Ga naar inhoud


Master Focus 90 cm gregorian schotel i.c.m. een diseqc motor


adri

Aanbevolen berichten

Uiteraard is het mogelijk om de flens LNB. Maar er is een beperkte verscheidenheid van dergelijke LNB's op de markt. Voor experimentele doeleinden, is het mogelijk om gebruik zelfgemaakte LNB-houder die niet alleen normale universele LNB maar ook C-band LNB (als de juiste klem wordt gebruikt) kan bevatten.
 

IMG_20191221_185523 (Large).jpg

IMG_20191221_185656 (Large).jpg

IMG_20191221_193608 (Large).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het assortiment flens lnb's is inderdaad nogal beperkt .

Ik heb al voor veel Fibo gebruikers Inverto black ultra lnb's  maar ook andere merken zodanig omgebouwd dat ze direct in de fibo hoorn passen .

Ook al een paar verkorte fixed mounts gemaakt , zie maar eens het verschil in afstand motor en schotel .

direct2fiboUltraBlack.jpg

short builded clamp.jpg

rotorclamp FIBO90.jpg

org fixed mount Fibo 90.jpg

Het assortiment flens lnb's is inderdaad nogal beperkt .

Ik heb al voor veel Fibo gebruikers Inverto black ultra lnb's  maar ook andere merken zodanig omgebouwd dat ze direct in de fibo hoorn passen .

Ook al een paar verkorte fixed mounts gemaakt , zie maar eens het verschil in afstand motor en schotel .

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, putemmer zei:

Inderdaad is dat zo. Bedankt voor de aanvulling.

Dit moet inderdaad met beleid dit instellen.

 

Hierbij de inbussleutel plaats voor het afstellen van de speling bij de Amiko DM3800.
Als de schotel op de paal gemonteerd is dan is het inbussleutel gedeeltelijk afgedekt en moet dat stukje weghalen (slijpen) of anders de schotel van de paal demonteren.

 

*) Een tip van een kennis van mij om het worm wiel niet te strak aan te draaien:
Zet een mA-meter in serie met de motor en als je ziet dat de stroom tijdens het aandraaien (redelijk) toeneemt dan is de wrijving / weerstand (redelijk) toegenomen. Ik weet niet precies welke stroomsterktes daarbij horen.

Powertech DG380  aandraaien.jpg

 

 

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...