Ga naar inhoud


Hotelopstelling, of hoe het ook mag heten.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dan hebben we een duidelijke vraag neergelegd, waarop je tot nu toe het antwoord schuldig bent gebleven.

Om hoeveel ontvangers gaat het?

Hoeveel daarvan worden tegelijk gebruikt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


37 minuten geleden, ceesv zei:

Duidelijkheid van jouw kant is daarbij onontbeerlijk.

Tot nu toe ontbreekt die.

 

Om hoeveel ontvangers/kamers gaat het?

Je hebt al te horen gekregen dat het maximum op een kaart 4 ontvangers is, in het gunstigste geval.

 

Ik kan met de multiswitch max 8 tuners bedienen of anders gezegd van signaal voorzien. Dus dat is de grens die ik kan gaan. En daar moet ik het mee doen. Zo simpel eigenlijk. Ik wil geen distributie eenheid gaan uitbouwen, enkel in huis enkele plekken van tv voorzien.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En gaan die ontvangers allemaal tegelijk gebruikt worden?

Hoeveel ontvangers staan tegelijk ingeschakeld op een gecodeerde zender?

 

Je kan trouwens een multiswitch cascaderen naar 16 of 32 posities (of een veelvoud daarvan)

 

 

Meerdere onderwerpen openen met dezelfde vraagstelling wordt niet toegestaan, je andere zelfde vraag in een ander onderwerp is gewist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Denisdaf zei:

Geen kaarten verhuizen, noch zeven en dertig kaarten nodig hebben. Dat is zeer duidelijk in de vraagstelling aan bod gekomen. Als alle andere reageerders dat snappen, en zien wat ik bedoel, zal het zeker niet aan de vraagstelling liggen denk ik. De SAB SMS 17/8 S kan max 8 uitgangen hebben. Dus daar zie je reeds dat dat de limiet is die ik heb. Moeilijk? Neen toch.

 

 

Zoals CeesV aangeeft kun je die switch uitbreiden dus dat zegt weinig, tot 8 ontvangers is minstens 2 kaarten. 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ceesv zei:

En gaan die ontvangers allemaal tegelijk gebruikt worden?

Hoeveel ontvangers staan tegelijk ingeschakeld op een gecodeerde zender?

Soms wel als is het maar om verschillende opnames te maken terwijl er op een andere in de groep wordt gekeken.

38 minuten geleden, ceesv zei:

Je kan trouwens een multiswitch cascaderen naar 16 of 32 posities (of een veelvoud daarvan)

Dat is ( voorlopig ) niet de bedoeling. Het zal al moeilijk genoeg worden, niet dezelfde toegang te hebben tot hardware zoals ik die vroeger had toen we nog in België woonden en eigenlijk achter de hoek een degelijke en wat prijzen betreft zeer goed zittende wokboer konden bezoeken.

38 minuten geleden, ceesv zei:

 

Meerdere onderwerpen openen met dezelfde vraagstelling wordt niet toegestaan, je andere zelfde vraag in een ander onderwerp is gewist.

Spijtig daar er in die andere tread andere mensen, dus andere mogelijke ideetjes kunnen zitten. Of, en dat is niet minder belangrijk even onkundige mensen als ik die het makkelijker en simpelder uitgelegd krijgen dan enkel door doorwinterden die dan in voor hen simpele maar voor deze vraagsteller te moeilijke en teveel afkortingen praten.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zal je 2 of meer kaarten moeten gebruiken, utp kabels naar elke ontvanger leggen voor de data aansluiting en met cccam of oscam intern moeten sharen.

 

Maar je geeft nog steeds geen aantal, nu opnemen erbij komt, ga je het met 2 kaarten niet redden.

 

 

Geef nu eens duidelijkheid.

 

Aantal ontvangers single tuner = ?

Aantal ontvangers dual tuner = ?

Gelijktijdig gebruik = ?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt af van het aantal tuners in je masterbox en het gebruikte image.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op iedere kamer gewoon een simpele VU+ Zero 4K staan. Dus allemaal gewoon 1 tuner. Alleen de kaart wordt gedeeld over alle 5 de ontvangers. En dat gaat prima. Er is een NAS beschikbaar waarop ik een soortement mini NetFlix op heb staan met films. Voor ieder wat wils...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb op iedere kamer gewoon een simpele VU+ Zero 4K staan. Dus allemaal gewoon 1 tuner. Alleen de kaart wordt gedeeld over alle 5 de ontvangers. En dat gaat prima. Er is een NAS beschikbaar waarop ik een soortement mini NetFlix op heb staan met films. Voor ieder wat wils…

 

Ja maar jij kijkt niet tegelijk op 5 ontvangers en dan heeft hij het ook nog over opnames dus het aantal kaart aanvragen loopt nogal op dan.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat varieert. Vaak staan er gemiddeld 3 ontvangers zeker tegelijk aan.. Opnames kunnen op de gastenkamers niet gemaakt worden ;wel timeshift via ee mini USB stickje... Het is dus puur kijken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Dan zal je 2 of meer kaarten moeten gebruiken, utp kabels naar elke ontvanger leggen voor de data aansluiting en met cccam of oscam intern moeten sharen.

 

Maar je geeft nog steeds geen aantal, nu opnemen erbij komt, ga je het met 2 kaarten niet redden.

 

 

Geef nu eens duidelijkheid.

 

Aantal ontvangers single tuner = ?

Aantal ontvangers dual tuner = ?

Gelijktijdig gebruik = ?

 

 

3 ontvangers dual tuner. Gebruik liefst zo uitgebreid mogelijk natuurlijk.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Zojuist, Denisdaf zei:

Gebruik liefst zo uitgebreid mogelijk

3 kaarten aanschaffen en gebruiken!

Bij iets minder uitgebreid gebruik alle ontvangers verbinden met 2 x coax aan de schotel en UTP kabel aan je router.

Elke box een vast ip ades geven.

 

De box met de kaart als server gebruiken.

de andere 2 boxen met een c lijn verbinden met de masterbox waarin de kaart zit.

Stap voor stap beschrijving even met de zoekfunctie op dit board zoeken en opvolgen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

3 kaarten aanschaffen en gebruiken!

Bij iets minder uitgebreid gebruik alle ontvangers verbinden met 2 x coax aan de schotel en UTP kabel aan je router.

Elke box een vast ip ades geven.

 

De box met de kaart als server gebruiken.

de andere 2 boxen met een c lijn verbinden met de masterbox waarin de kaart zit.

Stap voor stap beschrijving even met de zoekfunctie op dit board zoeken en opvolgen.

 

 

3 kaarten at 79 euro, dan 370 euro per jaar per kaart, ik ben geen miljonair hoor.

En het is per slot van rekening ook maar om het een beetje makkelijker te hebben bij het kijken ofwel in deze of deze kamer van de woning.

Misschien een link naar die beschrijving?

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zo moeilijk maken als je dat gewoon kan met een ethernet verbinding tussen je sat boxen en fallback tuner. 1 kaart en een masterbox met 2 dual tuners in (oscam erop) en 4 kabels naar een quad lnb/lnb's .Moet je die nog kopen ga naar een 4k box die die mogelijkheid heeft.Moet je zelfs geen sat aansluitigen hebben naar je slave boxen.Zo is het hier ook.Kunnen we in 3 verschillende ruimtes kijken naar 3 verschillende kanalen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...