Ga naar inhoud


Channel Master 1.2Om


HansSurfer

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Sprietje zei:

Je moet je wel bedenken dat de prijs van grote schotels flink oploopt. De verschil tussen 1,6 - 1,8  en 2 meter is groot.

 

Als men een huis kan veroorloven in Spanje. Dan heeft men ook genoeg "reserve vermogen" om iets grotere schotel te kunnen kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat jij een verkeerde voorstelling van zaken hebt over buitenlanders die in Spanje wonen. Vele hebben hun huis in eigen land verkocht om een huis in Spanje te kunnen kopen. Bovendien zijn het niet allemaal grote huizen. Soms is de Astra 2 schotel bijna net zo groot als het huis. Ook zijn er flink wat Engelsen met een stacaravan op de camping die een schotel voor de Astra 2 hebben staan. Dat is niet altijd een vetpot.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ruim decennia in Engeland gewerkt en gewoond en weet hoe het in levenswezen van de Britten in elkaar steekt. Britten die in een "stacaravan" en of in "huisje" kunnen wonen in Spanje. Hebben hun zaakjes in de meeste gevallen net niet op order en zijn altijd ontevreden over Engeland. En denken dat het gras groener is aan de overkant van de zee. Een slimme Brit koopt minimaal een tweede huis/appartement/studio met een verbouwing, om die te verhuren en later te gebruiken voor een appeltje voor de dorst. Die weten ook dat de State Pension geen vetpot is. Kijk eens naar het programma "Homes Under the Hammer" bij BBC One. En luister wat de reden is van de koper om deze huis/appartement/studio te gaan kopen en verbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk een webshop gevonden die de mti lnb's nog op voorraad heeft heb lang met de eigenaar gesproken zeer behulpzaam en correct ik ga erover nadenken of het wel nut heeft om die lnb te kopen maar ik moet ook niet te lang denken voor ze uitverkocht zijn want deze zijn zo goed als niet te vinden foto van de lnb's 

mti.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik verder gegaan met de schotels al was het ruig weer.

 

S` ochtends heb ik met de b&r schotel en de Octacon voor dat ik bezig ging een Nilesat blind scan gedaan met nieuwe image openatv 6.4, Oman en

Rotana hed ik net binnen ermee en Badr 26 oost kreeg ik ook vrijg goed ninnen met de b&r.. :)

 

De b&r schotel afmetingen zijn 80x90x9cm diepte, de f/d ben ik benieuwd naar... Even voor de spriet..

 

Wel merkte ik bij overzetten vd schotel dat de mount bevestigings bouten niet goed in de 4 kante mountgaten verzonken wegens te kort ruimte,

en ik moets opletten met de klaparm die met volledig inklappen, beneden dan tegen de schotel aan drukt, even opletten ermee..

 

De bevesting beugels van de mount zijn aan een kant half open, dat is makkelijk maar ik heb daar 2 dichte beugels voor ingewisseld omdat de

schotel makkelijker te bevestigen is op de rotorstang..

 

Tijdens de wissel heb ik als eerste de gibby 1m eraf gehaald en erna op die plek de b&r schotel geplaatst.. Hij moest wil hoger op de paal omdat

anders de lnb arm tegen de ballustrade komt met draaien, de schotel hangt op de darkmoter en kan van 80 west naar 80 oost draaien..

 

Op de oude plek van de B&r heb ik nu de triax 110 omdat ik daar nog wat testen mee wil doen.. Wel tricky dat overzetten met de harde wind,

maar dit is niet de eerste keer :)

 

Die verstelbare feedhorn van de gibby heb ik nu op de triax arm bevestigd en kan hem mooi instellen op maximaal signaal.. Bij Nilesat heb ik

vaker blokjesbeeld van de gibby 1m vanwege de fec 5/6 en vooral 7/8 ook terwijl de ber minimaal is..

 

Triax 110  gebruik ik voor Nilesat met regen reserve, nu scan ik 350 services, de helft van de fibo 120 waarmee ik met de bu strak 750 service had,

ook met regen.. :)

 

Weer een dagje knutselen verder.. 😇

 

4kantegaatjes-mountboutteklein.jpg

Schotel-onderhoud.jpg

armkniktopschotel.jpg

B&R-80x80x9cm.jpg

Gybbi&fibo-tijdelijk-it-bedrijf.jpg

Schotelwissel-B&r-Triax-110.jpg

spectrum-amos-v8-satmeter.jpg

astra-11265-14,5db-b&r.jpg

4kantegaatjes-mountboutteklein.jpg

eurostar-70db-bu-feedhorn.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net getest met de Koscom Single US93  lnb dezelfde waardes als met de ibu lnb 10.8 db op 12410 en 10722 het waait hier ontzettend hard op het moment ik ga nu testen met Best HD3D 101 net getest met de BEST LNB 11db op de 2 transponders

aangepast door diamond
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, diamond zei:

Net getest met de Koscom Single US93  lnb dezelfde waardes als met de ibu lnb 10.8 db op 12410 en 10722 het waait hier ontzettend hard op het moment ik ga nu testen met Best HD3D 101 net getest met de BEST LNB 11db op de 2 transponders

Vroeger ook eens getest met verschillende LNB's en had op meerdere transponders iets beter signaal dan met de IBU lnb,
maar de IBU lnb presteert dan weer beter op de zwakkere transponders.

 

Ik heb ongeveer hetzelfde signaal als jou op Amos 4°W
10722 V heb ik 11.8dB (72%)
12410 H heb ik 9.8 dB (60%)

Het signaal kan bij mij iets beter, maar ga dan wel wat minder ontvangst hebben op de overige satellieten die ik kan ontvangen (70.5°E tot 45°W)

 

Spoiler

10722V.jpg.8273ad93a621a18e7ed08e28ab8cd407.jpg

 

12410H.jpg.545ac7dba6e64abb0ced7fe923e583ef.jpg

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net getest met de HD-Line Black Premium Long Neck Twin LNB deze lnb is de slechtste en de duurste van de hoop verspild geld de behuizing was ook zeer slecht dit is een lnb die max 2 euro waard is in plaats van 20 euro 9db max op 12410 en op 10722 max 10.5db ik ga nu met de inverto single premium pll lnb proberen met de premium 12410 9.8 db 10722 11 db

aangepast door diamond
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, satmaat zei:

Vroeger ook eens getest met verschillende LNB's en had op meerdere transponders iets beter signaal dan met de IBU lnb,
maar de IBU lnb presteert dan weer beter op de zwakkere transponders.

 

Ik heb ongeveer hetzelfde signaal als jou op Amos 4°W
10722 V heb ik 11.8dB (72%)
12410 H heb ik 9.8 dB (60%)

Het signaal kan bij mij iets beter, maar ga dan wel wat minder ontvangst hebben op de overige satellieten die ik kan ontvangen (70.5°E tot 45°W)

 

  Toon verborgen inhoud

10722V.jpg.8273ad93a621a18e7ed08e28ab8cd407.jpg

 

12410H.jpg.545ac7dba6e64abb0ced7fe923e583ef.jpg

 

 

@satmaat Alle resultaten met de Laminas 11.8db niet slecht met de oude Inverto met rode sticker getest of met de nieuwe?

aangepast door diamond
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Phoenixx zei:

De b&r schotel afmetingen zijn 80x90x9cm diepte, de f/d ben ik benieuwd naar... Even voor de spriet..😇

 

Hé, wat merkwaardig? Alle schotels van B&R hebben de maatvoering van de effectieve breedte, dus zonder de rand. Nu blijkt dat de B&R 88 geen 88cm breed te zijn maar 80cm.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...