Ga naar inhoud


Channel Master 1.2Om


HansSurfer

Aanbevolen berichten

On 7/3/2020 at 7:39 PM, Sprietje said:

Ik weet niet hoeveel jaar dat geleden was beste pms maar voordat de nieuwe satellieten op de 28.2 positie hingen was de footprint veel ruimer en kon je in Zuid-Spanje met kleinere schotels toe. Ook was het toen met hele grote schotels mogelijk op de Canarische Eilanden de spotbeam van de Astra 28,2 te ontvangen.

 Het was in 2016. Het personeel van het Cafe wist niet waar die "giant dish"  voor gebruikt werd, behalve "Sport".
 

On 7/3/2020 at 7:55 PM, trust said:

Ik herken de mount , is een 270 cm Laminas


Knap hoor! Het is op dat eiland trouwens een feest als je van prime focus schotels houdt. Ook in de achtertuin van ons huisje stond een exemplaar, wel stuk kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag ben ik weer met de schotel signalen bezig geweest van Amos en Eutelsat 8w ...

 

Eerst ben ik met de B&R schotel verder gegaan en heb een andere lnb opgezet, de inverto black pro single pll lnb waar ik van gelezen heb dat deze lnb

goed presteert met kruispolarisatie en laag ruisgetal, scannen met de ontvanger gaat wat sneller vanwege lagere ber combinatie..

 

Later ben ik met de Triax 110 bezig geweest en had eerst een eurostar 70 db lnb met bu feedhorn erop gelijmt, een gouwe greep, ik kreeg ook Amos 3

goed binnen, Nilesat en 8 Eutelsat west Al-jazeera 10972 kwam ook overdag binnen met slechter weer, een goede prestatie voor lnb & feed..

 

Later heb ik op de Triax 110 de lnb feed combinatie gewisseld, ik heb van eby nog een channelmaster feed met 5 ringen en Mtuap8 flens lnb met c120

aansluiting, de Channelmasterfeed met 5 ringen heb ik met de Mti ap 8 flens lnb uitgetest en kwam ongeveer 7 % minder uit t.o.v Eurostar lnb met bu feed..

 

Wel zag ik dat de level een stuk minder was op de bovenste meter.. Minder versterking maar meer signaal omdat bij deze lnb de antennes vlak bij de

flensuitgang zijn, steeds merk ik dat dit het signaal verbetert..

 

Tot slot heb ik de Channelmaster feed gewisseld met de omgebouwde Patriot feed met c120 aansluiting en kreeg ik met cominatie bu single c120 mod lnb

nagenoeg hetzelfde signaal binnen als met de Eurostar high gain 70 db lnb met modding bu feedhorn, dus samengevat levert de Patriot feed met
minder bu gain iets meer signaal, maar dat mag ook wel met al die scalar ringen, een pracht feedhorn! ;)

 

De Mti Ak54-xt-2n gaf zonder extra feedhorn 7 % minder resultaat dan de Eurostar bu feed combinatie de high gain is wel goed..

 

Her en der heb ik gelezen dat de Patriot 59 graden Feed een  f/d 0.5 - 0.7 heeft en wil hem later op de fibo 120 ook uittesten..

 

Nilesat 7 w is soms lastig om te testen vanwege de verschillende beams, Eutelsat 8w gaat makkelijker..

 

Eerst wil ik verder expirimenteren met de fibo 120 reflector of ik nog meer signal uit de Triax kan halen, uit Hong Kong heb ik nog 0.5 db lnb`s besteld om de

gain / ber resultaten te bekijken..

 

De nieuwe v8 sat meter werkt mooi maar heeft geen berbalkje, maar gelukkig ben ik goed met getallen om tussen de dansende cijfertjes - 16 toch de goede ber

eruit te halen, anders kijk ik op mijn Octacon position menu waar el een ber balkje in zit.. ;)

 

Weer een dagje verder, sleeptime Zzz..

Aljazera-8w-Patriot-feed.jpg

Marquer-Patriot-bu-mod.jpg

Patriot-59*-Feed-bu-c120mod-.jpg

Marqeur-8w-Channelmaster.JPG

Channelmasterfeed-Ap8-Mti-Lnb.jpg

Inverto-pro-pll-lnb.jpg

Mti-ak54xt2n-bu-feedhorn-test.jpg

Amos10722-Eurostar-70dn-dxlnb-bufeedhorn.jpg

Amos 7- beam .jpg

Amos 7-12410h.jpg

Eeurostar-70db-ub-feedhorn.jpg

V8-satmeter.jpg

aangepast door Phoenixx
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...