Ga naar inhoud


Hotelopstelling, of hoe het ook mag heten.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zou graag middels een SAB SMS 17/8 S een opstelling maken zodat met zo min mogelijk verhuizen van kaarten ( (TV Vlaanderen ) op zoveel mogelijk aangesloten toestellen kan worden tv gekeken, en dan in die verstande dat het tv kijken natuurlijk zo is dat er zenders uit het TV Vlaanderen pakket kunnen worden bekeken.

Het is niet de bedoeling in het illegale te gaan, maar ik vind dat als je voor je kaart betaalde toch minstens je ganse huis van kijken mag kunnen voorzien.

Vandaar de vraag.

PS de ontvangers zijn er meestal van de VU+ stal en hebben haast allemaal de mogelijkheid programma's op te nemen.

De te ontvangen sats ( voor zover dat belangrijk ziou zijn, zijn Astra 1, Astra 3, Hotbird, en mogelijk nog iets anders later te bepalen. Astra 1 zit er voor wat betreft de locatie van de opstelling niet in, vandaar dat ik een mogelijke 4e sat positie nog niet invul, maar dat heeft dus op de uitvoering van het project geen invloed.

Bedankt voor mogelijk juiste tips om dit te realiseren.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


38 minuten geleden, Denisdaf zei:

Het is niet de bedoeling in het illegale te gaan, maar ik vind dat als je voor je kaart betaalde toch minstens je ganse huis van kijken mag kunnen voorzien.

 

Als je ganse huis een hotel is en je cardsharing (zo heet dat) wilt toepassen, dan ben je toch echt illegaal bezig.

Daar zal TV Vlaanderen niet echt blij mee zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Als je ganse huis een hotel is en je cardsharing (zo heet dat) wilt toepassen, dan ben je toch echt illegaal bezig.

Daar zal TV Vlaanderen niet echt blij mee zijn.

 

Dat schrijft hij toch helemaal niet. Hij wil gewoon op meerdere plekken in zijn huis een aansluiting hebben en die met 1 centrale TV Vlaanderen kaart kunnen bekijken. Ik ken zijn huisje en dat is echt geen hotel.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

enige beperking die je zal hebben is de lock na 4 streams.Ik deel hier in huis met 3 extra boxen op een mainbox.Niks speciaal want gebruik fallbacktuner over ethernet.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om het verhaal terug te brengen tot de essentie.

 

Je kan maximaal 4 sids met je kaart gebruiken, hetgeen in de praktijk bij Canal Digitaal betekent dat je in het gunstigste geval 4 en in het slechtste geval op 2 ontvangers kan kijken met home sharing.

 

Het hangt ervan af naar welke zender je kijkt, sommige kanalen nemen 2 i.p.v. 1 sid in gebruik.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hotel beginnen, canaldigitaal bellen en zorgen dat je een hotel kaart krijgt, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Ik las toch echt ergens: "Hotelopstelling".

 

Er staat:

Hotelopstelling, of hoe het ook mag heten

 

Het zal zeker niet de bedoeling zijn om op alle plaatsen tegelijk te kijken naar TV Vlaanderen. Zoals ik begrijp wil hij op diverse plaatsen tv kunnen kijken, woonkamer, keuken, knutselruimte, slaapkamer(s) zonder dat hij steeds het kaartje van de ene plek naar de andere plek hoeft mee te nemen.

Zonder dat het hier het geval is wordt er al gesuggereerd dat het om een illegale hotel opstelling gaat.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Er staat:

Hotelopstelling, of hoe het ook mag heten

 

Het zal zeker niet de bedoeling zijn om op alle plaatsen tegelijk te kijken naar TV Vlaanderen. Zoals ik begrijp wil hij op diverse plaatsen tv kunnen kijken, woonkamer, keuken, knutselruimte, slaapkamer(s) zonder dat hij steeds het kaartje van de ene plek naar de andere plek hoeft mee te nemen.

Zonder dat het hier het geval is wordt er al gesuggereerd dat het om een illegale hotel opstelling gaat.

Inderdaad Sprietje, dat is inderdaad de bedoeling. En zoals IK en JIJ zelf ook zei, helemaal niet de bedoeling om te illegaliseren. Gewoon gebruiksgemak creëren.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Als je ganse huis een hotel is en je cardsharing (zo heet dat) wilt toepassen, dan ben je toch echt illegaal bezig.

Daar zal TV Vlaanderen niet echt blij mee zijn.

