Ga naar inhoud


Channel Master 1.2Om


HansSurfer

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, dirk044 zei:

@Phoenixx,

Als ik de footprint van de U.K. Beam bekijk dan zijn de BBC zenders in het zuiden

van Frankrijk al niet meer te ontvangen.

Ik denk dat je met een schotel van 5 meter of meer in Spanje geen BBC zenders zult ontvangen.

Dat is toch veel te ver buiten de U.K. Beam

Footprint ASTRA-2 28.2E  E,F & G UK Spot Beam 05.png

 

Ten zuiden van Cartagena wat ongeveer op gelijke hoogte ligt dan de Algarve, kan de Astra 2 Spotbeam met een schotel van 1,6 meter ontvangen worden. Ik ken die mensen persoonlijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


50 minutes ago, Sprietje said:

 

Ten zuiden van Cartagena wat ongeveer op gelijke hoogte ligt dan de Algarve, kan de Astra 2 Spotbeam met een schotel van 1,6 meter ontvangen worden. Ik ken die mensen persoonlijk.

 

 

 

Paar jaar geleden was ik op de Canarische Eilanden (Corralego-Fuerteventura) en daar zag ik op een café een grote schotel van naar schatting 2,5 meter staan:

image.png.6b5a1b4aa7fcfe852b4187af001a7b31.png


Streetview:

https://www.google.nl/maps/@28.7329988,-13.8694633,3a,75y,139.7h,84.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sk5ZfTa_3j9kjKJhs_IzXOA!2e0!7i13312!8i6656?hl=en


Er waren veel Engelse vakantiegangers en ook veel Engelse Voetbalwedstrijden te bekijken
De andere schotels (bij andere cafés) waar ook voetbal te zien was waren veel kleiner. Heb me altijd afgevraagd voor welke sateliet die zou zijn.🤔
 

aangepast door pms
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer 27.5°W. Daar worden in afwijkend PID formaat Engels materiaal uitgezonden..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoeveel jaar dat geleden was beste pms maar voordat de nieuwe satellieten op de 28.2 positie hingen was de footprint veel ruimer en kon je in Zuid-Spanje met kleinere schotels toe. Ook was het toen met hele grote schotels mogelijk op de Canarische Eilanden de spotbeam van de Astra 28,2 te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, pms zei:

 

 

Paar jaar geleden was ik op de Canarische Eilanden (Corralego-Fuerteventura) en daar zag ik op een café een grote schotel van naar schatting 2,5 meter staan:

image.png.6b5a1b4aa7fcfe852b4187af001a7b31.png


Streetview:

https://www.google.nl/maps/@28.7329988,-13.8694633,3a,75y,139.7h,84.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sk5ZfTa_3j9kjKJhs_IzXOA!2e0!7i13312!8i6656?hl=en


Er waren veel Engelse vakantiegangers en ook veel Engelse Voetbalwedstrijden te bekijken
De andere schotels (bij andere cafés) waar ook voetbal te zien was waren veel kleiner. Heb me altijd afgevraagd voor welke sateliet die zou zijn.🤔
 

Ik herken de mount , is een 270 cm Laminas

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik met de schotels bezig geweest en heb de B&R schotel werkende, en hij presteert erg goed.. Amos test 10722 komt prima binnen

op de 88 cm schotel..

 

Alleen de exotiche zenders nilesat 7 en 8 w  daarvoor is de schotel toch te klein, rekening houdend dat de schotel iets meer naar achteren staat

om de andere gibby schotel ruimte te geven tot 75 oost te kinnen draaien..

 

Wat mij wel opviel was dat er geen gradenschaal op de zijkant van de schotel aanwezig is, de feedhouder voor lnb was al klaar gemonteeerd en heb

eerst de mount op de stab rotor bevestigd en erna voorzichtig het schotelblad.. De mount van de schotel vind ik erg makkelijk, ik ga een 2 de mount

erbij halen als ik nog eens een ander schotelblad erop wil hebben..

De b&r schotel is erg licht maar wel heel stevig merk ik met oppakken, geen wabber plaat dus.. ;)

 

Later ben ik met de gibby 1 m schotel bezig geweest om het signaal te verbeteren, en ben een end verder alleen de bu wint het nog steeds van allen,

de mti ak high line lnb haalt ook een hoop signaal op maar hier blijft het signaal toch op gelijke waarden t.o.v de bu lnb..

 

Ook had ik nog een mti ap8 flange lnb waarvan de antennetjes vlak bij de flensuitgang zijn en ik kan zien dat bij minder signaal level de kwalieteit

van het signaal hetzelfde blijft of soms iets beter wordt als ik deze met de sky of patriot feed bij zwakke signalen gebruik..

 

Aan het testen ben ik geweest op amos 10722 en nilesat en 8w waar ik later ook eea binnen kreeg alleen niet zo hard, 5 db ongeveer opp 12 ghz..

 

De octagon heb ik nu openpli op ipv openatv 6.3 die crachte met de feed plugins, alleen nu heb ik geen blindscan meer, mischien kan ik hem met

openpli erbij, scannen en anders een ander image erop, kijke wat dat op levert..

 

De zoveelste " hobby boxx"  ..  wordt vervolgd .. 😀

 

 

 

 

B%R-Schotel-88-cm.jpg

B%R-Schotel-geen-gradenboog.jpg

Amos-10722-mtii-B%r-schotel.jpg

Schotel-onderhoud.jpg

B&r-Patriotfeed-.jpg

B&r-Patriotfeed-amos10722.jpg

Gibby-1m-mtiapi8-lnb-.jpg

Gibby-1m-mtiapi8-lnb-amos-10722.jpg

aangepast door Phoenixx
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Sprietje zei:

Ten zuiden van Cartagena wat ongeveer op gelijke hoogte ligt dan de Algarve, kan de Astra 2 Spotbeam met een schotel van 1,6 meter ontvangen worden. Ik ken die mensen persoonlijk.

 

Bij minder gunstig weer verlies men redelijk snel het signaal op de Astra 2.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Het zijn dan altijd Engelsen die er al langer wonen en de schotel al hadden toen de oude Astra 2 satellieten er nog hingen. Die hadden niet zo'n sterk gerichte bundel. Engelsen onder Cartagena die de schotel pas hebben aangeschaft toen de Astra 2 E-F-G er hingen, hebben een schotel van 180cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel van digitaal. Het is er wel of het is er niet. Ieder signaal heeft een theshold waarde. Eronder is het over en uit. Erboven is het 'signaalwaarde-threshold=reserve'. Stel de threshold =8dB dan is 7.9dB geen beeld en 8.0dB wél beeld. Dan kan +1dB net je redding zijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er wel rekening mee houden dat het maar zelden slecht weer is in Zuid-Spanje en als het dan eens heel slecht is, dan ontvang je nagenoeg geen enkele satelliet. Regenreserve is dus maar van minimaal belang en 1dB is meestal voldoende.

Je moet je wel bedenken dat de prijs van grote schotels flink oploopt. De verschil tussen 1,6 - 1,8  en 2 meter is groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Mimisiku said:

Nadeel van digitaal. Het is er wel of het is er niet. Ieder signaal heeft een theshold waarde. Eronder is het over en uit. Erboven is het 'signaalwaarde-threshold=reserve'. Stel de threshold =8dB dan is 7.9dB geen beeld en 8.0dB wél beeld. Dan kan +1dB net je redding zijn...

Uiteraard.... Maar het gaat niet om de threshold, het gaat om de regndemping. Wat ik dus bedoel dat 1dB extra regendemping niet zoveel extra regen hoeft te betekenen....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...