Ga naar inhoud


Hotelopstelling, of hoe het ook mag heten.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

  • Moderator
35 minuten geleden, Denisdaf zei:

Gebruik liefst zo uitgebreid mogelijk natuurlijk.

Dat is de vraag, dat gaat niet werken met een fallback tuner.

Hij wil ook opnemen op die andere boxen.

 

Leesvoer:

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


opnames maken op de masterbox en mounten.Terwijl er een opname is op de masterbox is er wel een tuner bezet.Tenzij hij naar FBC tuners gaat dan zijn er meer mogelijkheden maar wordt het ook duurder kwa lnb's. Wat nog steeds stoort en hier vermoedelijk verwarring brengt is dat hotel verhaal.Denk dat het gewoon huisgebruik is .

Ik heb hier zo een opstelling : masterbox met 4 tuners en oscam draaiende en 3 andere slaveboxen fallbacktuner met mount naar HDD masterbox.Zelden wordt er op de 4 boxen tegelijk gekeken en de mogelijkheid is er zo dat overal naar een opname kan gekeken worden in huis.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

Dat is de vraag, dat gaat niet werken met een fallback tuner.

Hij wil ook opnemen op die andere boxen.

 

Leesvoer:

 

 

 

Bedankt voor het leesvoer, ik ga er eens kijken.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik maar kaartje zeulen blijf doen. Het lijkt me allemaal zo omslachtig, en vooral moeilijk om uit te voeren.

Ik ben er zeker van dat het voor sommigen hier als een vingerknip is met de kennis van alle afkortingen en ditje en datjes, maar niet voor mij.

Bedankt voor de getrooste moeite, ik zie wel wat ik kan doen en kan hebben zonder wat ik graag had gehad.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er nog de mogelijkheid om een SmartWi te gebruiken. In het kastje steek je de hoofdkaart. De groene kaart steek je in je ontvanger. Er is draadloze ontvangst tussen de de groene kaarten en het kastje. Standaard worden er 3 clientcards meegeleverd maar je kunt tot 4 gaan dat i.v.m. de maximale sids die per 10sec. door Canal Digitaal verstuurd kunnen worden.
Ik gebruik hem al zo'n 15 jaar en het werkt nog steeds goed. Slechts een paar maal per jaar komt het een avond voor dat hij problemen geeft en je de melding krijgt "gecodeerd kanaal". Hij werkt niet in de witte CI-modules, wel in de zwarte module met wereldbol.

Het voordeel t.o.v. het nemen van een extra smartcard is dat je dus alle zenders van de hoofdkaart kunt ontvangen. Met een extra kaart ontvang je iets minder zenders.

Op een bepaalde m-plaats zie ik een SmartWi met 2 clientcards voor €15,-

Zie ook hier:

 

 

Smartwi type 1.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Dan is er nog de mogelijkheid om een SmartWi te gebruiken. In het kastje steek je de hoofdkaart. De groene kaart steek je in je ontvanger. Er is draadloze ontvangst tussen de de groene kaarten en het kastje. Standaard worden er 3 clientcards meegeleverd maar je kunt tot 4 gaan dat i.v.m. de maximale sids die per 10sec. door Canal Digitaal verstuurd kunnen worden.
Ik gebruik hem al zo'n 15 jaar en het werkt nog steeds goed. Slechts een paar maal per jaar komt het een avond voor dat hij problemen geeft en je de melding krijgt "gecodeerd kanaal". Hij werkt niet in de witte CI-modules, wel in de zwarte module met wereldbol.

Het voordeel t.o.v. het nemen van een extra smartcard is dat je dus alle zenders van de hoofdkaart kunt ontvangen. Met een extra kaart ontvang je iets minder zenders.

Op een bepaalde m-plaats zie ik een SmartWi met 2 clientcards voor €15,-

Zie ook hier:

 

 

Smartwi type 1.jpg

 

Ik denk dat ik dit maar eens ga bekijken. Lijkt me de simpelste manier. Bedankt Sprietje.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer dan 10 jaar geleden werd me op dit forum al verteld dat de werking van zo'n smartcard deler niet lang meer zal werken. Niets is minder waar, het werkt nog steeds.

Er zijn meer merken multiroom smardcard splitters .

Een bekende is de Clone Plus. Die werkt over een grotere afstand dan de SmartWi, 50 meter tegenover 20 meter.

Ook heb ik gezien dat er nog de Max MRS is die vooral in Duitsland gebruikt wordt. Of die ook voor Canal Digitaal gebruikt kan worden weet ik niet. Dat moet je zelf even uitzoeken.

Clone+.jpg

Max MRS multi room.png

max-multiroom-solution.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou die smartwi's heel snel vergeten. Waarom niet via CCcam kaartje delen als je toch simpel begint met 1 kaart.  Kan je altijd later nog extra kaarten er bij nemen of overstappen op Oscam met ingewikkelde configuraties. 

 

1.  je installeert op alle boxen CCcam 2.3.2 of 2.3.8  (dit kan meestal via de feed van de image)  menu > applicaties > groene knop (downloaden) etc.

2.  op de masterbox (die met de kaart) schrijf je het IP adres van de box op (te vinden in het menu onder netwerk) die heb je zo nodig.

3. met een FTP programma (filezilla of DCC) log je in en zet je het volgende in het CCcam.cfg bestand (te vinden in /var/etc)

 

F: box1 wachtwoord1  1 0 0  { 0:0:1 }  #account box1

F: box2 wachtwoord2  1 0 0  { 0:0:1 }  #account box2

 

4.  op de clientbox1 zet je het volgende in de CCcam.cfg

 

C: ipadresvanmasterbox  12000 box1 wachtwoord1    #verbindingmasterbox 

 

5. op clientbox2 zet je het volgende in de CCcam.cfg

 

 C: ipadresvanmasterbox  12000 box2 wachtwoord2    #verbindingmasterbox 

 

Et Voila, zo moeilijk is dat toch niet?   (heb je toch nog je stappenplan)

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Niets is natuurlijk moeilijk als je weet hoe het werkt.

En dat is voor alles van toepassing.

Ik zal wie weet over sommige andere zaken zeggen wat is daar nu aan gelegen, terwijl anderen er kop noch staart aan krijgen.

 

Maar in ieder geval bedankt, ik probeer het wel aan de waggel te krijgen.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...