Ik hoop dat niet al je bijna 7000 reacties en of meldingen in deze zin zijn. Want als dat zo is zou je ze beter voor jezelf houden, tenzij je zulk een komiek bent dat je je reacties als om te lachen bedoelde zaken zien.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Denisdaf zei:

De te ontvangen sats ( voor zover dat belangrijk ziou zijn, zijn Astra 1, Astra 3, Hotbird, en mogelijk nog iets anders later te bepalen. Astra 1 zit er voor wat betreft de locatie van de opstelling niet in, vandaar dat ik een mogelijke 4e sat positie nog niet invul, maar dat heeft dus op de uitvoering van het project geen invloed.

 Ik neem aan dat je bedoeld de Astra 2 op 28,2 oost. De UK-spotbeam is daar in Portugal inderdaad niet te ontvangen maar je kan natuurlijk wel voor de Europabeam van de Astra 2. Daar zitten toch zo ongeveer 170 zenders op die je daar wel kunt ontvangen maar ja, helaas niet de BBC, ITV, Channel 4 enz.

Je zou ook kunnen kiezen voor de Eutelsat 9 oost met Joyne. Joyne heeft redelijk wat tv-zenders die ongecodeerd zijn en alle radiozenders.

Zie op deze site alle zenders die in het gele vlak staan: https://www.lyngsat.com/packages/Joyne.html

 

Als je de 28,2 laat vallen en de Astra 23,5 de uiterste wordt, dan kun je die 4,7 graden gebruiken om verder dan de Hotbird 13 naar het zuiden te gaan tot de 9e. Dan wordt de totale ontvangsthoek toch nog iets kleiner en valt dit ook zeker binnen de mogelijkheden om met een normale schotel 4 satellieten te ontvangen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Denisdaf zei:

Ik hoop dat niet al je bijna 7000 reacties en of meldingen in deze zin zijn. Want als dat zo is zou je ze beter voor jezelf houden, tenzij je zulk een komiek bent dat je je reacties als om te lachen bedoelde zaken zien.

 

Als ik het woord hotelopstelling lees dan is mijn suggereren toch niet zo fout dat ik ervan uit ga dat de topicstarter een hotel runt?

Mijn 7000 reakties zijn niet in deze zin.

 

Waarom is iedereen zo snel op zijn p*k getrapt ?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Als ik het woord hotelopstelling lees dan is mijn suggereren toch niet zo fout dat ik ervan uit ga dat de topicstarter een hotel runt?

Mijn 7000 reakties zijn niet in deze zin.

 

Waarom is iedereen zo snel op zijn p*k getrapt ?

Ik zou je met aandrang willen vragen deze tread niet meer te volgen, en zeker niet meer te bevrachten met BULLSHIT. Ik heb mijn tijd nuttiger te besteden dan je drek te lezen laat staan te beantwoorden.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

 Ik neem aan dat je bedoeld de Astra 2 op 28,2 oost. De UK-spotbeam is daar in Portugal inderdaad niet te ontvangen maar je kan natuurlijk wel voor de Europabeam van de Astra 2. Daar zitten toch zo ongeveer 170 zenders op die je daar wel kunt ontvangen maar ja, helaas niet de BBC, ITV, Channel 4 enz.

Je zou ook kunnen kiezen voor de Eutelsat 9 oost met Joyne. Joyne heeft redelijk wat tv-zenders die ongecodeerd zijn en alle radiozenders.

Zie op deze site alle zenders die in het gele vlak staan: https://www.lyngsat.com/packages/Joyne.html

 

Als je de 28,2 laat vallen en de Astra 23,5 de uiterste wordt, dan kun je die 4,7 graden gebruiken om verder dan de Hotbird 13 naar het zuiden te gaan tot de 9e. Dan wordt de totale ontvangsthoek toch nog iets kleiner en valt dit ook zeker binnen de mogelijkheden om met een normale schotel 4 satellieten te ontvangen.

Oops Sprietje, ja idd Astra 1 en 3 zijn de bedoeling tot ontvangen 19,2 en 23,5 Oost en hotbird. Bij het niet ontvangen van Astra 2 (28,2 Oost) heb ik me ondertussen neergelegd.

Ik heb momenteel enkel TV Vlaanderen, en denk dat ook zo te houden. Maar wiet weet de toekomst heeft misschien wat voor ogen wat ik nu nog niet weet of er aan denk. Dus ja die opstelling, hoe zou ik dat het beste realiseren?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...