitzonderingen die ik heb gezien zijn de dikke VU+ 4K bakken waar de SoC keurig in het midden zit. Ver van de voeding en helemaal vrij van boven..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...