Ga naar inhoud


Channel Master 1.2Om


HansSurfer

Aanbevolen berichten

Ja Phoenixx, je zou een feedhorn met meer ringen kunnen 3d printen waarbij de aan te sluiten lnb met een hele korte hals aangesloten wordt. Dan heb je wel verstelbare feedstangen nodig om het in je brandpunt te plaatsen.

@satmaat

Dan zal je zuidelijker zitten dan Hengelo of die satelliet valt snel terug qua signaal.

Nu zijn die transponders in Antwerpen 2 -2,5 dB sterker dan hier.

aangepast door HansSurfer
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zal kloppen. Mijn screenshots waren van voor 19u, en nu op dezelfde zenders 0,5 à 1dB meer signaal.

Voor 19u was bijvoorbeeld de zender "Iraqia Ent HD" 7 dB en nu biijna 1 dB meer signaal

 

Voor 19:00 uur (7 dB / 43%)

screenshot8.jpg.9b2ccf45a2cf582ce9a5496b55450876.jpg

 

 

Na 19:00 uur (7.75 dB / 48%)

screenshot.jpg.ba723c705833606bd2efc740ab9c99cc.jpg

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier loopt de 8 West al weer terug. Terwijl 7 West vanaf 19 uur sterker wordt tot 9 uur s' morgens.

Als ik er om 8 uur na kijken hebben de meeste transponders 9 dB en een uitschieter haalt zelfs 9,5 dB terwijl overdag die maar 7,75 dB haalt. Zo is de Turksat Oost beam hier ook in de ochtend beter te ontvangen. Een lagere temperatuur is natuurlijk ook gunstig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb snel gekeken weet niet of ik de elevatie en de skew goed heb op deze positie ben ook niet zo bekend met de signalen op deze positie of die nog sterker worden niet slecht als je alles met de hand moet doen en de schotel op een scheve paal staat met onder de tegelvoet 2 schroevendraaiers 🤣😂hier de foto's  

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

aangepast door diamond
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn hele mooie waardes Diamond. Maar zoals vele satellieten hun eigen gebied hebben waar ze ontvangen mogen worden, valt de ene satelliet sneller weg dan de andere. Zo ontvangen wij hier de astra op 28,2/28,5° Oost met meer dan 17 dB terwijl die 150 km verderop met moeite nog te ontvangen is en in zuid Duitsland alleen nog maar een paar uur per dag te volgen is. Dat maakt de schotel hobby toch altijd verrassend en een uitdaging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe sateliet antennes zijn smalbandiger met de foodprint, een tijd geleden heb ik een topic over bbc gelezen waarom de beam ervan alleen de

benelux goed te ontvangen is deze is bij gesteld ivm rechten wat ik begrepen heb en vooral in spanje en de oostelijke landen is bbc zeer gewild om er

naar te kijken, schotels van 5 meter zijn daar geen uitzondering..

 

Morgen is het moment van de waarheid, dan ga ik mijn nieuwe b&r 88 cm schotel uittesten met de nieuwe v8 satmeter, ik ben benieuwd hoe het signaal

is t.o.v de andere antenne`s .. 🙂

 

 

 

 

 

PIC_1466.JPG

V8-satmeter.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Phoenixx,

Als ik de footprint van de U.K. Beam bekijk dan zijn de BBC zenders in het zuiden

van Frankrijk al niet meer te ontvangen.

Ik denk dat je met een schotel van 5 meter of meer in Spanje geen BBC zenders zult ontvangen.

Dat is toch veel te ver buiten de U.K. Beam

Footprint ASTRA-2 28.2E  E,F & G UK Spot Beam 05.png

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sprietje zei:

Het is natuurlijk niet gek dat er in Spanje veel naar de Engelse zenders gekeken wordt. Het barst daar van de Engelsen die daar een tweede huis hebben.

 

Het is natuurlijk niet gek dat er in Spanje veel naar de Nederlandse zenders gekeken wordt. Het barst daar van de Nederlanders die daar een tweede huis hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ventura zei:

 

Het is natuurlijk niet gek dat er in Spanje veel naar de Nederlandse zenders gekeken wordt. Het barst daar van de Nederlanders die daar een tweede huis hebben.

 

Ik heb dit al vaker gezegd.

Ik woon niet in Nederland. Interesseer me wel voor het nieuws. maar niet uit Nederland.

Voor nieuws kijken naar CNN via TV of de CNN App.

Nederland interesseert me de bonen niet meer.

We kijken naar de TV zenders hier zoals ze zijn. Af en toe een film. Maar ons leven bestaat niet uit TV kijken alleen.

Er zijn ook nog andere dingen die ons leven verrijken. We trekken er op uit, zwemmen snorkelen graag. muziek luisteren (geen 538).

Mijn buurman en ik komen vaak bij elkaar over de vloer.

Lekker koken en eten. Vooral arabische gerechten. Goed glas wijn of whisky en dan van de zonsondergang genieten. En dan is er ook nog de slaapkamer !! 🥰

En ik schrijf nu mijn eerste boek. 😇

 

Zo moet ik altijd weer lachen als hier iemand op het forum schrijft: "we gaan binnenkort naar de Ardennen. Wat moet ik meenemen en doen om Nederlandse TV te kijken en dat mijn kinderen kunnen internetten en streamen.

 

Toen ik met mijn ouders meeging kamperen in Zwitserland en Italie, etc. dan schetterde over de hele camping "Merck toch hoe Sterck"..het clarion uit Hilversum met alle vervorming door de fading. En dan maar Jan Pelleboer op de Wereldomroep luisteren, Korte Golf. Want dan kan je met groot genoegen vaststellen dat het in Nederland klote-weer was terwijl je lekker warm op de camping buiten zat. ja dat was wel lachen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Jan Pelleboer

..... OMG!!! Weet je wel hoe lang dát geleden is? ......... Toen was ik nog een jongetje. 

Heel irritant stemmetje had ie...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weten jullie ook waarom Jan Pelleboer op een gegeven moment ging scheiden.

Hij zat er 9 van de 10 keer naast !!

  • Haha 1

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...