Ga naar inhoud


Ontvanger valt steeds uit.


robert1968

Aanbevolen berichten

Hallo, ik probeer ontvangst te krijgen met een satelietschotel een een canaal digitaal ontvanger (sat 801 m7 ). De schotel staat in de achtertuin op ca. 2 mr. hoogte. Ik heb ontvangst maar deze valt elke ca. 5 seconden weg. Hoeveel procent ontvangst en kwaliteit moet je hebben op de zoekfunctie van de ontvanger? Ook als de coaxkabel eruit is valt de ontvanger steeds weg. Kan het dat deze kapot is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Lijkt verdacht veel op een defecte netvoeding van de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt i.d.d. op een ingestorte voeding (redelijk standaard bij dit apparaat). Even testen met een 12V 2A adapter. Werkt hij dan weer dan heb je mazzel. Zelfde fout: in de kliko ermee en een échte ontvanger kopen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die voeding heb ik ook al eens voorbij zien komen, Canaldigitaal heeft toen een nieuwe voeding opgestuurd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...

Kan een USB-stick voor opname te veel stroom uit de tuner trekken waardoor deze gaat haperen dan wel uit valt? 

 

Van de voeding heb ik al een keer een tip over gehad, maar bij het opnemen via de USB-stick trek ik stroom uit de ontvanger, kan daar bij het afspelen haperingen van komen?

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij niet voorstellen dat een USB stick veel stroom verbruikt uit de USB poort..

Wellicht hooguit 100mA in het ergste geval.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De voedingen van deze ontvanger gaan vaker stuk, ik kan mij voorstellen dat die laatste 100 mA net teveel zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de M7 gecertificeerde ontvangers zijn sowieso beroerd van kwaliteit....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan rest er maar één test: USB er uit en kijken wat de ontvanger doet.

Of het kan zijn dat de betreffende USB stick defect is en daardoor teveel stroom vraagt. Deze kun je het beste dan even omwisselen met een andere USB stick bij wijze van test.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

De voedingen van deze ontvanger gaan vaker stuk, ik kan mij voorstellen dat die laatste 100 mA net teveel zijn.

 

Een externe harde schijf heeft meestal een eigen voeding, de USB-stick niet. Ik ga het ook zonder USB-stick testen, de ontvanger moet na een uur volledig uit gaan, toch gebeurd dat zo nu en dan niet. Zet ik de ontvanger aan als deze niet goed uit gegaan is, dan start deze direct met een groen lampje en vraagt om de pincode voor ik verder kan gaan.

 

Mogelijk is de USB-stick een dwarsligger, het is de moeite waard het uit te proberen. 

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvanger op één van de NPO zenders zetten en dan stand-by. Dan gaat hij in de spaar-mode na ongeveer een half uurtje met alleen de rode led aan. Laat je de ontvanger op b.v. een RTL zender staan dan blijft de tijd in display staan met rode led en gaat niet in de spaar-mode. Hier hangt er een externe harde schijf aan die spanning van de ontvanger krijgt. De schijf krijgt geen spanning  als de ontvanger in spaar-mode komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...